Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Det stämmer inte att en del av dem var 14-15 år. En tjej var 15 år när hon fick kontakt med Jobenius. Det är hon som benämns I i åtalet och det är också hon som har anmält våldtäkten som ägde rum i mars 2008. Då var hon alltså 17 år och hade sålt sex till de här "gubbarna" i 2 år. Utöver det finns det två andra tjejer som har varit 17 år. Sex av tjejerna har varit över 18 år hela tiden.
Summa summarum, tre tjejer under 18 år och sex tjejer över 18 år. Den eller de trettonåringar som det pratas om figurer bara i bloggvärlden. Dom finns inte med i polisutredningen och det har inte skrivits om dom i någon artikel i massmedia.
Det är lite detta jag ville komma till, dom är ju ändå "rätt" gamla dessa tjejer.. I den åldern vet man vad som är rätt och fel.
Klart att dom ville göra detta, för att dryga ut kassan.
Att sen komma och hävda att man inte förstod att man blivit utnyttjad är ju rent Bull!
När fasen blev dom utnyttjade??
Om den första tjejen anmäler våldtäkt så har det "kanske" varit så, eller så ville hon ha mer pengar och blev förbannad..
Vad vet jag, men detta problem med köpandet av sex har funnits i urminnes tider och kommer alltid att existera.
Kanske skulle man slippa mycket av detta om man startade bordeller?
Jag personligen är emot den tanken, men samtidigt är det ju inte OK att tjejer kommer på i efterhand att det är synd om dom.