Citat:
Ursprungligen postat av valle20
Har en fråga: Kan någon av er "grabbar" här i tråden vänligen tala om för mig vad som tilltalar just individen i fråga och vad som får han att vilja va/är en "huligan/grabb"?
Edit: Svaret får gärna komma från någon som är över 15 och kan uttrycka sig
Green Street Hooligans såklart
Nej men det är väl där man känner att man passar in, i det umgänget. Att sitta på en pub men en hel liga och bara kröka m.m. är ju sjukt underbart. Sen finns ju det alla snackar om... kicken, som man får när det är påväg att smälla. Visst den finns där, när man ser 50st grabbar komma runt ett hörn och det är inga poliser i närheten och alla bara sitter helt sjukt taggade ... och BOOOM! Själv föredrar jag när det smäller på matchdag än organiserade.
Sen blandningen i umgänget, där finns allt från 17 åringar till 40 åringar där alla är polare,, jaaa jag vet inte, det är något speciellt med det och jag mår alltid bra när det kommer ligan till och med när jag får på huvet när de kommer till fotbollen och ja det är något skumt i det, vad det är vet jag inte.
Det är en kultur, ungefär som punkare och sånt, dom söker sig till varandra, vi söker oss till varandra... och nej kulturen kom inte från Green Street Hooligans och Football Factory.