2009-04-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretend
Jag tycker du har fel, men dom är verkligen inte så oskyldiga och blåögda som det beskrivits i media sen tidigare(och som jag trodde)..verkar som att dom faktiskt ibland iaf varit ute efter snabba pengar!

Jo, jag blev lite förbryllade när jag kikade på dokumenten från domstolen som det länkades till här i tråden.

Var det inte så att målsägande "I" blev våldtagen mars 2008 av personen som eftersöktes av Efterlyst? Denne målsägande har senare under våren 2008 träffat några av de andra nu åtalade. Jag får det inte att gå ihop, varför fortsätta om man blivit våldtagen?
Eftersom man inte sitter med alla fakta på handen så är det ju oundvikligt att börja spekulera kring att antingen mår personen så pass jäkla dåligt så att hon fortsätter med sådant som lett till att hon blivit våldtagen eller så mår hon kanske inte så dåligt trots allt.

Eller är det så att målsägande är så pass ung att det automatiskt räknas som våldtäkt?
Senast redigerad av Reckie 2009-04-02 kl. 00:23.
Citera
2009-04-02, 00:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thonon
http://www.finest.se/search/showResult.php?searchString=kregert&search=Images& x=13&y=9

hoppas de slipper höra farsan sin...
pappas lilla hora..

usch för denna soppa
Det där är med all sannolikhet INTE LK:s döttrar. De har ett annat mellannamn än Kregerts frus flicknamn, och de är inte skrivna i Stockholm. Det finns 33 träffar på "Kregert" på Ratsit, så det är ganska fånigt att tro att nån som heter Kregert på en vimmelbild prompt ska vara barn till den häktade LK.

Alldeles bortsett från att det hade varit lika jävla omitiverat att lågga upp bilden om det hade rört sig om LK:s döttrar.
Citera
2009-04-02, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Jo, jag blev lite förbryllade när jag kikade på dokumenten från domstolen som det länkades till här i tråden.

Var det inte så att målsägande "I" blev våldtagen mars 2008 av personen som eftersöktes av Efterlyst? Denne målsägande har senare under våren 2008 träffat några av de andra nu åtalade. Jag får det inte att gå ihop, varför fortsätta om man blivit våldtagen?
Eftersom man inte sitter med alla fakta på handen så är det ju oundvikligt att börja spekulera kring att antingen mår personen så pass jäkla dåligt så att hon fortsätter med sådant som lett till att hon blivit våldtagen eller så mår hon kanske inte så dåligt trots allt.

Eller är det så att målsägande är så pass ung att det automatiskt räknas som våldtäkt?
Först kan vi avverka att en våldtagen flicka kan ha sex flera gånger.
Återupprepande är vanligt och en enkel förklaring är att man våldtar sig själv.
Läser man vad flickorna säger fick de inte bara ”knulla” utan uppskattning, pengar ,männen såg dem =de betyder NÅGOT för någon.

Någon tjej säger att hon lyckades tillfredsställa männen det gav henne något. Då är man långt nere på botten om man letar efter ” har vart duktig” känsla i att tillfredsställa främmande mäns snoppar.
Man gör det man ”måste” göra till och med förnedra sig själv utsätta sig för fara. Men prostitutionen är sekundärt och behovet att bli sedd är primära.
En tjej som mår bra kan vara en mega slampa och knulla 100 män fast hon utsätter sig INTE för fara.
Gubbarna ville inte ha sex med tjejer som mår bra -en sån tjej sätter gränser går inte styra lika lätt.
Citera
2009-04-02, 02:35
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Först kan vi avverka att en våldtagen flicka kan ha sex flera gånger.
Återupprepande är vanligt och en enkel förklaring är att man våldtar sig själv.
Läser man vad flickorna säger fick de inte bara ”knulla” utan uppskattning, pengar ,männen såg dem =de betyder NÅGOT för någon.

