Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Men herrejävlar vad hjärntvättad du är. Seriöst, tror du själv på vad du skriver?
Visst, Maria Ungdom behöver pengar, det har du rätt i, men resten är rent försvar för era våldshandlingar.
1. Fattar du inte att antingen kostar det samhället miljoner i polisinsatser eller så kostar det samhället miljoner i vård eller andra samhällsinsatser.
2. Det var jag som skrev att oskyldiga drabbas, jag är en fotbollsälskande 08: a och har själv med egna ögon sett när små gäng misshandlat oskyldiga utanför Råsunda och inne i city. Har själv fått springa som en galning några gånger under de 20 år jag gått på fotboll, ibland har det varit jävligt nära att man blivit ikappsprungen och åkt på fetdäng. Om dessa grabbar tillhört Wisemen, DFG, KGB, Firman eller vad fan som helst har noll betydelse eftersom det är huliganism vi talar om.
3. Nästa gång kan vi väl komma hem till ditt föräldrahem och krossa några fönster, skrämma skiten av din familj och bränna er bil, det är väl ok? Det är ju bara en familj det drabbar.
4. Tycker du ska ta och åka till Krakow med dina sk. kompisar och stämma träff med huliganerna där, dom ställer väldigt gärna upp och boxas lite på en äng men håll er för fan ifrån svenska sjukhus och rehab efteråt.
Hoppas sannerligen inte att du jobbar hos mej för skulle jag få reda på att en så ambitiös (det verkar du vara) ung kille vill slänga bort sitt liv på sådana idiotiska saker som huliganism så skulle jag kalla det resursslöseri och be dej tömma skrivbordet omgående.
Visst, Maria Ungdom behöver pengar, det har du rätt i, men resten är rent försvar för era våldshandlingar.
1. Fattar du inte att antingen kostar det samhället miljoner i polisinsatser eller så kostar det samhället miljoner i vård eller andra samhällsinsatser.
2. Det var jag som skrev att oskyldiga drabbas, jag är en fotbollsälskande 08: a och har själv med egna ögon sett när små gäng misshandlat oskyldiga utanför Råsunda och inne i city. Har själv fått springa som en galning några gånger under de 20 år jag gått på fotboll, ibland har det varit jävligt nära att man blivit ikappsprungen och åkt på fetdäng. Om dessa grabbar tillhört Wisemen, DFG, KGB, Firman eller vad fan som helst har noll betydelse eftersom det är huliganism vi talar om.
3. Nästa gång kan vi väl komma hem till ditt föräldrahem och krossa några fönster, skrämma skiten av din familj och bränna er bil, det är väl ok? Det är ju bara en familj det drabbar.
4. Tycker du ska ta och åka till Krakow med dina sk. kompisar och stämma träff med huliganerna där, dom ställer väldigt gärna upp och boxas lite på en äng men håll er för fan ifrån svenska sjukhus och rehab efteråt.
Hoppas sannerligen inte att du jobbar hos mej för skulle jag få reda på att en så ambitiös (det verkar du vara) ung kille vill slänga bort sitt liv på sådana idiotiska saker som huliganism så skulle jag kalla det resursslöseri och be dej tömma skrivbordet omgående.
1. Nonsens. Miljoner i vård? För att tops 10-15 ungdomar åker in till intensiven vid varje derbytillfälle? Hur många sådana här bråk inträffer per år? (inte bråk kring fotboll i allmänhet) utan uppgjorda bråk mellan firmor? Inte särskilt ofta faktiskt, så dina miljoner för vård är bs.
2. Jag är som du en supporter som ack så ofta gått på fotboll. Och jag har aldrig behövt springa ifrån någon firma..? Du får de att låta som varenda pappa med ett barn måste springa hem från Råsunda efter varje derby. Nonsens!(igen)
3. När förstörde några huliganer ett föräldrahem? Har jag missat de tidigare i tråden? Oj, märker jag en tredje punkt utav nonsens?
4. Hade jag fått veta att jag jobbade under dig hade jag tackat för mig direkt, och skämts ögonen ur mig för att jag en gång(i samhällets ögon) stått under en person som dig.
Glömde bara kommentera krakow-grejen du snacka om... men... känner verkligen att de va otroligt korkat, och onödigt sagt. Ja, dumt rent utsagt. Jävligt dumt. Om du mot förmodan inte kommer på varför det var dumt sagt, så fråga gärna. Men ta dig en funderare