2020-03-18, 07:49
  #37153
Medlem
Beror väl på hur man ser på det.
Möjligtvis den mest "äkta" ligan.
Men pratar vi boxande så hade dom åkt mot samtliga nuvarande toppar.
Förmodligen mot både gnaget och tumba också om vi pratar 92.

Men klädstil, musik mode och fotbollsintresset och viljan att fightas för sin klubb.
Ja där håller jag med dig.
Citera
2020-03-18, 15:03
  #37154
Medlem
Tycker att fb idag påminner mkt om dfg från 2010 när det var märkbart att man var på nedgång. Generationsskifte osv, skillnaden är ju att gnaget har lyckats med sina yngre. Dfg hade ju ett väldigt stabilt rykte under mitten av 2000-talet som jag minns det samma sak med deras yngre. Wm var stabila då med. Sedan fick fb en storhetstid när man slog wm 09 till 13. Sedan så kom wm tillbaka och har visat kvalitet. Intressant iaf. Bajen mot götet nu vore intressant. Det är ju det ända som tycks vara aktuellt idag.
Citera
2020-03-18, 15:20
  #37155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Tycker att fb idag påminner mkt om dfg från 2010 när det var märkbart att man var på nedgång. Generationsskifte osv, skillnaden är ju att gnaget har lyckats med sina yngre. Dfg hade ju ett väldigt stabilt rykte under mitten av 2000-talet som jag minns det samma sak med deras yngre. Wm var stabila då med. Sedan fick fb en storhetstid när man slog wm 09 till 13. Sedan så kom wm tillbaka och har visat kvalitet. Intressant iaf. Bajen mot götet nu vore intressant. Det är ju det ända som tycks vara aktuellt idag.

Bajen ligger lågt tills lågprisflyget kommer igång igen.

Om man inte får en chans att låtsas vara några andra och råna jämnåriga, nedslagna svenskar.
Citera
2020-03-18, 20:21
  #37156
Medlem
-92 hade Järngänget/DFG tagit över totalt, när även Baby Firman vuxit till sig. Vi dominerade hela 90-talet totalt.

Tumbaligan var cirka 15 st, Järngängen cirka 50 st. 15 vs 15 är jag övertygad om att vi fortfarande vi tagit dem. Black Army hade vi redan förintat och Firman Boys var ingenting -92.

Förmodligen hade vi varit chanslösa mot dagens ligor då de är större, har tränat mer kampsport överlag och har bättre disciplin.

Tysk tidning gjorde reportage om de tre klackarna inför EM-92. Med fokus på slagsmål. Bajen var klart flest och äldst, men lugnast. Gnaget mittemellan på allt. Vi var minst i antal och yngst men klart värst. – allt enligt reportern som hänge med alla tre klackar hela våren. Vi är färre men vi är värre!
Citera
2020-03-18, 21:46
  #37157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhugget
-92 hade Järngänget/DFG tagit över totalt, när även Baby Firman vuxit till sig. Vi dominerade hela 90-talet totalt.

Tumbaligan var cirka 15 st, Järngängen cirka 50 st. 15 vs 15 är jag övertygad om att vi fortfarande vi tagit dem. Black Army hade vi redan förintat och Firman Boys var ingenting -92.

Förmodligen hade vi varit chanslösa mot dagens ligor då de är större, har tränat mer kampsport överlag och har bättre disciplin.

Tysk tidning gjorde reportage om de tre klackarna inför EM-92. Med fokus på slagsmål. Bajen var klart flest och äldst, men lugnast. Gnaget mittemellan på allt. Vi var minst i antal och yngst men klart värst. – allt enligt reportern som hänge med alla tre klackar hela våren. Vi är färre men vi är värre!


Så minns jag också saken,tidigare fick vi smågrabbar gömma halsduken på väg till och från hockey och fotboll,speciellt mot gnaget.

Början 90 hände något, gnaget fick pisk i centrala delarna av staden samt fick springa när de försökte med sina sedvanliga överfall vid uppgången från t-banan när vi skulle till Råsunda. Vi kunde lugnt käka burgare på Vasagatan där folk från gnaget tidigare överföll hungriga Djurgårdare som ville ta en burgare före pendeln gick hemåt. Minns speciellt ett tillfälle där några kända aik-ligister försökte nita Djurgårdare i kassakön på gyllene måsen och blev brutalt nedslagna med stålstolar från tillskyndade Djurgårdare som satt längre in på restaurangen och uppfattade tumultet.

Visst fanns det innan enskilds Dif som stod på sig,tänker främst på diverse skinheads samt en kille vi kallade "skägget". Skägget var rätt liten men påminde till utseende och klädstil lite om John Rambo från filmen first blood,Minns speciellt en händelse efter ett fotbollsderby mot gnaget. Vi var som vanligt mkt färre och lättade omgående från Solna efter slutsignalen, folk från gnaget jagade för att hinna ut och slå på eftersläntare. På tunnelbaneperrongen hördes vrålande från gnagare som var på väg,en spotter kom springande och sa att gnaget var minst 200 man. Ställda inför detta så var flykt enda alternativ då vi var väldigt få samt de flesta likt jag i yngre tonåren,skägget stod dock ensam kvar och det sista jag såg var när han kamikaze-rusade mot de ankommande gnagarna helt solo. Nästkommande match var han rejält blåslagen men lycklig då han sänkt flera stycken före han själv gick i backen och fick ta emot en mkt omild behandling.
Citera
2020-03-19, 06:14
  #37158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Så minns jag också saken,tidigare fick vi smågrabbar gömma halsduken på väg till och från hockey och fotboll,speciellt mot gnaget.

