2007-12-05, 20:17
  #793
Medlem
LEEROYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Men herrejävlar vad hjärntvättad du är. Seriöst, tror du själv på vad du skriver?

Visst, Maria Ungdom behöver pengar, det har du rätt i, men resten är rent försvar för era våldshandlingar.

1. Fattar du inte att antingen kostar det samhället miljoner i polisinsatser eller så kostar det samhället miljoner i vård eller andra samhällsinsatser.

2. Det var jag som skrev att oskyldiga drabbas, jag är en fotbollsälskande 08: a och har själv med egna ögon sett när små gäng misshandlat oskyldiga utanför Råsunda och inne i city. Har själv fått springa som en galning några gånger under de 20 år jag gått på fotboll, ibland har det varit jävligt nära att man blivit ikappsprungen och åkt på fetdäng. Om dessa grabbar tillhört Wisemen, DFG, KGB, Firman eller vad fan som helst har noll betydelse eftersom det är huliganism vi talar om.

3. Nästa gång kan vi väl komma hem till ditt föräldrahem och krossa några fönster, skrämma skiten av din familj och bränna er bil, det är väl ok? Det är ju bara en familj det drabbar.

4. Tycker du ska ta och åka till Krakow med dina sk. kompisar och stämma träff med huliganerna där, dom ställer väldigt gärna upp och boxas lite på en äng men håll er för fan ifrån svenska sjukhus och rehab efteråt.

Hoppas sannerligen inte att du jobbar hos mej för skulle jag få reda på att en så ambitiös (det verkar du vara) ung kille vill slänga bort sitt liv på sådana idiotiska saker som huliganism så skulle jag kalla det resursslöseri och be dej tömma skrivbordet omgående.

1. Nonsens. Miljoner i vård? För att tops 10-15 ungdomar åker in till intensiven vid varje derbytillfälle? Hur många sådana här bråk inträffer per år? (inte bråk kring fotboll i allmänhet) utan uppgjorda bråk mellan firmor? Inte särskilt ofta faktiskt, så dina miljoner för vård är bs.

2. Jag är som du en supporter som ack så ofta gått på fotboll. Och jag har aldrig behövt springa ifrån någon firma..? Du får de att låta som varenda pappa med ett barn måste springa hem från Råsunda efter varje derby. Nonsens!(igen)

3. När förstörde några huliganer ett föräldrahem? Har jag missat de tidigare i tråden? Oj, märker jag en tredje punkt utav nonsens?

4. Hade jag fått veta att jag jobbade under dig hade jag tackat för mig direkt, och skämts ögonen ur mig för att jag en gång(i samhällets ögon) stått under en person som dig.

Glömde bara kommentera krakow-grejen du snacka om... men... känner verkligen att de va otroligt korkat, och onödigt sagt. Ja, dumt rent utsagt. Jävligt dumt. Om du mot förmodan inte kommer på varför det var dumt sagt, så fråga gärna. Men ta dig en funderare
Citera
2007-12-05, 20:28
  #794
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEEROY
Minderbinder ftw!

Tack!
Citera
2007-12-05, 20:30
  #795
Medlem
LEEROYs avatar
anytime
Citera
2007-12-05, 20:39
  #796
Medlem
läs det andra inlägget.
Citera
2007-12-05, 20:40
  #797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Men herrejävlar vad hjärntvättad du är. Seriöst, tror du själv på vad du skriver?

Visst, Maria Ungdom behöver pengar, det har du rätt i, men resten är rent försvar för era våldshandlingar.

1. Fattar du inte att antingen kostar det samhället miljoner i polisinsatser eller så kostar det samhället miljoner i vård eller andra samhällsinsatser.

2. Det var jag som skrev att oskyldiga drabbas, jag är en fotbollsälskande 08: a och har själv med egna ögon sett när små gäng misshandlat oskyldiga utanför Råsunda och inne i city. Har själv fått springa som en galning några gånger under de 20 år jag gått på fotboll, ibland har det varit jävligt nära att man blivit ikappsprungen och åkt på fetdäng. Om dessa grabbar tillhört Wisemen, DFG, KGB, Firman eller vad fan som helst har noll betydelse eftersom det är huliganism vi talar om.

3. Nästa gång kan vi väl komma hem till ditt föräldrahem och krossa några fönster, skrämma skiten av din familj och bränna er bil, det är väl ok? Det är ju bara en familj det drabbar.

