Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Korrekt, det är alls inte vattentätt. Men det är ändå ett bättre underlag för en eventuell framtida rättslig bedömning än att inte ens försöka.
Visst, ju mer underlag ju bättre naturligtvis.
Jag vill passa på att kommentera detta, lite äldre, inlägget också.
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Mja, jag vänder mig mot en mobbmentalitet där en massa användare på forumet tar för givet att allt är på värsta tänkbara sätt - och ofta uppenbarligen misstolkar och förvränger tillgängliga fakta - hänger ut folk med personuppgifter på nätet och dunkar varandra i ryggen över hur vidrigt alltsammans är.
Om du läser mina inlägg handlar dom genomgående om vad vi INTE vet och hur det OCKSÅ skulle kunna vara. Dessutom hänger jag inte ut någon och skuldbelägger absolut inte tjejerna.
Kort sagt är jag inte pro-pervo utan anti-lynchmob.
De fakta som vi har tillgång till är, till största del, de vi får ifrån media. I just det här fallet har ett så etablerat program som Efterlyst gått ut och sagt att filmen som bilden de visade var hämtad från en film där en 17-årig flicka våldtas på ett mycket brutalt sätt.
Att då utgå ifrån att det verkligen är på detta vis (värsta tänkbara) är inte så konstigt. Naturligtvis så kan man utifrån det inte utgå ifrån att alla är skyldiga i fallet. När jag har skrivit så har jag dessutom varit mycket noga med att påpeka att personerna inte är dömda än.
Att ha som utgångsläge att flickorna är helt oskyldiga anser jag vara ett bra utgångsläge i detta fallet. Om man skulle bli överbevisad så får man naturligtvis ändra sig.
Sen
kan det ju faktiskt vara så att vissa har information som inte alla har tillgång till.
Edit: Glömde ett mycket viktigt "inte".