Någon tjej säger att hon lyckades tillfredsställa männen det gav henne något. Då är man långt nere på botten om man letar efter ” har vart duktig” känsla i att tillfredsställa främmande mäns snoppar.
Man gör det man ”måste” göra till och med förnedra sig själv utsätta sig för fara. Men prostitutionen är sekundärt och behovet att bli sedd är primära.
En tjej som mår bra kan vara en mega slampa och knulla 100 män fast hon utsätter sig INTE för fara.
Gubbarna ville inte ha sex med tjejer som mår bra -en sån tjej sätter gränser går inte styra lika lätt.
Min tjej blir glad när hon gjort det skönt för mig och vice versa.. våldtar vi varandra?
Citera
2009-04-02, 08:58
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Min tjej blir glad när hon gjort det skönt för mig och vice versa.. våldtar vi varandra?

Betalar du henne? Eller hotar du henne? Är du främmande för henne?
Citera
2009-04-02, 09:28
Medlem
Rick Astleys avatar
Citat:
Förmodligen, eftersom du verkar vara mer än lovligt dum i huvudet.
Citera
2009-04-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie

Hon är 18 år nu så hon var alltså 17 år i mars 2008.
Citera
2009-04-02, 09:43
Medlem
Från http://beckroth.se/

"Efter att ha läst på och pratat med folk, däribland endel målsägare så börjar i alla fall jag ändra åsikt. Nu säger jag inte att det inte har skett övergrepp för uppenbarligen har endel varit under 15 år. Däremot har jag förstått att endel av tjejerna har kontakt med varandra och kunnat prata sig samman. Likaså har jag förstått att man lagt till endel saker. Endel av målsägarna är säkert ärliga och berättar uppriktigt om händelser osv. Men vissa har helt tydligt inte hållit sig till sanningen. Vi ska inte blunda för det faktum att vissa tjejer faktiskt har kontaktat de här männen självmant för att de behövt pengar. Visst hade männen kunnat säga nej. Samtidigt har de erkänt köp av sex och de lär de bli dömda för. Men resten… vete fan. Jag är osäker."
Citera
2009-04-02, 10:03
Medlem
Citat:
Det stämmer varje gång du har sex med henne tycker hon det är en våldtäkt och att du är äcklig
Citera
2009-04-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolsol

"Efter att ha läst på och pratat med folk, däribland endel målsägare så börjar i alla fall jag ändra åsikt. Nu säger jag inte att det inte har skett övergrepp för uppenbarligen har endel varit under 15 år. Däremot har jag förstått att endel av tjejerna har kontakt med varandra och kunnat prata sig samman. Likaså har jag förstått att man lagt till endel saker. Endel av målsägarna är säkert ärliga och berättar uppriktigt om händelser osv. Men vissa har helt tydligt inte hållit sig till sanningen. Vi ska inte blunda för det faktum att vissa tjejer faktiskt har kontaktat de här männen självmant för att de behövt pengar. Visst hade männen kunnat säga nej. Samtidigt har de erkänt köp av sex och de lär de bli dömda för. Men resten… vete fan. Jag är osäker."

Men snälla, är de pga av etniciteten? De ser så ut i mina ögon.

Det spelar inet en jävla roll om de kontaktat männen för att ha sex med dem, är man under 15 är det inte okej enl lag ändå. Säger tjejerna NEJ, då är det våldtäkt, när de än säger det.
Citera
2009-04-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolsol

Hon kanske inte är medveten om att minne o emotion hör ihop.Det är jätte komplicerat prata med våldtagna av den orsaken professionella ska bedöma tillförlitlighet.Inte okunniga …
Att brottsoffer lägger till saker efteråt är inget "kvitto" på oärlighet.Det sker även i andra trauma situationer folk som är med om bränder, blir rånade.
Även prostituerade som står frivilligt på gatan/annonserar på nätet är en stor målgrupp som brottsoffer.
Citera
2009-04-02, 13:08
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Men snälla, är de pga av etniciteten? De ser så ut i mina ögon.

Det spelar inet en jävla roll om de kontaktat männen för att ha sex med dem, är man under 15 är det inte okej enl lag ändå. Säger tjejerna NEJ, då är det våldtäkt, när de än säger det.
Självklart är ett nej alltid ett nej. Vad som kan komplicera bevisläget när det gäller den filmade misstänkta våldtäkten är om männen hävdar att det fanns en överenskommelse att nej var ersatt av ett speciellt stoppord. Att verbalt och fysiskt motstånd var en del av spelet men att det fanns en regel att ett nonsensord skulle stoppa allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in