2013-08-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Lol.

alltså hora går att hitta till och med i en grotta i Irak.Poängen horor/per capital där ni har rekordet.
LOL, Si mata e curva
denna ''horor/per capita statistik'' som du har läst hade inte med Polen min vän, det stod ''error'' på datorn när dom skulle räkna ihop alla polska horor på denna jord.

ordet KURWA som alla från balkan säger kommer från er har jag hört från nån
Citera
2013-08-07, 21:13
Bannlyst
Här är en bild från när kukilian-trypilian Kultur (när den var stor)

http://dorogami.blogspot.se/2009/08/1.html

(kultur namnet låter som en köns sjukdom)

Jag har bondgård med 10 kosor och en tjur, en del kosor springer från tjuren när han ska knulla dom
(dom kallar jag svenska) och dom som stannar kvar rumänska
Citera
2013-08-07, 21:20
Medlem
Citat:

Jag har bondgård med 10 kosor och en tjur, en del kosor springer från tjuren när han ska knulla dom
(dom kallar jag svenska) och dom som stannar kvar rumänska

HAHAHHAHAHAHHA nejdå tvärtom. Svenskor gör det gratis, och polskor av fattigdom, har du inte lärt dig skillnaden? gå på svenska fester.

jalla bror, gå och provocera lite på juggetrådarna istället, börjar bli lite tråkigt med dig
Citera
2013-08-08, 10:20
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gogu
TOTALT SKITSNACK! varför skulle inte daker räknas? vårt ursprung är från dakerna som har bott i dessa områden sedan urminnes tider. ungrarna är ett mongol-folk som bosatte sig i dessa områden för cirka 800-900 år sedan. har även läst att ni och japanerna har något gemensamt i er genetik, tänka sig, asiater 100% ! och låt mig säga dig en sak om secui-folket! Secui folket har egentligen INGENING gemensamt med ungrarna, men dom blev ''ungrariserade'' under er tid ni ''ägde'' Transylvanien.

Det har gått 95 år sedan den stora unionen. Och sakta, men säkert så kommer ert folk att försvinna helt från våra provinser, andelen ungrare sjunker varje år, Thank God! Har du varit i judetul Mures? De flesta byarna i det länet är redan så blandade mellan rumäner och ungrare att de flesta anger sig som rumäner i statistikerna.
Du har redan en utmärkt tråd på Flashback som totalsågar den dako-romerska teorin. Italienare, albaner och greker har mer trakisk arvsmassa. Detta är märkligt om ni nu påstod er vara ättlingar till daker som bodde intill traker och var även under deras rike ett tag.

https://www.flashback.org/t759827

Din mentala nivå säger en del om dig om du på allvar påstår att ungrare skulle vara ett mongol folk, då det har gjorts gott om studier om ungrarnas genetik. Sanningen är att våran genetik visat att vi har en väldigt gammal europeisk arvsmassa.
Citat:
Among the 55 samples analyzed, the large majority belonged to haplogroups common in other European populations, however, three samples fulfilled the requirements of haplogroup M. Since haplogroup M is classified as a haplogroup characteristic mainly for Asian populations, the presence of haplogroup M found in approximately 5% of the total suggests that an Asian matrilineal ancestry, even if in a small incidence, can be detected among modern Hungarians.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?t...&dopt=Abstract
Gud vad du är efterbliven, du kan verkligen ingenting om Székely ungrarna snart ska du väl börja kalla Csángók för etniska rumäner. I alla rumänska folkräkningar så har Székely folket anmält sig som ungrare och hundratusentals som sökt ungerskt medborgarskap.

Ni kommer aldrig bli av med ungrarna även om er rumänska tjuv regering försöker ändra gränserna på de Transsylvanska regionerna till rumänernas fördel. Ni lyckades trots allt med ert folkmord på de tyska saxarna och judarna från Transsylvanien.
Citat:
Ursprungligen postat av Rocko
Om du har läst mitt förra inlägg så har ottomanerna, ryssarna, bulgarerna och ungrarna flera gånger om misslyckats helt med att utradera Rumänien från världskartan. Men visst, ingen hindrar dig från att försöka annektera Transsylvanien eller försöka börja stycka dagens Rumänien. Varsågod och sätt igång.
Om du någonsin tagit dig besväret att läsa en historisk bok bortsett från den rumän-kommunistiska sagoboken.

Visa mig en akademisk källa som säger att det någonsin existerat något rumänskt rike i Transsylvanien eller att rumäner bebott området i stora antal.

Det finns inte heller någon toponymi i Transsylvanien med rumänsk etymologi innan 1200-talet och inte heller finns det något "ur-rumänskt" namn dokumenterat för regionen i historiska källor. Den nuvarande och historiska toponymen för området har varit (Ardeal/ Transsylvanien) efter ungerskans Erdély. Den rumänska tolkningen har ingen betydelse, det är en anpassning av det gamla ungerska namnet Erdö-elve vilket menar "landet bortom skogen", översätts till latin som Transsylvanien.
Citera
2013-08-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Du har redan en utmärkt tråd på Flashback som totalsågar den dako-romerska teorin. Italienare, albaner och greker har mer trakisk arvsmassa. Detta är märkligt om ni nu påstod er vara ättlingar till daker som bodde intill traker och var även under deras rike ett tag.

https://www.flashback.org/t759827

Din mentala nivå säger en del om dig om du på allvar påstår att ungrare skulle vara ett mongol folk, då det har gjorts gott om studier om ungrarnas genetik. Sanningen är att våran genetik visat att vi har en väldigt gammal europeisk arvsmassa.Gud vad du är efterbliven, du kan verkligen ingenting om Székely ungrarna snart ska du väl börja kalla Csángók för etniska rumäner. I alla rumänska folkräkningar så har Székely folket anmält sig som ungrare och hundratusentals som sökt ungerskt medborgarskap.

Ni kommer aldrig bli av med ungrarna även om er rumänska tjuv regering försöker ändra gränserna på de Transsylvanska regionerna till rumänernas fördel. Ni lyckades trots allt med ert folkmord på de tyska saxarna och judarna från Transsylvanien.Om du någonsin tagit dig besväret att läsa en historisk bok bortsett från den rumän-kommunistiska sagoboken.

Visa mig en akademisk källa som säger att det någonsin existerat något rumänskt rike i Transsylvanien eller att rumäner bebott området i stora antal.

Det finns inte heller någon toponymi i Transsylvanien med rumänsk etymologi innan 1200-talet och inte heller finns det något "ur-rumänskt" namn dokumenterat för regionen i historiska källor. Den nuvarande och historiska toponymen för området har varit (Ardeal/ Transsylvanien) efter ungerskans Erdély. Den rumänska tolkningen har ingen betydelse, det är en anpassning av det gamla ungerska namnet Erdö-elve vilket menar "landet bortom skogen", översätts till latin som Transsylvanien.

Ingen idé att argumentera med en mentalt efterbliven patriot. Transylvanien är rumänskt, punkt. Ingen idé att ni från ungern spänner er och leker patrioter så länge ungrarna från Rumänien inte vill ha något med Ungern att göra. Dom säger att ni är kalla, ovänliga och dom känner sig ovälkomna hos er. Dom vill hellre bo bland rumäner.

Idiot, dom ger folket ungersk medborgarskap bara av ''rösta-på-mitt-parti'' skäl. är du verkligen så pantad att du tror att ungrarna kommer ''äta upp'' Rumänien? Dom är det bara för att få lite bidrag och pension från både ungerska och rumänska staten. Du har ingen rätt att säga en massa bullshit så länge du inte har varit dessa områden. Jag är i dessa secui-områden varje sommar, har en sommarstuga där, och jag vet vad jag snackar om.

Lär dig att acceptera så som det är. gör du inte det, dra till Mongoliet
Citera
2013-08-08, 15:10
Medlem
Citat:
Fast skillnaden är hårfin ni tillhör Cucuteni-Trypillian kulturen.Där hunden var helig.
Och genetik bland er har starka sammanhörighet med Balkan/Mellanöstern.Och förekommer delvist bland Ukrainas befolkning.Har för mig i västra delar där.

Är du från Ukraina?
Ukraina är en ännu fattigare och korruptare land än Rumänien så jag fattar inte varför du kastar sten i glashus.
För några år sen såg jag på Kalla Fakta en dokumentär om prostitutionen i den tjeckiska gränsstaden Dubi nära Tyskland. Majoriteten av tjejerna var just från Ukraina. Bland annat intervjuade tv-teamet en högutbildad kvinna från Ukraina med familj och barn som sålde sig. Så grabben, lägg ner snacket. Se till först att städa innanför din egen dörr innan du kommenterar.
Det är tydligt att du har skadats av Tjernobylolyckan. Jag tycker synd om dig.
Citera
2013-08-08, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocko
Är du från Ukraina?
Ukraina är en ännu fattigare och korruptare land än Rumänien så jag fattar inte varför du kastar sten i glashus.
För några år sen såg jag på Kalla Fakta en dokumentär om prostitutionen i den tjeckiska gränsstaden Dubi nära Tyskland. Majoriteten av tjejerna var just från Ukraina. Bland annat intervjuade tv-teamet en högutbildad kvinna från Ukraina med familj och barn som sålde sig. Så grabben, lägg ner snacket. Se till först att städa innanför din egen dörr innan du kommenterar.
Det är tydligt att du har skadats av Tjernobylolyckan. Jag tycker synd om dig.

Varför ska jag glo på efterbliven pk media som visar snyfthistorier.

Den billigaste horhus heter Baldis i Tyskland och det är uteslutande rumänskor.
Tidigare fanns det polskor. Den kostar 100 euro dygnet , sök på FB.

Den andra heter la luna, vad är speciellt med den? Jo man knullar utan kondom och det är också bara rumänskor.

Dom 2 får väll räknas som "värsta" på sitt sätt. Jag bryr mig inte om rumäner men när man inte kan hitta vita horor på grund av er så börjar man störa sig på er. Ni har ockuperat alla fkk också
50 euro är ni fan inte värda och försöker hela tiden locka med 2an för att tjäna mer.
Fy skäms på er alltså.
Citera
2013-08-09, 00:28
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gogu
Ingen idé att argumentera med en mentalt efterbliven patriot. Transylvanien är rumänskt, punkt. Ingen idé att ni från ungern spänner er och leker patrioter så länge ungrarna från Rumänien inte vill ha något med Ungern att göra. Dom säger att ni är kalla, ovänliga och dom känner sig ovälkomna hos er. Dom vill hellre bo bland rumäner.

Idiot, dom ger folket ungersk medborgarskap bara av ''rösta-på-mitt-parti'' skäl. är du verkligen så pantad att du tror att ungrarna kommer ''äta upp'' Rumänien? Dom är det bara för att få lite bidrag och pension från både ungerska och rumänska staten. Du har ingen rätt att säga en massa bullshit så länge du inte har varit dessa områden. Jag är i dessa secui-områden varje sommar, har en sommarstuga där, och jag vet vad jag snackar om.

Lär dig att acceptera så som det är. gör du inte det, dra till Mongoliet
Eftersom du inte hade något tungt argument eller någon mening av intellektuell kaliber i din text så tolkar jag detta som att du inte har något att komma med.

Székely demonstration, oj vad "valakiska" de är.
http://www.youtube.com/watch?v=qsUPoQ6vZTA

http://www.youtube.com/watch?v=bjkGDhb-0ds

http://www.youtube.com/watch?v=d7uQB-1tVmc

London demonstration:
http://www.youtube.com/watch?v=1-jX2KjGkHw
Citat:
A large proportion of members of ethnic Hungarian communities in Romania, Serbia, and Croatia are expected to participate in Hungary’s general election next year, participants in a roundtable concluded at the 24th Hungarian summer university in Baile Tusnad (Tusnadfurdo), Romania, on Friday.

Referring to a yet unpublished survey, head of the Hungarian People’s Party of Transylvania Tibor T Toro said that 35 percent of Hungarian citizens in Romania would certainly vote, while another 40 percent were likely to do so.

Up to now, Hungarian authorities have received nearly 500,000 applications for Hungarian citizenship, including some 300,000 from Romania’s ethnic Hungarian communities, lawmaker of the ruling Fidesz party Balazs Hidveghi said.

http://www.politics.hu/20130727/many...-vote-in-2014/
En klar majoritet av ungrarna från Transsylvanien kommer rösta i det ungerska riksvalet.
Citat:
Ethnic Hungarians in Romania will take to the streets if the government merges Székely-dominated areas into a majority Romanian region in the upcoming reform of public administrative districts, RMDSZ president Hunor Kelemen declared yesterday.

The head of Romania’s largest ethnic Hungarian party told Radio France Internationale that people protested on the streets in 1968 and will do again in 2013.

He was referring to protests sparked when Romanian dictator Nicolae Ceausescu moved to abolish the Mures Hungarian Autonomous Province in 1968.

Romanian politicians should overcome their paranoia, because nobody will take Harghita and Covasna counties away in bags, leaving a black hole in the middle of the country, Kelemen remarked.

http://www.politics.hu/20130612/ethn...ns-in-romania/
Samtidigt hatar etniska ungrare rumäner för att ni försöker rumänisera Transsylvanien ett ur-ungerskt område dit valakiska bönder och gränsvakter valfärda från Valakiet. Ni har förvandlat en region som tidigare blomstrat under ungerskt styre till en underutvecklad katastrof som resten av Rumänien.
Citat:

Den andra heter la luna, vad är speciellt med den? Jo man knullar utan kondom och det är också bara rumänskor.

Dom 2 får väll räknas som "värsta" på sitt sätt. Jag bryr mig inte om rumäner men när man inte kan hitta vita horor på grund av er så börjar man störa sig på er. Ni har ockuperat alla fkk också
50 euro är ni fan inte värda och försöker hela tiden locka med 2an för att tjäna mer.
Fy skäms på er alltså.
Detta var underhållande att läsa.
Citera
2013-08-13, 10:40
Medlem
Hungaros avatar
I förgår kom den officiella linjen från Ungerns andra största parti Jobbik. Ledaren var på ett ungerskt forum i Transsylvanien där han delgav att om inte Rumänien avslutar sin rumänsering utav Transsylvanien så kommer Ungern att ta till våld för den ungerska ur-befolkningen i regionen.
Citat:
Speaking at a youth camp in Borzont on Saturday, Vona said that Hungary should even take up conflicts if Hungarian interests can only be represented this way.

Istvan Szavay, a senior official of Jobbik, said his party had made it clear several times that it gives priority to ethnic Hungarian interests in relations with neighbouring countries. Should the interests of these communities be harmed, Jobbik is even prepared to face diplomatic conflicts, he said.

http://www.politics.hu/20130811/jobb...t-provocation/
Vi kommer ha ett par intressanta år framför oss.
Citera
2013-08-13, 22:02
Medlem
Citat:

Fy skäms på er alltså.

Å fan vad du verkar vara påläst angående alla horhus i Tyskland.
Det är därför tydligt att du ofta går till horhus. Du borde ge ut en guide till alla turister som vill gå på bordeller i Tyskland för du kan ju allt.
Är du så pass ful eller har du en sån liten kuk att du måste gå till horhus?
Citera
2020-06-01, 12:29
Medlem
Ördögs avatar
Den 4 juni är det 100 år sedan Trianonfördraget slöts. Kanske tråden tål att bumpas, även om Hungaro inte längre hedrar forumet med sin närvaro. Men kanske här finns andra magyarer eller magyarsinnade, som kunde uttala sig i ämnet. (Nej, jag har bara ett ungerskspråkigt nick - jag har inga starkare kopplingar åt det hållet, och jag kan inte språket.)

Ett grandiost monument över det skändliga aktstycket skulle invigas i Budapest i går, den 31 maj. Coronaläget torde dock ha ställt till det.

https://dailynewshungary.com/hungary...rsary-in-2020/
According to the plans, there will be a 100-metre-long, 4-metre-wide ramp with a granite block in its deeper end that can be walked around. The block will be shattered, symbolising the Hungarian nation that was divided by the peace treaty of Trianon in 1920 (and 1/4th of it still lives in the neighbouring countries). In its centre, there will be an eternal flame.

On the two sides of the ramp will be the names of the 12 thousand towns and villages of the Hungarian Kingdom, written in three different sizes according to their contemporary importance. The names will be used as they were in the registry of 1913. This means that not only those settlements will be written on them that were taken away by the peace treaty but also those that remained in Hungary. Therefore, it can truly symbolise national cohesion.
https://trianon100.hu/
https://www.srf.ch/sendungen/interna...e-nach-trianon
https://dailynewshungary.com/what-do...to-hungarians/
https://blogs.bl.uk/european/2020/02...f-trianon.html
https://balkaninsight.com/2020/02/21...ianon-tragedy/
Orban’s government has also enacted a number of symbolic policies aimed at displaying Budapest’s commitment to Hungarian minorities living in the Carpathian Basin. These include the establishment of a Day of National Unity on June 4, provisions for ethnic Hungarians abroad to apply for Hungarian citizenship and replacement of the EU flag on the Hungarian parliament with the flag of Transylvanian ethnic Hungarians, the Szeklers.

Considering the record of the current government when it comes to memory politics, it is not surprising that the centenary of Trianon is the subject of intense debate.

Commentators worried about “irredentism”, “revisionism” and a monopolisation of the narratives around the commemorations point to the public discourse in the intellectual circles of Fidesz.

Tamas Pilhal, a leading pro-government journalist, is the exemplar of this type of discourse. He has written about the “temporary occupation” of Transylvania (by Romania) and about “our brothers taken hostage” (again, by Romania).
Senast redigerad av Ördög 2020-06-01 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in