Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Håller med om detta också. Jag blev in något inlägg beskylld för att sakna empati när jag envist hävdade att dom här tjejerna hade gjort ett aktivt val. Jag svarade aldrig på det då, men jag gör det nu. Jag tycker tvärtom, jag utrustar dom med en fungerande hjärna och anser att de är fullt kapabla att fatta beslut (även om det kanske ibland har brustit lite i riskbedömningen och konsekvensanalysen). Dom som hävdar att tjejerna inte fattade vad det var frågan om, att dom blev övertalade och lurade, idiotförklarar ju dem och säger att dom är mer eller mindre förståndshandikappade. Vilket synsätt är mest empatiskt?
Det beror på vilket sätt man ser på detta. Långsiktigt eller kortsiktigt.
Det var vad jag försökte visa innan PH slog till.
Kortsiktigt = dessa brudar = ja, ät min skit ochj svälj. Jag bryr mig inte det ringaste om er. Antagligen är ni liberianer och har gått på lögnerna. Ansvara för det.
Långsiktigt = kan man kalla dem hjärntvättade av borgerlig skitpress, Bonnier & Co, m.fl, och skulle nog frias av ett oliberanskt psykiatriskt test. Ändra systemet i grunden, vad gäller tidningsägande, TV-kanalägande. Vi har ett folk som är delat, men den ena sidans "ideal" smetas ut på 100% av oss. Vare sig vi vill det eller inte, således med tiden: hjärntvätt.
Gör media demokratiskt istället. Pengar skall inte ge fördelar åt ägare.
Oavsett vad PH tycker om det, så hör det ihop med ämnet om veckans brott.
Om man nu får söka orsakerna till fenomenet.
Jag flyttar denna tråd själv, då moderaten varken klarar att PM'a mig eller att flytta en tråd.
Hit:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=887358