2020-03-24, 12:37
  #37165
Medlem
Forever Winters avatar
De låga siffrorna i skärmytslingar nuförtiden passar väl bra i dessa coronatider. Bra att grabbarna tar ansvar.
Citera
2020-03-25, 23:19
  #37166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhugget
-92 hade Järngänget/DFG tagit över totalt, när även Baby Firman vuxit till sig. Vi dominerade hela 90-talet totalt.

Tumbaligan var cirka 15 st, Järngängen cirka 50 st. 15 vs 15 är jag övertygad om att vi fortfarande vi tagit dem. Black Army hade vi redan förintat och Firman Boys var ingenting -92.

Förmodligen hade vi varit chanslösa mot dagens ligor då de är större, har tränat mer kampsport överlag och har bättre disciplin.

Tysk tidning gjorde reportage om de tre klackarna inför EM-92. Med fokus på slagsmål. Bajen var klart flest och äldst, men lugnast. Gnaget mittemellan på allt. Vi var minst i antal och yngst men klart värst. – allt enligt reportern som hänge med alla tre klackar hela våren. Vi är färre men vi är värre!

Fast bajen bestod inte bara av tumbagubbarna. Antal som kunde och ville veva för bajen var nog flest av stockholmsklubbarna. Problemet var nog mer att organisationen inte fanns och umgänget såg annorlunda ut än hos framförallt djurgårn.
Blir selektiva minnen när punchdrunk fyllskallar ska tillbaks till 90-talet
Citera
2020-03-26, 08:03
  #37167
Medlem
Bajen satt på söder och drack öl. Enda gången de slogs på 90-talet var i samband med match runt arenan eller om DFG eller FB tog sig till puben ifråga.

Alla tre klubbar har alltid haft individer som kan ta för sig, men bajen hade ingen liga fram till 2003 när KGB startade.

Näckrosen din amatör, du skulle bara veta hur 90-talet såg ut. Bajen och AIK satt och drack öl tillsammans, och slogs mot Dif gemensamt. Delade på en buss till Paris för Frankrike-Sverige. Dif hade egen buss. Någon vässade på färjan till Tyskland och tre av oss gick in i er kompisbuss och örfilade upp halva bussen. Bajen och gnaget satt som små möss när resten fick örfilar. Från DFG var det Steffe R, Lindberg och ABAB-Tony.

Fly tillbaka till haschdimman! DFG ägde hela 90-talet. FB försökte i alla fall och det är mer än vad man kan säga om bajen.
Citera
2020-03-26, 08:32
  #37168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Box mellan dif o bajen i fredags i huddinge.
Någon som va där?

Vad exakt har du hört? Inte hört något om något box där nere, vart väldigt tyst generellt här i Sverige. Någon aning om vilka grupper? Tänkte först NSS men såg att de vevade i Nederländerna samma helg så uppenbarligen inte dem.
Citera
2020-03-26, 12:25
  #37169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhugget
Bajen satt på söder och drack öl. Enda gången de slogs på 90-talet var i samband med match runt arenan eller om DFG eller FB tog sig till puben ifråga.

Alla tre klubbar har alltid haft individer som kan ta för sig, men bajen hade ingen liga fram till 2003 när KGB startade.

Näckrosen din amatör, du skulle bara veta hur 90-talet såg ut. Bajen och AIK satt och drack öl tillsammans, och slogs mot Dif gemensamt. Delade på en buss till Paris för Frankrike-Sverige. Dif hade egen buss. Någon vässade på färjan till Tyskland och tre av oss gick in i er kompisbuss och örfilade upp halva bussen. Bajen och gnaget satt som små möss när resten fick örfilar. Från DFG var det Steffe R, Lindberg och ABAB-Tony.

Fly tillbaka till haschdimman! DFG ägde hela 90-talet. FB försökte i alla fall och det är mer än vad man kan säga om bajen.

Skönt att se att man har tillgång till internet på psykosavdelningarna.
Det var inte jag som började tugga om tumba och antal.
Citera
2020-03-26, 15:41
  #37170
Medlem
Dodafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Skönt att se att man har tillgång till internet på psykosavdelningarna.
Det var inte jag som började tugga om tumba och antal.

