2012-09-25, 21:51
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dewon
du följer inte något lag från någon större stad va?
Definiera "följer"?
Citera
2012-09-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dewon
du följer inte något lag från någon större stad va?

umeå är stort va? 100 000 lär väl beräknas som rätt stort ,men dock behövs sällan nån polis näör mitt lag spelar (björklöven) väldigt sällan det varit bråkigt , var en match nu i höstas 2 poliser kom dit men dom stod ba nån halvtimme sen for dom , brukar aldrig va poliser på våra arangemang bara ordningsvakter även när vi var i allsvenskan . och då är ju ändå supporter klubbe över 300 medlemmar men är betydligt mer än så på stå oftast. som inte är medlemmar då.
Citera
2012-09-26, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
var en match nu i höstas 2 poliser kom dit men dom stod ba nån halvtimme sen for dom
Snälla... Finns det fler än 2 poliser inom typ... 30 mils radie?
Testa att följa med i någon derbymarsch i Sthlm, Göteborg eller Skåne. Vid närmare eftertanke, testa Skåne. När du har gjort det, så kan du väl komma tillbaka och berätta för oss hur duktiga Polisen är på att hantera supportrar/människor öht/stora folksamlingar.
Citera
2012-09-26, 02:39
Medlem
Jag har gått på fotboll med skiftande frekvens i 30 år. Enda gångerna jag haft problem med farbror blå vid matcher var när jag var tonåring och bemötte dem med taskig attityd. Det handlar om "what goes around comes around" är jag ganska övertygad om. Små muppar som de som kravallade "mentalt" vid Råsunda kan en polis plocka ur en större skara även när de inte våldför sig på soptunnor. Precis som dörrvakter kan nosa sig till bråkstakar och tulltjänstemän smugglare av olika dignitet.
De som gör sig lustiga över att PHS inte är en riktig högskola och att poliser är korkade vill jag fråga vad de har för utbildning i sin tur? Deras intelligens får man ju en aning om genom deras inlägg, det behöver inte ens kommenteras...
Citera
2012-09-26, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
De som gör sig lustiga över att PHS inte är en riktig högskola och att poliser är korkade vill jag fråga vad de har för utbildning i sin tur? Deras intelligens får man ju en aning om genom deras inlägg, det behöver inte ens kommenteras...

3-årig Samhällsvetenskaplig linje här, om det var mig du menade.
Citera
2012-09-26, 08:00
Bannlyst
här har ni era våldsrunkare.

Wisemen - True Rockers, från 2010
http://www.facebook.com/photo.php?v=420924871288419

191 sidor med bilder på olika firmor.
http://z6.invisionfree.com/UltrasTifosi/index.php?showtopic=4613&view=getnewpost
Citera
2012-09-26, 08:05
Bannlyst
Nån som vet om nåt hände mellan IFK - GAIS? Kanske ÖIS blanda sig in i leken med överasknings-attack?
Senast redigerad av svennestolt 2012-09-26 kl. 08:41.
Citera
2012-09-26, 09:01
Medlem
Bajenvraket som fick fängelse, hade han jobb?
Citera
2012-09-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyxz
Snälla... Finns det fler än 2 poliser inom typ... 30 mils radie?
Testa att följa med i någon derbymarsch i Sthlm, Göteborg eller Skåne. Vid närmare eftertanke, testa Skåne. När du har gjort det, så kan du väl komma tillbaka och berätta för oss hur duktiga Polisen är på att hantera supportrar/människor öht/stora folksamlingar.

haha norrlands fördomar igen , umeå har väl ett 200 tal poliser skulle jag tro , det var ungeför 200 poliser om inte mer kom inte ihåg exakt det lät till och med lite tycker jag , det var nämligen ett antal kgb grabbar som hängde med på resan när hammarby mötte ufc i superettan premiären ,och både polisen och bajen fans var nöjd med arrangemanget, här har du bild från deras march http://www.youtube.com/watch?v=w4IcuEFh1S8
Citera
2012-09-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami

blir väl fler du får räkna dit , var ju ett 30 tal till som skulle åka dit.
Citera
2012-09-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami

Klart han inte hade. Vem fan anställer en smutsig bajare???
Citera
2012-09-26, 15:44
Medlem
Deepers avatar
Fick nyss höra att norrköping kom till stan igår inför kvällens match och hoppa på hockeygranar å snodde halsdukar å dyligt. Fick dom tydligen äta upp när dom satt 20(?) pers på en uteservering å lika många(?) Örebro kommer dit å ger dom en omgång. Andrahands info som sagt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in