Citat:
Ursprungligen postat av hmh
Nu var det i ren spekulationssyfte jag skrev detta.Jag har lite svårt att tro att man som fullt "frisk" kan utföra eller ha en så snedvriden inställning till "sex".
Det här är intressant tycker jag. Till vardags använder vi ofta ord som "sjukt" eller "onormalt" för att beskriva beteenden vi finner moraliskt förkastliga. Jag tror det är ett sätt för oss som kultur att skilja ut dom som begår sådana handlingar och få det till att dom är på ett grundläggande sätt olika oss andra "friska" eller "normala". Orsaken finns i individerna.
Tyvärr talar väl erfarenheter från krig, fångläger etc etc entydigt mot detta. De flesta "normala" människor är tvärt emot fullt kapabla till de mest bestialiska saker under "rätt" omständigheter. Och det utan att det behöver förekomma särskilt extremt tryck.
Att det kan uppstå en liten gangbangsubkultur med vanliga medelsvenssons är alls inte konstigare än att tyska reservpoliser (läs: kontorister och specerihandlare) kunde förvandlas till Einsatzkommandos (läs: massmördare) i en handvändning.
Eller gå bara till den helt magstarka tråden här på forumet om McDonalds.
Millgram på riktigt där...