Djurgårdare har alltid en livlig fantasi. Vad ska vi med Bajen till?
__________________
Senast redigerad av Dodafisk 2020-03-26 kl. 15:46.
Citera
2020-03-26, 17:45
  #37171
Medlem
I den här tråden diskuteras scenen i dåtid och nutid. Näckrosen – då du inte har någonting att tillföra då du aldrig varit på plats är det bättre om du inte skriver något av dina fantasier.
Citera
2020-03-26, 18:15
  #37172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhugget
I den här tråden diskuteras scenen i dåtid och nutid. Näckrosen – då du inte har någonting att tillföra då du aldrig varit på plats är det bättre om du inte skriver något av dina fantasier.

Fantiserade just din syraskadade hjärna ihop. Du vet givetvis inte var jag varit och inte varit. Sannolikheten är att du och jag dansat och drogat ihop under ditt älskade 90-tal. Gällande rökat var det ju fett ballt med foton där smågrabbarna satt i slitna förortssoffor med spliffar som trofeer bland djurgårdare. Fortsätt odla myt i din hjärna. Ingen annan köper den.
Citera
2020-03-27, 22:06
  #37173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Fantiserade just din syraskadade hjärna ihop. Du vet givetvis inte var jag varit och inte varit. Sannolikheten är att du och jag dansat och drogat ihop under ditt älskade 90-tal. Gällande rökat var det ju fett ballt med foton där smågrabbarna satt i slitna förortssoffor med spliffar som trofeer bland djurgårdare. Fortsätt odla myt i din hjärna. Ingen annan köper den.

Jag tar tagit ytterst lite droger så du missar målet helt. Du måste med andra ord vara bajare, även om Näckrosen indikerar att du håller på gnaget.

Det var flera namnkunniga gnagare på den där bussen som valde att titta ut på bildäcket.

Du är förmodligen bara en bluff. Men testa mig gärna med några detaljer så ska vi se om du har någon koll om 90-talet.
Citera
2020-03-28, 09:05
  #37174
Medlem
Precis som vanligt så beror det mycket på vem som är på plats.
Inte många dfg som ville boxas om Junior var med bland gnagarna.
Även om han gjort sitt på 90talet så var mytbilden enorm.

Söderstadion 94 var det väl exakt så äkta det kan bli med box mitt på planen utan polis inblandning och då löpte Dif.

Det var ge och ta åt alla håll även om jag kan hålla med om att Dif för det mesta höll i taktpinnen.
Men det berodde mycket på att dfg var den största firman.
Det var viktigare att vara många än att kunna slåss.
Citera
2020-03-28, 13:20
  #37175
Medlem
Södertälje youth crew mot Hammarby fighters crew 8X8 vinst bajen
Citera
2020-03-28, 15:12
  #37176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Precis som vanligt så beror det mycket på vem som är på plats.
Inte många dfg som ville boxas om Junior var med bland gnagarna.
Även om han gjort sitt på 90talet så var mytbilden enorm.

Söderstadion 94 var det väl exakt så äkta det kan bli med box mitt på planen utan polis inblandning och då löpte Dif.

Det var ge och ta åt alla håll även om jag kan hålla med om att Dif för det mesta höll i taktpinnen.
Men det berodde mycket på att dfg var den största firman.
Det var viktigare att vara många än att kunna slåss.

Junior var stor till 1991 när han mer eller mindre la av. Han var med utanför Offside, på Gullmarsplan, T-Centralen uppgång Vasagatan. Alla tre gånger fick han springa. Han stod alltid kvar längst, förutom de som blev kvar så att säga. J. G. Hoppade in en knytnäve i Juniors ansikte på Gullmars. Sen var det Bodin mot Junior en gång, som blev en brottningsmatch utanför Riche innan polisen särade dem.

Att du tar upp Söderstadion 94 visar att du inte fattar någonting. Bortalag som stormar plan kommer alltid "springa" förr eller senare, precis som sådana som stormar en pub. Var inte många Dif som kom in på planen, gången var trång och stora slagsmål med polisen där. Bajenfans kunde kliva ned på planen från långsidan och var många fler. På samma sätt som när bajen stormade på Stockholms Stadion året efter (?) och vi klev ner från långsidan och spöade upp och jagade iväg bajen.

Du har rätt i att det var ge och ta, som alltid, och att DFG höll i taktpinnen hela 90-talet. Men vi var färre fram till cirka-94. Aik visste att de var chanslösa i hel liga mot hel liga från 1992. Bajen visste inte det för de hade inte liga och sökte aldrig aktivt fajt som de andra två gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in