Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-21, 22:56
  #1
Medlem
Nu ligger det till så att jag har köpt en ny laptop, tyvärr så anser jag att processorn inte duger.
Kan man byta ut denna på något vis, så som på stationära?
Citera
2009-03-21, 22:58
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Klart man kan, men du skriver inte vad du har nu.
Citera
2009-03-21, 23:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Klart man kan, men du skriver inte vad du har nu.

Vad menar du?
Citera
2009-03-21, 23:08
  #4
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
Vad menar du?
VA HAR DU FÖR LAPTOP. Modell, märke va som helst
Citera
2009-03-21, 23:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
VA HAR DU FÖR LAPTOP. Modell, märke va som helst

Jag sitter tyvärr inte hemma för tillfället, men det är en Packard Bell som har 4 gb ram och är inte säker på vad processorn ligger på, kan vara från 1,9-2,2 Ghz.
Citera
2009-03-21, 23:15
  #6
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
Jag sitter tyvärr inte hemma för tillfället, men det är en Packard Bell som har 4 gb ram och är inte säker på vad processorn ligger på, kan vara från 1,9-2,2 Ghz.
Då blir det svårt. Har läst att VISSA bärbara går det att byta. Äldre laptop r dessväre
Citera
2009-03-21, 23:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Då blir det svårt. Har läst att VISSA bärbara går det att byta. Äldre laptop r dessväre

Okej tack för hjälpen i alla fall. Känns bara lite rötet att slängt ut 10 k på en data som man ändå inte lär använda
Citera
2009-03-22, 06:27
  #8
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
Okej tack för hjälpen i alla fall. Känns bara lite rötet att slängt ut 10 k på en data som man ändå inte lär använda
10k på en laptop du inte kan använda
Håller du på med meteorologiska uträkningar eller?
För 10 k brukar man få ganska schyssta grejer...
Citera
2009-03-22, 08:58
  #9
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
10k på en laptop du inte kan använda
Håller du på med meteorologiska uträkningar eller?
För 10 k brukar man få ganska schyssta grejer...
Nja, det beror på hur mycket research man gjort. Många försäljare lockar kunder med 'stora hårddiskar', samtidigt som de DYRA komponenterna (processor/grafikkort) suger.

För den vanlige konsumenten, ser "pentium dual core 2.6GHz + 500GB hdd" bättre ut än "core 2 duo 2.4GHz + 250GB hdd". Detta utnyttjas friskt av datorförsäljare.

Fast jag håller med, för 10 papp skall det vara svårt att misslyckas, om man inte råkat ut för en rejäl blåsning.

EDIT: Vanligtvis går det inte att byta processor på en laptop. Kanske i speciallfall, men räkna inte med det. Processorn är nästan alltid integrerad i moderkortet.
Citera
2009-03-22, 10:26
  #10
Medlem
Naives avatar
Vilken modell är det?

Jag tycker snarare det är tvärtom att de flesta laptops har processor som man kan byta. Dock har jag mest erfarenhet med asus laptops.
Citera
2009-03-22, 12:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naive
Vilken modell är det?

Jag tycker snarare det är tvärtom att de flesta laptops har processor som man kan byta. Dock har jag mest erfarenhet med asus laptops.

Kollade nu på den, det var ingen Packerd Bell, utan en HP
Det står även HP Pavilion Entertaiment PC på den, vet dock inte om det är modell namnet.

Och ja, försäljaren lurade en, fokuserade på ramen och hårddisken.

Edit : Hittade länk till den,

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...ductTabcontent
__________________
Senast redigerad av jukkapower 2009-03-22 kl. 12:57.
Citera
2009-03-22, 13:03
  #12
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
Kollade nu på den, det var ingen Packerd Bell, utan en HP
Det står även HP Pavilion Entertaiment PC på den, vet dock inte om det är modell namnet.

Och ja, försäljaren lurade en, fokuserade på ramen och hårddisken.

Edit : Hittade länk till den,

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...ductTabcontent
Vad skulle det vara för fel på den där processorn? Du måste vara knäpp, det där är ju nyaste serien ifrån Intel typ P-serien är bra! Du ska inte titta dig blind på ghzen, ett vanligt fel hos oinsatta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback