• 4
  • 5
2013-12-17, 22:08
Medlem
wingsawieis avatar
Grejen med det hela är väl att språk är så väldigt flytande och otydligt. Det är helt enkelt inte bestämt vad en motsats är för något.
Citera
2013-12-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wingsawiei
Grejen med det hela är väl att språk är så väldigt flytande och otydligt. Det är helt enkelt inte bestämt vad en motsats är för något.

Nej, det är inte förutbestämt vad en "motsats" är... för motsatsen till motsats är som jag säger okunskap.

så motsats är kanske egentligen en fråga? ställd på ett väldigt ohyfsat sätt.
motsatsen till motsatsen om det nu är en "kopia" ... borde bli " frågan till en fråga"
medan i det jag hävdar betyder "frågan till ett svar"...

fan kanske är mer skadad av jeopardy än vad jag trott :S
motsatsen till "frågan till ett svar" (motsatsen till motsats) är nämligen motsatta platser... i ordet...

vilket blir "svar på en fråga" ...

"motsatsen till motsatsen" skulle alltså inte falla under kategorin: touism*
det skulle falla under kategoring:gåtor

*jag var arrogant och bara notera någon teori om "taouism" men orkade inte riktigt läsa wiki sidan... jag vet inte ens om det heter taouism eller hur det stavas, så arrogant var jag...
men det komiska är att man skulle kunna säga att "taoism" för mig representerar en gåta... så när "taoism" föreslogs så hamna det för stunden i kategorin: "gåtor" <- vilket "mitt medvetna" inte registrera
Senast redigerad av freethespeech 2013-12-17 kl. 23:40.
Citera
2014-12-05, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
J
Den konträra motsatsen har alltså en skala mellan två motsatser, en skala där fler möjligheter än just svart och vitt är möjliga.

Detta anses ofta vara ren logik och nära besläktat med matematik men min fråga är: Varför tillåter vi bara två tillstånd av saker och ting?

jag tror att vi bara tillåts två tillstånd för att vi universum har en tidslinje...
om allt kan vara allt, så kan vi inte separera informationen..?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in