2009-03-28, 02:07
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Fast det gäller väl nästan alla människors samtliga "uppgörelser" med sina arbetsgivare, banker, försäkringsbolag, staten etc också om du tänker efter?

Det är SEXET och tabut kring det som gör att detta ses som annorlunda - inte ojämlikheten mellan parterna.
Att världen inte är perfekt betyder inte att vissa saker kan vara inihelvete fel.
Hade någon blivit avlurad sin njure på samma sätt, så hade det varit lika fel, så det har inte nödvändigtvis med sex att göra.
Senast redigerad av eloge 2009-03-28 kl. 02:14.
Citera
2009-03-28, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Ordet småungar fick jag från ditt inlägg!
Jag lägger ner nu, ville bara belysa din logik.

Som jag skrev så får alla dra sina egna slutsatser.
Citera
2009-03-28, 02:12
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är inte speciellt kontroversiellt, men våra utgångspunkter skiljer sig åt.

Du utgår ifrån att flickorna har gått på en väg en mörk kväll utan reflexer medan jag utgår ifrån att de har rört sig på trottoaren i dagsljus, om man använder min liknelse. Detta är alltså våra utgångspunkter. Sen kan detta ändra sig under tid beroende på vad som framkommer.

Nej det utgår jag inte från. Givet den data vi har tycks dom dock ha haft en hel del riskbeteenden som gör dom väldigt sårbara för att bli "påkörda".
Citera
2009-03-28, 02:14
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Nej det utgår jag inte från. Givet den data vi har tycks dom dock ha haft en hel del riskbeteenden som gör dom väldigt sårbara för att bli "påkörda".
Jag tror inte att vi kommer längre i den debatten, och våra ståndpunkter är solklara, så jag tackar för mig och går och knyter mig.
Citera
2009-03-28, 02:23
Medlem
Ni kan kolla tidigare inlägg som KortKnäpp har gjort, han har bl.a sagt

"I Sparta fick varje gosse vid sju års ålder en mentor som lärde honom konsten att kriga och ta den i tvåan. Enligt myten skulle vid ejakulation ha utropats "THIS IS SPARTA!"

Läs andra inlägg av honom och bilda er en egen upfattning om vad han är och vad han står för.

Jag knyter mig också efter det här.
Citera
2009-03-28, 02:26
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Ni kan kolla tidigare inlägg som KortKnäpp har gjort, han har bl.a sagt

"I Sparta fick varje gosse vid sju års ålder en mentor som lärde honom konsten att kriga och ta den i tvåan. Enligt myten skulle vid ejakulation ha utropats "THIS IS SPARTA!"

Läs andra inlägg av honom och bilda er en egen upfattning om vad han är och vad han står för.

Jag knyter mig också efter det här.

Jättebra citat. Där jag driver med en tråd som hävdar att homosar saknar "rovdjursinstinkt" eller vad det var. Grymt relevant inlägg...
Senast redigerad av KortKäpp 2009-03-28 kl. 02:28.
Citera
2009-03-28, 02:27
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror inte att vi kommer längre i den debatten, och våra ståndpunkter är solklara, så jag tackar för mig och går och knyter mig.

Bra initiativ. Tack för draghjälpen.
Citera
2009-03-28, 02:35
Medlem
slugs-Ps avatar
Inget nytt har hänt ang topic sen jag var med sist vad jag förstår, lite synd att tråden pajat hoppas den hamnar på rätt spår igen.
Citera
2009-03-28, 02:36
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaRue
Shit jag bor i Vejbystrand jag skulle aldrig kunnat fatta att vi har haft en hallick här

Du gör väl standardmisstaget som vi alla gör att tro att de skulle se ut på ett speciellt sätt, bete sig på ett speciellt vis osv..

Varenda gång någon grips för ett allvarligt brott intygar ju grannar och vänner att "Det kunde man aldrig tro... han som var så snäll" osv...

Det är ju inga idioter det handlar om utan intelligenta människor som har FULL koll på att det de gör inte är okej och de vet precis hur man skall bete sig för att passa in!