4. Tycker du ska ta och åka till Krakow med dina sk. kompisar och stämma träff med huliganerna där, dom ställer väldigt gärna upp och boxas lite på en äng men håll er för fan ifrån svenska sjukhus och rehab efteråt.

Hoppas sannerligen inte att du jobbar hos mej för skulle jag få reda på att en så ambitiös (det verkar du vara) ung kille vill slänga bort sitt liv på sådana idiotiska saker som huliganism så skulle jag kalla det resursslöseri och be dej tömma skrivbordet omgående.


Okej, på vilket sätt är jag hjärntvättad? För att jag tar reda på info, skapar egna åsikter istället för att bara nicka lé och hålla med den stora massan som dom allra flesta här gör. Någon skrev tidigare i tråden att dom tyckte det lät som att jag skriver informationen i andra hand så att säga. Jag håller inte på med sånt, jag skapar mig alltid egna åsikter. Bara för att aftonbladet säger att man ska hata huliganer så gör inte jag det. Lika lite som jag skulle hoppa från en klippa om någon sa det.

1. Tror du på allvar att sjukvård för fotbollshuliganer kostar miljontals med kronor varje år. Herregud vi skjuter inte varandra med AK47or. Varje box jag har varit med i har varit vapenfritt, och det är ofta man hör folk skrika "Skit i han, han ligger ner" Jag har också bevittnat vid sågott som varje box folk som hjälpt folk från andra ligor på fötter.

2. Det där kan jag inte säga någonting om då jag med handen på hjärtat aldrig bevittnat något liknande själv. Men om det nu har hänt så får det stå för dom (precis som du uttrycker dig) små gängen själva. Det finns idioter bland alla men dom stora organiserade firmorna i landet skulle aldrig sysselsätta sig med sånt här nonsens.

3. Om jag fick välja på att antingen samhället skulle betala 100 miljoner kronor eller att min bil och några fönserrutor förstörs skulle jag faktiskt låta några komma, bränna upp min bil, förstöra några fönsterrutor och skrika lite på min familj. Jag tror jag skulle överleva och om det besparar samhället så mycket pengar som man kan lägga på viktigare saker (som ungdommar, skola, grövre brottslighet) skulle jag gärna göra det.

4. Att du har gått på fotboll i 20 år indikerar ändå på att du är relativt gammal, och att du skriver sådanna grejjer säger ju en del om din mognad.

"Visst, Maria Ungdom behöver pengar, det har du rätt i, men resten är rent försvar för era våldshandlingar"

Vad menar du med det? att jag har rätt? Att det är orimligt att lägga sånna här typer av summor på ett sånt här litet problem? ja det är försvar för våra våldshandlingar och tydligen är dom bra nog för du kan uppenbarligen inte säga något

Och nej jag slänger inte bort mitt liv på det här, jag har ett aktivit socialt liv med många framtidsplaner. Dock så tycker jag om att umgås, gå på fotboll, och ibland, om tillfälle bjuds slå någon LIKASINNAD på käften. Jag har aldrig och kommer aldrig slå någon oskyldig

Fan jag blir verkligen förbannad när jag läser allt som folk skriver här.
Citera
2007-12-05, 20:41
  #798
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LEEROY
1. Nonsens. Miljoner i vård? För att tops 10-15 ungdomar åker in till intensiven vid varje derbytillfälle? Hur många sådana här bråk inträffer per år? (inte bråk kring fotboll i allmänhet) utan uppgjorda bråk mellan firmor? Inte särskilt ofta faktiskt, så dina miljoner för vård är bs.

2. Jag är som du en supporter som ack så ofta gått på fotboll. Och jag har aldrig behövt springa ifrån någon firma..? Du får de att låta som varenda pappa med ett barn måste springa hem från Råsunda efter varje derby. Nonsens!(igen)

3. När förstörde några huliganer ett föräldrahem? Har jag missat de tidigare i tråden? Oj, märker jag en tredje punkt utav nonsens?

4. Hade jag fått veta att jag jobbade under dig hade jag tackat för mig direkt, och skämts ögonen ur mig för att jag en gång(i samhällets ögon) stått under en person som dig.

