Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-02, 15:25
Medlem
Här är en storkonsument av Time team. Skall precis påbörja s16. Har missat lite ströavsnitt, skulle gärna se specialavsnittet när dom gräver på Buckingham palace, har inte hittat en torrent för det dock.
Citera
2010-05-02, 23:22
Medlem
polemarchoss avatar
Här har ni ännu en storkonsument av Time Team.
Har likt andra sett samtliga säsonger och har ikväll laddat ner ännu ett avsnitt.

Håller med snapcase när han säger att han föredrar de avsnitt där de gräver efter mer moderna objekt.

Smocken: Menar du det avsnitt där de grävde på Buckingham, Windsor och Holyroodhouse?
I sådana fall vet jag var du kan fått tag i en torrent. Skicka ett meddelande.
Citera
2010-11-20, 19:10
Medlem
nuendasts avatar
jag har relativt nyligen börjat kolla på Time Team men gillar dom skarpt. HUr/var kan jag få tag på alla säsonger och avsnitt?
Citera
2011-02-15, 17:23
Medlem
Tenaciouss avatar
Det skulle vara sjukt intressant med en svensk version av Time Team.
Formatet är ju perfekt, allt klart och inget behöver översättas till svensk marknad. SVT borde köpa formatet!

Vem skulle vara programledare? Finns det nån svensk motsvarighet till Tony Robinson?
Fredrik Lindström kanske, nån som trovärdig men ändå har humor?
Citera
2011-02-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Formatet är ju perfekt, allt klart och inget behöver översättas till svensk marknad. SVT borde köpa formatet!

Vem skulle vara programledare? Finns det nån svensk motsvarighet till Tony Robinson?

Vill inte vara tråkig, men nej tack.
Citera
2011-02-15, 18:51
Medlem
Citat:

Det har väl redan gjorts? Vill minnas att det hette Arkeologerna eller så. Kanske inte en karbonkopia av Time Team, men snubblande nära.
Citera
2011-02-15, 23:12
Medlem
irrus avatar
Ja jag har något minne av det också.

För övrigt började säsong 18 förra veckan \o/
Citera
2011-02-16, 20:27
Medlem
Tenaciouss avatar
Har googlat runt lite, men hittar inget. Säkert att programmet hette Arkeologerna? Vilken kanal sändes det på?

Tror jag hittade det nu. Programmet hette Utgrävarna och gick på SVT. Serien lades ner 2005.
http://www.expressen.se/noje/1.284503/svt-lagger-ner-sin-succeserie
http://svt.se/2.39811/utgravarna

Serien verkar ha fått bra recensioner. Har missat den totalt...
Senast redigerad av Tenacious 2011-02-16 kl. 20:31.
Citera
2013-01-23, 17:36
Medlem
SithBoboSiths avatar
Butlern på Henham Park som snodde sin husbondes vin och brände ner kåken såg ut att vara misstänkt lik Baldrick.
Citera
2013-01-23, 18:32
Medlem
viking76s avatar
Citat:

Tvivlar på att ett sådant program skulle vara möjligt i Sverige. Länsstyrelserna som ger tillstånd till arkeologiska utgrävningar brukar vara mycket snåla och restriktiva med tillstånd. De skyller alltid på dålig ekonomi och att det i framtiden kan finnas bättre metoder för arkeologiska undersökningar. Den största delen av arkeologi i Sverige sker ju i samband med nybyggen och vägar och dylikt.
Citera
2013-01-23, 18:54
Medlem
Wheatstacks avatar
Ja nog är det lite konstigt att man kan uppskatta brittisk arkeologi så mycket. Ett liknande program i svenska miljöer där man själv varit och kanske till och med växt upp skulle förstås vara 10x mer intressant. Men svenska restriktivare lagar sätter nog stopp, som sagt.

Sedan har britterna en talang att vara superavslappnade och naturliga när det gör sådana här program.

Har mest sett när det har gått på tv. 16 säsonger tornar upp sig framför mig nu. Är det någon säsong som i snitt kan rekommenderas särskilt?
Citera
2013-01-23, 18:57
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Ja nog är det lite konstigt att man kan uppskatta brittisk arkeologi så mycket. Ett liknande program i svenska miljöer där man själv varit och kanske till och med växt upp skulle förstås vara 10x mer intressant. Men svenska restriktivare lagar sätter nog stopp, som sagt.

Sedan har britterna en talang att vara superavslappnade och naturliga när det gör sådana här program.

Har mest sett när det har gått på tv. 16 säsonger tornar upp sig framför mig nu. Är det någon säsong som i snitt kan rekommenderas särskilt?
Är inne på säsong 20 nu, avsnitt fyra kom i förrgår, det var det jag hänvisade till i trådlyftet. Hittills en bra säsong, i senaste avsnittet fick dom den senaste svenska uppfinningen som gör det nästan onödigt att gräva upp, en markscanner alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in