Vad är det nu de kallas igen... hmm.. psykopater? sociopater?
Citera
2009-03-28, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Det ska självklart vara samma regler i den "fysiska" världe. I den fsysika världen så finns ju redan lagen om förargelseväckande betende o.s.v.

Men i den fysiska världen kan dom fula gubbarna oftast inte göra en sån sak, alltså att smickra in sig hos en ung flicka under kort eller lång tid, dom fula gubbarna kan inte ens gå fram till en fjortis eller yngre tjej utan att denne eller folk runt henne kommer att ge sig på den fula gubben.

Det är alltså en stor skilnad på nätet och på stan, konstigt om du inte förstår det.
Men ....dessa män går inte på tjejer på stan har aldrig gjort det!
Även jag har några år på ”nacken” och kan tala om för dig att det fanns andra sökvägar innan nätet.
Jag var väldigt destruktiv som ung tjej. Har skrivit om det tidigare men i pedofiltråden kan nämna jag var 14 år gammal och fick 800 kronor/träff i bland mindre (vet inte hur många)via Heta linjen.
(Finns orsak till varför man hamnar i sådana lägen)
Fanns även andra annonser som en naiv flicka gick på i Gula tidningen.Servitris på exklusiva herrklubbar.
Kan inte påstå att de ljög men var försiktiga med sanningen- fast då var jag äldre en van 17-18åring.
Svinet som jag sedan förlovade mig med i denna veva var 37 hade som hobby att dela mig med utvalda och jag skulle vara tacksam för alla fina gåvor- det var kärlek (när han sov).
Dessa män och deras behov har alltid funnits och de har mycket pengar vet EXAKT hur man kan linda en ung tjej runt fingret - de vet EXAKT vilka tjejer som de ska gå på.
Detta nätverk är inget nytt ....Men polisen är bättre idag än vad de var på 80 talet ,fast jag fick hjälp av samhället ,de förstod allvaret det gjorde inte jag.

Ett sånt äckel som Thomas Jobenius -19681117-3514-förtjänar hängas ut -kanske andra tänker efter nästa gång och har sex med människor som mår psykiskt bra.
Senast redigerad av Hag22 2009-03-28 kl. 03:03.
Citera
2009-03-28, 03:01
Medlem
Eomins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Du gör väl standardmisstaget som vi alla gör att tro att de skulle se ut på ett speciellt sätt, bete sig på ett speciellt vis osv..

Varenda gång någon grips för ett allvarligt brott intygar ju grannar och vänner att "Det kunde man aldrig tro... han som var så snäll" osv...

Det är ju inga idioter det handlar om utan intelligenta människor som har FULL koll på att det de gör inte är okej och de vet precis hur man skall bete sig för att passa in!

Vad är det nu de kallas igen... hmm.. psykopater? sociopater?

En del är nog inte ens det, en del är nog bara helt vanliga människor med lite väl extrema fetischer eller helt enkelt avsaknad av folkvett. Jag menar, flera i den här tråden saknar ju helt förståelse för att en 16-årig tjej som säljer sex kan göra det av andra orsaker än att hon gillar sex och pengar och jag tror inte dom är sociopater, dom är nog bara emotionellt efter.

Det där måste ju vara medias fel. Alla som hängs ut för brott med bild och livshistoria är ju helgalna. Josef Fritzl ser ut som en tyrann och är fullständigt egocentrisk och Christine Schürrer ser ut som en kvinnlig version av Hitler och hon verkade ju helt borta under rättegångarna. Och de fall av våldtäkt som når media där det inte är överklassmän (Den här härvan, den där plastikkirurgen, Stureplansprofilerna) är det ju invandrare som begått. Så vi matas ju hela tiden med bilden att folk som utför gärningar är annorlunda. Inte som oss riktiga människor.
Citera
2009-03-28, 03:06
Medlem
Jag läste i en tidning att en bit av en inspelning av en av våldtäkterna visades på TV3:s Efterlyst. Någon som vet var man kan få tag på hela inspelningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in