Glömde bara kommentera krakow-grejen du snacka om... men... känner verkligen att de va otroligt korkat, och onödigt sagt. Ja, dumt rent utsagt. Jävligt dumt. Om du mot förmodan inte kommer på varför det var dumt sagt, så fråga gärna. Men ta dig en funderare

1. Läs om, läs rätt! Vård samt andra samhällsinsatser. Och jag kanske måste förklara för dej att huliganism inte bara omfattar uppgjorda fajter på en äng

2. Varje gång? Firma? Har jag sagt det? Menar du att alla huliganer tillhör firmor? Var mer än jag visste.

3. När argumenten tryter märker man på ord, patetiskt. Ok, vi kan väl säga deras krog (om dom har en) och deras bil. Ok?

4. Men så bra då, då hade vi varit alldeles överrens, du hatar arbetsgivare som inte tål våldsverkare och vandaler och jag tål inte heller våldsverkare och vandaler, bra va?

Ja, förklara för mej Krakow grejen, är det Wisla eller Krakowia som är problemet eller? Jag lovar, dom gillar att fajtas.

Jo, du menar att vad man gör på sin fritid ej ska spela in på sin anställning, du måste nog ta dej en funderare där. Om en våldtäktsman, rånare, inbrottstjuv etc. jobbar på din arbetsplats så är det helt ok alltså? Han våldtar ju bara tjejerna på fritiden, eller gör inbrott eller vad fan han nu gör.
Citera
2007-12-05, 20:49
  #799
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Okej, på vilket sätt är jag hjärntvättad? För att jag tar reda på info, skapar egna åsikter istället för att bara nicka lé och hålla med den stora massan som dom allra flesta här gör. Någon skrev tidigare i tråden att dom tyckte det lät som att jag skriver informationen i andra hand så att säga. Jag håller inte på med sånt, jag skapar mig alltid egna åsikter. Bara för att aftonbladet säger att man ska hata huliganer så gör inte jag det. Lika lite som jag skulle hoppa från en klippa om någon sa det.

1. Tror du på allvar att sjukvård för fotbollshuliganer kostar miljontals med kronor varje år. Herregud vi skjuter inte varandra med AK47or. Varje box jag har varit med i har varit vapenfritt, och det är ofta man hör folk skrika "Skit i han, han ligger ner" Jag har också bevittnat vid sågott som varje box folk som hjälpt folk från andra ligor på fötter.

2. Det där kan jag inte säga någonting om då jag med handen på hjärtat aldrig bevittnat något liknande själv. Men om det nu har hänt så får det stå för dom (precis som du uttrycker dig) små gängen själva. Det finns idioter bland alla men dom stora organiserade firmorna i landet skulle aldrig sysselsätta sig med sånt här nonsens.

3. Om jag fick välja på att antingen samhället skulle betala 100 miljoner kronor eller att min bil och några fönserrutor förstörs skulle jag faktiskt låta några komma, bränna upp min bil, förstöra några fönsterrutor och skrika lite på min familj. Jag tror jag skulle överleva och om det besparar samhället så mycket pengar som man kan lägga på viktigare saker (som ungdommar, skola, grövre brottslighet) skulle jag gärna göra det.

4. Att du har gått på fotboll i 20 år indikerar ändå på att du är relativt gammal, och att du skriver sådanna grejjer säger ju en del om din mognad.

"Visst, Maria Ungdom behöver pengar, det har du rätt i, men resten är rent försvar för era våldshandlingar"

Vad menar du med det? att jag har rätt? Att det är orimligt att lägga sånna här typer av summor på ett sånt här litet problem? ja det är försvar för våra våldshandlingar och tydligen är dom bra nog för du kan uppenbarligen inte säga något

Och nej jag slänger inte bort mitt liv på det här, jag har ett aktivit socialt liv med många framtidsplaner. Dock så tycker jag om att umgås, gå på fotboll, och ibland, om tillfälle bjuds slå någon LIKASINNAD på käften. Jag har aldrig och kommer aldrig slå någon oskyldig

Fan jag blir verkligen förbannad när jag läser allt som folk skriver här.

1. Huliganism är inte bara relaterat till DFG's box 3-4 ggr per år. Det handlar om allt som slås sönder, de personer som åker på spö osv vid samtliga fotbollsmatcher. Gör ett estimat på vad det kostar.

2. Men herregud, det är bra många huliganer som ej tillhör firmorna.

3. Ok, men jag själv skulle inte vilja utsätta min familj eller mej själv för det.

4. Gammal? Vad är gammalt för dej? Hur gammal var du när du började gå på fotboll? Tror de flesta börjar gå med sin farsa kring 10-15 års åldern. Men gärna, vad i mina åsikter tyder på att du är såpass mer mogen än vad jag är, varsågod, jag är idel öra.

