Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Helt rätt! Jag ville bara få fram att det inte var alla som är/var äldre än vad media vill ge sken av.
Hur som helst så spelar flickornas ålder ingen roll när det gäller våldtäkt. Men det är väl klart att media vill få det till att flickorna var jätteunga för att tillfredsställa en blodstörstande läsarskara som hatar dessa vidriga monster till män. De vill ju sälja lösnummer.

Det åtal som pågår nu gäller inte våldtäkt. Det gäller sexköp och koppleri, vilket det här i huvudsak handlar om. Åtal har ännu inte väckts mot de två män som är anhållna/häktade för våldtäkt.
Citerar försvarsadvoken från kriminalfall.se
"40-åringen nekar även till åtalet för medhjälp till vårdtäkt.
- Vid en av de här gruppsexträffarna var det en person som var där som började bli våldsam och när den flickan sa aj eller någonting liknande, att det gjorde ont. så stoppade min klient honom. Det har hon också berättat om i tidigare polisförhör att han gjorde, säger Åkermark"
http://www.kriminalkanalen.se/2009/03/27/toppchefen-erkanner-sexkop/
Tycker för övrit att det här är den mest nyanserade artikeln jag har läst om det här. Det mesta andra är bara vinklat med hänsyn till mest smaskiga detaljer för att gynna den egna tidningen