2016-11-13, 19:43
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Vi har skilda åsikter helt klart, jag anser att ni i Malmö alltid har varit i en annan lägre division än vad man fått möta när man mött Wisemen eller de övriga Stockholms firmorna, även Helsingborg har alltid varit betydligt tuffare att möta än er.

Jag förstår vad Bermondsey menar med "de gyllene åren", för Malmö hade faktiskt ett par tre år då det framstod som att de rekryterat på sin stads MMA-klubbar, vilket det också ryktades om var fallet. Under den här korta perioden så håller jag faktiskt med honom om att Malmö var betydligt tuffare än Helsingborg. Men Helsingborg har haft en mycket högre snitt-kvalitet, då de haft en liga som oftast ställer upp under en längre period.
Citera
2016-11-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KH87
Den gamla räven Boding i DFG har han något medfött fel? Menar inget illa nu utan frågar helt seriöst. Har vart på pubar samtidigt som honom helt utanför fotbollssammanhang och mött på honom något derby nångång Är han helt sönderpundad eller har han någon skada? Lojal sitt lag ändå så får ändå respektera honom även att han är Dif...

Skön golning.
Citera
2016-11-14, 08:52
Medlem
[quote=jaybone|58992731]
Citat:
Ursprungligen postat av 903456

Kommer inte ihåg exakt vilket häkte, men det var norrmalmspolisen iaf.

Det är inte heller den första händelsen jag hört om från folk som har blåmärken och ingen som helst anledning att ljuga. Tvärtom, är ju mer förnedrande.

Känner en tjej som är 1,60 lång och smal, fick en batong i huvudet utanför greken. Modiga hjältar i polisen.

Nej kör ner en bengal i varsin lunga på dom jävlarna. Sen kan de grina.
Helt ärligt, vilken fjant du är. Precis börjat gå på fotboll och lyckats få en batong över låret och nu är det acab för hela slanten? Grow up.
Citera
2016-11-14, 08:56
Medlem
jaybones avatar
[quote=hailb0p|59020660]
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Helt ärligt, vilken fjant du är. Precis börjat gå på fotboll och lyckats få en batong över låret och nu är det acab för hela slanten? Grow up.

Gud vad tuff du är.

Har haft en del dåliga möten med våldsmonopolet så nu ogillar jag dem. Problem med det eller?
Citera
2016-11-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-b
Skön golning.

DIF har redan lagt ut youtube videos på honom med namn och skrivit att han är med i DFG i tråden innan. Upprepade gånger sett klipp på honom när han snackar om sig själv som DIF-ligist och skryter om hur han stampat Bajare i huvudet. Han golade ner sig själv för längesen!
Citera
2016-11-14, 12:56
Medlem
903456s avatar
[quote=jaybone|59020680]
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p

Gud vad tuff du är.

Har haft en del dåliga möten med våldsmonopolet så nu ogillar jag dem. Problem med det eller?

äh våld föder våld, låt dom lägga ribban har mer problem med att dom envisas med att följa efter och avstyra sammankomster..
Citera
2016-11-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Mannen i filmen begår inget brottsligt till synes, han och alla andra försöker dock springa från polisen.

Man kan diskutera om polisens våld är befogat, eller överdrivet, men sluta spela dum, eller föddes du på det sättet?

Det som hände är en risk dessa gubbar får kalkylera med.

Situationen får mig dock att tänka på denna klassikern från Roffe

https://www.youtube.com/watch?v=8vXFQq8c0Fo
Citat:
Öh
I'm sorry baby... ärligt talat, so sorry baby.
Jag ska bättra mig

Snutsvin - varenda gång jag är med Carlos
så kommer bängen för att ta oss
och dom vill misshandla mig
Snutsvin - men nästa gång dom tror dom har oss
så ska dom fan få se på kaos
då ska dom fan få igen!

Ja! Så låt mig ge dig ett råd om du är halvkriminell
eller om du bara är en vanlig dödlig som ska supa ikväll
om du är en av oss som bängen verkar ta varje helg
om du är trött på deras skit så ska du lyssna på mig
ja, så ta och släng din legitimation
och alla kort som möjliggör identifikation
och om dom ändå tar dig med ner till polisstation
så finns det inget som kan knytas an till din person
för Frölunda bängen är den lataste grisen
och pappersarbete är för svårt för polisen
och fingeravtryck tar för lång tid att få
då blir det lättare för bängen om dom låter dig gå
aha ja, då är man back in bussiness bara sååå
tillbaks till krogen som dom klippte dig på
så ta ett råd från en som vart där förut
bärsen smakar alltid bättre när man lurat en snut

[...]
Citera
2016-11-14, 21:06
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KH87
DIF har redan lagt ut youtube videos på honom med namn och skrivit att han är med i DFG i tråden innan. Upprepade gånger sett klipp på honom när han snackar om sig själv som DIF-ligist och skryter om hur han stampat Bajare i huvudet. Han golade ner sig själv för längesen!

Lite kuriosa från back in the days:

Jag kommer ihåg i början av 90-talet när läsarna kunde skicka in listor till Aftonbladets dåvarande nöjesbilaga Puls som kom med tidningen varje fredag. Vid ett tillfälle hade en tjej med signaturen "Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor" skickat in en lista över "Djurgårns sexigaste killar" eller vad hon satt för rubrik. Den innehöll i alla fall en hel del kända namn och om jag inte minns fel så var det just B, eller om det möjligen var den andra B, som var nummer ett på listan.
Citera
2016-11-15, 09:14
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Lite kuriosa från back in the days:

Jag kommer ihåg i början av 90-talet när läsarna kunde skicka in listor till Aftonbladets dåvarande nöjesbilaga Puls som kom med tidningen varje fredag. Vid ett tillfälle hade en tjej med signaturen "Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor" skickat in en lista över "Djurgårns sexigaste killar" eller vad hon satt för rubrik. Den innehöll i alla fall en hel del kända namn och om jag inte minns fel så var det just B, eller om det möjligen var den andra B, som var nummer ett på listan.

Det var med all sannolikthet det första B:et. Den person som omnämns här ovan har aldrig varit känd som någon med ett särdeles tilldragande utseende.

Ingen kan dock ta ifrån honom det, att han haft en stor inverkan på Djurgårdens ligistverksamhet.
Citera
2016-11-16, 13:57
Bannlyst
Finns det många stockholmsligister som bor långt utanför sthlm? Typ närmare Gbg/Malmö hållet?
Citera
2016-11-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Det var med all sannolikthet det första B:et. Den person som omnämns här ovan har aldrig varit känd som någon med ett särdeles tilldragande utseende.

Ingen kan dock ta ifrån honom det, att han haft en stor inverkan på Djurgårdens ligistverksamhet.

Hur stor inverkan har B haft, egenligen? Alltid haft bilden av honom som en profil mer än någon med stor inverkan/toppgrabb, men kan så klart ha fel
Citera
2016-11-16, 20:29
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Nej

tack du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto