• 1
  • 2
2009-03-22, 21:49
Medlem
snapcases avatar
S var det sndagkvll och terigen knner jag mig som vrldens nrdigaste pirat. Anledningen? Time team S16E12 r p nedladdning.
Jag fastnade fr serien nr discovery krde den p oregelbundna tider och det kndes som en lotterivinst nr man lyckades f se ett nytt avsnitt. Modern teknik har givit mig tillflle att se alla ssongerna men nnu har jag inte ftt nog
Egentligen r det en rtt monoton serie men det knns som man lr sig nt varje avsnitt och jag antar att det r knslan av skattletning som fngar en s hrt. Att sen Tony Robinson r en bde rolig och kunnig programledare gr inte saken smre. r det fler som delar min krlek till TT?
Citera
2009-03-22, 22:01
Medlem
irrus avatar
Rcker upp handen!

Time Team(Tidsresenrerna p svenska) gr ju ven p kanal 9 kl 19.00 p sndagar. Dock r det ldre avsnitt s endel av dom har man ju sett.

Jag tycker vanligtvis arkeologi/historia r skittrkigt, men p ngot stt tycker jag att detta programmet gr det intressant. Det kan som du sger ha med att Tony r en bra programledare som r en "lnk" mellan oss ddliga som inte har s stor koll p gammalt och arkeologerna som ser lite frgndringar p marken och sger att hr stod det ett trhus fr 1000 r sedan.
Min personliga favorit fr nog vara Phil, gillar hans skratt.
Citera
2009-03-22, 22:08
Medlem
snapcases avatar
Phil r en riktigt skn snubbe, helt klart man grna skulle ta en pint med nn dag. verhuvudtaget tycker jag att Channel 4 har lyckats samla ett lysande team till programmet. Min personliga favorit r nog Stewart Ainsworth, snubben som brukar dra ivg p mountainbike och rkna ut hur det hela hnger ihop geografiskt. Den typen av arkologi fascinerar mig.
Citera
2009-03-22, 22:14
Medlem
irrus avatar
mm, han r riktigt fascinerande. Han kan ju i stort sett g runt lite och kolla p lite kullar och bckar och sen vet han hur hela omrdet sg ut frr i tiden.

och som du sger, f flja med dom ut efter en dag och ta en l det hade nog varit riktigt intressant. Hela gnget r ju klockrent

Vntar dock fortfarande p att ep12 ska komma ut p en tracker nra mig Men men, den som spar han har, eller vad r det man sger
Citera
2009-03-22, 22:28
Medlem
snapcases avatar
Jag antar att man r bernrd om man vet att killen som kr grvskopan i TT heter Ian och man dessutom beundrar hans grvarskillz
Citera
2009-03-22, 22:35
Medlem
Min brors kusins avatar
Helt klart ett favoritprogram hr ocks. Kul med ett program som r s serist ocks, varje avsnitt/utgrvning resulterar ju i ett antal vetenskapliga skrifter. Serien har verkligen kat statusen fr arkeologin i Storbritannien.

Synd bara att Carenza Lewis inte r med lngre

http://www.archdiggers.co.uk/diggers/frame_tmt0002.htm

hittade en bild p Phil Harding utan hatt ocks

http://www.archdiggers.co.uk/diggers/frame_tmt0001.htm
Citera
2009-03-23, 19:27
Medlem
h, jag lskar det programmet! Gillar bde arkeologi och "han frn Black Adder". Dock missar jag mnga avsnitt, men ska frska bli bttre p att flja serien!!
Citera
2009-11-14, 06:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Lr ju frga en sak. r det ALLTID dligt vder i det dr programmet? Tycker att jmt nr jag rkar titta p det s regnar det som fan och blser och r allmnt pissigt vder.
Citera
2009-11-14, 09:13
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Lr ju frga en sak. r det ALLTID dligt vder i det dr programmet? Tycker att jmt nr jag rkar titta p det s regnar det som fan och blser och r allmnt pissigt vder.

Dom r ju fr det mesta p de brittiska arna, drav vdret
Citera
2010-04-19, 07:42
Medlem
irrus avatar
Ssong 17, Episod 1 finnes ute nu!

Hoppas det r lika bra som frut
Citera
2010-04-19, 16:32
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irru
Ssong 17, Episod 1 finnes ute nu!

Hoppas det r lika bra som frut
Tackar fr den infon Time team r egentligen aldrig dligt men vissa episoder knns ibland som tomgng. Personligen fredrar jag nr de grver "modernare" objekt och inte stenlder. Min absoluta favorit r nog WWII utgrvningen i en park i London.
Citera
2010-04-26, 12:02
Medlem
snapcases avatar
De tv frsta avsnitten av ssongen har hllit hg klass. I frsta grver de vid Westminister Abbey p jakt efter en frsvunnen sakristia och grdagens avsnitt utspelar sig p den skotska n Mull dr de undersker vad som kan vara ett kapell frn 700-talet.
Underligt att jag lskar den hr serien efter att ha sett 16 ssonger. Man borde trttna tycker jag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in