Det hedrar dej att du inte skulle slå ner en oskylig eller slå sönder något, men tror du alla huliganer som är påtända av Roppar och bira eller annat tänker så?
Citera
2007-12-05, 20:53
  #800
Bannlyst
Leeroy och MAC

Ok, ni vet vad jag tycker om våld och vandalism i samhället och jag vet nu var ni står. Vi kommer inte lösa detta, finns säkert andra som har något att tillägga i debatten. Nu ska jag kolla på Inter, återkommer imorgon om det är annat ni blir förbannad på som jag sagt.
Citera
2007-12-05, 20:54
  #801
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaac

Och nej jag slänger inte bort mitt liv på det här, jag har ett aktivit socialt liv med många framtidsplaner. Dock så tycker jag om att umgås, gå på fotboll, och ibland, om tillfälle bjuds slå någon LIKASINNAD på käften. Jag har aldrig och kommer aldrig slå någon oskyldig

Fan jag blir verkligen förbannad när jag läser allt som folk skriver här.

Ha inte för stora förhoppningar om att dina planer kommer att slå in bara. Det kan vara bra att förbereda din träskalle inför den insikten. På med grillvanten nu, pomfritten väntar, pucko!
Citera
2007-12-05, 20:56
  #802
Medlem
LEEROYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
1. Läs om, läs rätt! Vård samt andra samhällsinsatser. Och jag kanske måste förklara för dej att huliganism inte bara omfattar uppgjorda fajter på en äng

2. Varje gång? Firma? Har jag sagt det? Menar du att alla huliganer tillhör firmor? Var mer än jag visste.

3. När argumenten tryter märker man på ord, patetiskt. Ok, vi kan väl säga deras krog (om dom har en) och deras bil. Ok?

4. Men så bra då, då hade vi varit alldeles överrens, du hatar arbetsgivare som inte tål våldsverkare och vandaler och jag tål inte heller våldsverkare och vandaler, bra va?

Ja, förklara för mej Krakow grejen, är det Wisla eller Krakowia som är problemet eller? Jag lovar, dom gillar att fajtas.

Jo, du menar att vad man gör på sin fritid ej ska spela in på sin anställning, du måste nog ta dej en funderare där. Om en våldtäktsman, rånare, inbrottstjuv etc. jobbar på din arbetsplats så är det helt ok alltså? Han våldtar ju bara tjejerna på fritiden, eller gör inbrott eller vad fan han nu gör.

1-2. Trådens topic är 'fotbolls firmor i sverige'. Därför så är det irrelevant vad 'huliganism' innefattar. Men som sagt, det är firmorna vi talar om.

3. Sådär ja, ni börjar du iaf glida in lite på ett spår du möjligen kan fortsätta på. Ska jag argumentera emot att någon ska förstöra något jävla föräldrahem? Räkna inte med att jag ska läsa mellan dina rader, gubben. Skriv gärna klartext som du gjorde nu när du ändrade de.

4. Låter alldeles perfekt. Däremot är det inte riktigt det jag menar. Utan jag menar att de är skillnad på kriminella och kriminella. Och bara för att en firmasnubbe slår en annan firmasnubbe så bör inte den personen få sparken. Jag undrade bara rent konkret ifall du uteslöt andra kriminella.

Aright, till krakow-uttalandet du gjorde. Du säger att de drabbar oskyldiga, menar du då att de gärna får drabba oskyldiga på andra ställen, bara inte här? Eller att huliganer i krakow gör helt rätt som slår andra huliganer(t.ex. svenska huliganer, så länge dom vinner)..? De du verkar vilja ha sagt med de är lite suddigt för mig..
Citera
2007-12-05, 20:57
  #803
Medlem
LEEROYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Ha inte för stora förhoppningar om att dina planer kommer att slå in bara. Det kan vara bra att förbereda din träskalle inför den insikten. På med grillvanten nu, pomfritten väntar, pucko!

Väl talat, Timell. Hatten av för ännu ett trångsynt svensson-inlägg.
Citera
2007-12-05, 21:01
  #804
Medlem
LEEROYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Ok, ni vet vad jag tycker om våld och vandalism i samhället och jag vet nu var ni står. Vi kommer inte lösa detta, finns säkert andra som har något att tillägga i debatten. Nu ska jag kolla på Inter, återkommer imorgon om det är annat ni blir förbannad på som jag sagt.

Cheerio M.I.A, må väl! Go Inter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in