2009-03-29, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det skulle inte förvåna mig om det inom en snar framtid, i media, börjar skrivas om att andra arter än människor har medverkat vid träffarna.

Att männen är svin har vi redan förstått, finns det någon annan djurart du syftar på?
Citera
2009-03-29, 21:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Att männen är svin har vi redan förstått, finns det någon annan djurart du syftar på?
Människans bäste vän. Vilket i sin tur innebär att människan är dess värste fiende.
Citera
2009-03-29, 21:12
Medlem
[quote=carliz]
Citat:
Vidrigt, skamligt och sjukt!

Citat:
Offren i sexhärvan är nio skolflickor som har raggats upp genom chattforum på nätet.
I förhör berättar de om hur de tvingats till våldsamma och förnedrande sexlekar med flera män samtidigt.
- Tårarna bara rann, säger en av flickorna.

Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Det har inte någonstans i någon artikel stått någonting om på vilket sätt tjejerna skulle vara tvingade till det här. Det har inte heller stått någonting om hot eller på vilket sätt någon av tjejerna skulle ha känt sig hotad.

Lao Tzu

Precis

Citat:
Flickan som våldtogs av flera män på ett hotell i Stockholm berättar hur hon blödde från stjärten efteråt.

Var står det något om hot eller tvång? Det här handlar om sex med våldsinslag, det kan man tycka vad man vill om, men det är inte samma sak som våldtäkt.

Jag undrar fortfarande VARFÖR gick tjejerna dit igen när de hade varit med om något sådant här?

Nu vet vi varför: för att männen hotade att skicka de inspelade filmerna (samma filmer som en del efterfrågar här) til flickornas familjer.

På ett av offrens blogg kan man läsa om hur hon ångrar att hon inte tog livet av sig - DÅ.
Citera
2009-03-29, 21:17
Medlem
Citat:
Jag kan skriva in "carliz, 47" i min adressbok. Du blir inte 47 år för det (om du inte är det förstås ).

Med det vill jag inte säga att hon inte har sagt att hon var 19 utan att just det beviset är fullständigt värdelöst.

läste utdrag ur en polisrapport från gubbarnas mailväxlling att han hade en skön 16åring som de kunde träffa
Citera
2009-03-29, 21:17
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Nu vet vi varför: för att männen hotade att skicka de inspelade filmerna (samma filmer som en del efterfrågar här) til flickornas familjer.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=15845649&postcount=642
Citera
2009-03-29, 21:18
Medlem
Ragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Chanserna är väl rätt stora att han kryddat sina anbud till vissa kunder med lite tjejer för att få anbuden i hamn.

Nej, inte i anbuden eftersom Banverket handlar upp enligt LOU. Alltför många grankar anbuden.

Dock kan man misstänka att han skaffat sig hållhakar på beställare vid representationstillfällen som gjort att han senare kunnat få information om andra anbudsgivare alternativt information som har ställt hans anbud i bättre dager. Allt för att skydda varandra efter deras gemensamma representation... Banverket är ju inte direkt kända för sin unga kvinnliga personalstyrka även om de har kvinnnlig GD. Men en gubbigare organisation får man nog leta efter...
Citera
2009-03-29, 21:56
Medlem
Ragatans avatar
Citat:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=15845649&postcount=642

Jag var först med misstanken om att filmerna användes emot dem i mitt försök till förklaring till hur unga tjejer kan hamna i sådana här situationer utan att klara sig ur dem:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15837728&postcount=415

Citat:
Ursprungligen postat av Ragatan
Hade internet funnits när jag var 15 hade jag kunnat vara en av dessa tjejer. Inte för att lockas av pengar eller väskor utan att vara sedd och få "vuxenerfarenheter", samtidigt nyfiken på sex. Men den låga självkänsla jag hade då hade någon kunnat lura in mig i detta och sedan fått vad han velat utan att jag anmält det. Hade han sedan filmat eller hotat berätta det för mina föräldrar (eller ännu värre - lägga ut det på nätet) så hade jag inte vågat anmäla utan "lydigt" gått dit och fortsatt leverera tjänster UTAN ATT NJUTA i ren rädsla över att mitt grövsta misstag skulle uppdagas. Jag hade inte haft kunskapen (eller personliga säkerheten) om hur jag skulle avlsuta det eftersom jag frivilligt gått dit första gången.

Fast hur "kul" är det att ha rätt i denna djävla tragiska historia???
Citera
2009-03-29, 21:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Nej. De behöver proffs hjälp iform av utbildad personal. Inte folk som vill leka psykologer och terapeuter.
Det ena behöver väl inte utesluta det andra?
Citera
2009-03-29, 22:00
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatan
Jag var först med misstanken om att filmerna användes emot dem i mitt försök till förklaring till hur unga tjejer kan hamna i sådana här situationer utan att klara sig ur dem:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15837728&postcount=415
Fast hur "kul" är det att ha rätt i denna djävla tragiska historia???
Naturligtvis innehöll ditt eminenta inlägg även denna detalj!
Citera
2009-03-29, 22:06
Medlem
Citat:
Det ena behöver väl inte utesluta det andra?

Precis.
Att många mår dåligt är förstås en glidande skala - det är inte alla som är under isen. För de som har mindre väl fungerande familjer - eller helt enkelt ingen ed tillräckligt med tid är en person till att fika/snacka med osv en stor skillnad.

Jag var på väg (innan jag flyttade sist) att bli kontaktperson för en 10årig flicka med en ensamstående mamma som var nybliven nykter alkoholist.
Soc tyckte helt enkelt hon (och mamman) skulle må bra av att tjejen fick en vuxenkontakt till. Klokt va´!
Senast redigerad av Aniska 2009-03-29 kl. 22:09.
Citera
2009-03-29, 22:33
Medlem
[quote=Aniska]
Citat:
Ursprungligen postat av carliz

På ett av offrens blogg kan man läsa om hur hon ångrar att hon inte tog livet av sig - DÅ.
Jag är 100 säker på att det finns tjejer 5 år tillbaks.
Pratade med en av dem i går det enda som skiljer sig är prostitutionen, de kanske inte gäller alla tjejer.
Hon vägrade läkarundersökning tills löfte om att polisen inte fick blandas in. Livrädd att filmen/bilderna kommer ut. Hon slutade sitt jobb efteråt för att förövarna inte ska kunna förstöra hennes liv.De nöjer sig inte med 1 gång utan fortsätter kontakta och ha fler träffar.Det här är sjuka människor.
Citera
2009-03-29, 22:44
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Jag är 100 säker på att det finns tjejer 5 år tillbaks.
Pratade med en av dem i går det enda som skiljer sig är prostitutionen, de kanske inte gäller alla tjejer.

Dom kan ju ha kommit på att dom kunde göra stålar på sin "hobby" med tiden. Och blivit fräckare/öppnare för att dom kom undan så länge.
Senast redigerad av KortKäpp 2009-03-29 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in