Början 90 hände något, gnaget fick pisk i centrala delarna av staden samt fick springa när de försökte med sina sedvanliga överfall vid uppgången från t-banan när vi skulle till Råsunda. Vi kunde lugnt käka burgare på Vasagatan där folk från gnaget tidigare överföll hungriga Djurgårdare som ville ta en burgare före pendeln gick hemåt. Minns speciellt ett tillfälle där några kända aik-ligister försökte nita Djurgårdare i kassakön på gyllene måsen och blev brutalt nedslagna med stålstolar från tillskyndade Djurgårdare som satt längre in på restaurangen och uppfattade tumultet.

Visst fanns det innan enskilds Dif som stod på sig,tänker främst på diverse skinheads samt en kille vi kallade "skägget". Skägget var rätt liten men påminde till utseende och klädstil lite om John Rambo från filmen first blood,Minns speciellt en händelse efter ett fotbollsderby mot gnaget. Vi var som vanligt mkt färre och lättade omgående från Solna efter slutsignalen, folk från gnaget jagade för att hinna ut och slå på eftersläntare. På tunnelbaneperrongen hördes vrålande från gnagare som var på väg,en spotter kom springande och sa att gnaget var minst 200 man. Ställda inför detta så var flykt enda alternativ då vi var väldigt få samt de flesta likt jag i yngre tonåren,skägget stod dock ensam kvar och det sista jag såg var när han kamikaze-rusade mot de ankommande gnagarna helt solo. Nästkommande match var han rejält blåslagen men lycklig då han sänkt flera stycken före han själv gick i backen och fick ta emot en mkt omild behandling.

Är trip down memory lane 😊. Kom oxå ihåg några år in på 90talet då vändningen kom. Jag är uppvuxen i Tumba med en Bror till en känd ligist som på den tiden bodde Rågsved. Det var fan ingen lek att ta pendeln in ibland men grabbarna uppmärksamma det och där nånstans började vi kids känna oss tunga haha. Det smällde friskt ofta vid centralen men nu var det inte lägga benen på ryggen utan tvärtom. Skägget vilken galen jävel 😂. Kort, vältränad och med en torshammare modell XL och helt utan rädsla. Fan sitter på väg till jobbet o ler av alla minnen från en enklare tid
Citera
2020-03-19, 13:31
  #37159
Medlem
Box mellan dif o bajen i fredags i huddinge.
Någon som va där?
Citera
2020-03-19, 18:41
  #37160
Medlem
Dodafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Box mellan dif o bajen i fredags i huddinge.
Någon som va där?


Någon som har mer info? Vi vill se film på eländet när skräp möter skräp i en box. Kom igen nu Firman Boys. Dags att vakna ur vinterdvalan och visa vart skåpet ska stå.
__________________
Senast redigerad av Dodafisk 2020-03-19 kl. 18:47.
Citera
2020-03-19, 20:18
  #37161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Är trip down memory lane 😊. Kom oxå ihåg några år in på 90talet då vändningen kom. Jag är uppvuxen i Tumba med en Bror till en känd ligist som på den tiden bodde Rågsved. Det var fan ingen lek att ta pendeln in ibland men grabbarna uppmärksamma det och där nånstans började vi kids känna oss tunga haha. Det smällde friskt ofta vid centralen men nu var det inte lägga benen på ryggen utan tvärtom. Skägget vilken galen jävel 😂. Kort, vältränad och med en torshammare modell XL och helt utan rädsla. Fan sitter på väg till jobbet o ler av alla minnen från en enklare tid

Vilken nostalgi!
Någon som har kontakt med herrn idag?
Citera
2020-03-19, 21:35
  #37162
Medlem
Tjohoo72s avatar
visst var det fina tider man behövde inte träna kampsport eller preppa det var mkt vilja o rå styrka. minns själv att man på den tiden kände lite oro när 08 kom till framsidan ni måste på allvar sakna känslan att veta att folk kände att fan nu kommer xx då får man va beredd.. nu är Malmö mer högrisk än valfritt lag från er om man ser till våldskapital enligt blå..smaka på den "horungar"..
Citera
2020-03-23, 08:17
  #37163
Medlem
Typemynames avatar
Någon insatt som vill berätta om "los seis hermanos"?
Citera
2020-03-23, 22:32
  #37164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Som t.ex mot Bajen vid Globen för några år sen. Såg ut som en hopplockad knatteliga, tanig och utan ett enda känt ansikte.
Menar du efter Dif hade spelat hockey på hovet och Bajen (i mixad liga) kom över bron (ca. 20 mot 20)? midvinter, kall natt, typ 2012?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in