2012-08-16, 09:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorhn
Du hade inte haft en lika stor kaft om du vart en av dom gnagarna som akte tunnelbanan med "kolejorz" for 2 av dom forlorade alla sina framtander bara for att dom hade hallsduk pa sig, men visst ta din flickvan och dina barn dit ifall du vill, gor det...

Du har inte hängt med så länge i fotbollens värld va? Det hör till god kutym att avlägsna tänder på sorkar då dessa ändå inte har råd med tandvården som skulle krävas för att ordna upp käften.

För att vara lite mer ontopic, herregud vilket skitsnack.
Citera
2012-08-16, 11:09
Bannlyst
Dorhn aka Pomperipossa,

Maken till drövel och dynga som Du sprider i denna tråd, har sällan skådats och lästs. Konstruerar Du allting Du skriver (?), för i Din lilla värld verkar fabulering och brodering ha en central plats.
Citera
2012-08-16, 12:44
Awaiting Email Confirmation
Dohrn är en riktigt lirare. Han hävdar nu att han har sett matchen samtidigt som han innan sa att polackerna var 3000+ på Råsunda.
Citera
2012-08-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Helt riktigt.

Ett annat exempel är landskampen Danmark-Sverige i Köpenhamn för några år sen då svenskarna hade en ganska bra liga på plats bestående av folk från aik/bajen/djurgården/ifk osv, som ställde till med ganska bra kaos i den danska huvudstaden.

Men detta skulle ju aldrig inträffa i annat än landslagssammanhang, svenska ligor gaddar inte ihop sig bara för att en svensk klubb möter en utländsk klubb på svensk mark.

Fel 1992 så var det inte ihop dom olika ligorna det var egentligen inte några riktiga "firmor"man säger så,visst fanns BS, BA och BF, men inte i den tappningen man tänker på idag.
Däremot så gick tex skinskallarna ihop oavsett lag tillhörighet.

Danmark-Sverige så var det ett undantag att flera gick samman,men inte i det nivå man hade kunnat få till om alla tyckt det var ok.
Många tunga grabbar backade ur då dom inte gillade att köra ihop med "motståndare" däremot så har vi haft lite raider runt om i europa då tunga grupper dragit dit al'a UK style via minibussar och liknande för att slippa supporterpolisens bevakning.
Citera
2012-08-17, 00:24
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Om vi nu ska kukfäktas på internet så kan du väl namedroppa vilka du kör för, så ska vi se om inte även "din" firma har några pinsamheter i garderoben?

Är inte ett dugg intresserad av något kukmäteri här på nätet....

Vidhåller ändå att AIK gjorde totalt bort sig.... men de tycker inte du eller?
Senast redigerad av Gustav2adolf 2012-08-17 kl. 00:29.
Citera
2012-08-17, 04:54
Medlem
Citat:
Sa det vart fredligt mellan aikare och polacker menar du eller? ingenting hande i tunnelbanan? for det som hande dar sag jag...

Okej, du var i tunnelbanan. Jag var på East när det small mot polisen, jag var på norra läktaren under matchen (och NEJ - det var inte tretusen polacker där), jag var på Offside efteråt, jag var den första AIKaren som släpptes ned i tunnelbanan efter att polisen spärrat av, jag var på Fridhems efteråt, efter det på Vasagatan. Att blåsa upp situationen i dom proportionerna som du gör, som får matchen och efterspelet att likna ett fältslag där kvinnor och barn flyr och det är en risk att gå på fotboll är fel. Det är sådana som du som får sthlmsderbyn att likna slaget vid Poltava och skrämmer bort åskådare från allsvenskan.

Att gå på fotboll - oavsett om AIK möter Poznan, Djurgården eller Landskrona är inte farligt som du får det att låta. Att folk åker på stryk är väldigt sällsynt - såvida dom inte är där för det.
Citera
2012-08-17, 07:39
Medlem
Vrängar'ns avatar
Jag orkar inte citera mer dumheter utan nöjer mig med att konstatera att det kanske är hög tid för en liten guligan att fundera på öppenheten kring kakhålet... Och då har jag ändå inte orkat citerat ditt fantastiska påstående att det var 4000 Poznan i Sthlm...

Citat:
Hor fran flera led redan nu att det inte kommer bli natt i Polen.

Citat:
Sag bilden, nara skona grabbar pa platts, en av dom har verkligen balls (han vet nog varfor) hoppas dom bjuder pa natt snyggt. Grabbarna i poznan ar iaf pa jakt.

Citat:
300 aikare, forlust, inte ens en trumma i klacken och sa branner man upp firmans flagga ala klant arsell! for aik i europa? please, vad fan ar det har?

firman fick ni iaf EN/NAGON polack dar nere eller???

CSKA - Antar att det ar Gallant Steeds fortfarande.

Citat:
Om Firman gor det Poznan gjorde i Stockholm sa blir allt perfekt.

Citat:
Polisen dar ar runt 10x tuffare an vara, har varit dar flera ganger speciellt pa matcher med Wisla, dom ar battre organiserade, mera i nummer och hardare straffar...dom har poliser som moter deras huliganer satt saga.

Det har hor man pa gatorna just nu:

Poznans besok:

* 3000+ polacker i stan (enligt polisen)

* 100-120 av dom Huliganer (enligt poznan sjalva)

* 1 vanlig aik supporter knivhuggen, ganska allvarligt men utan livshot.

* Runt 20 brutalt misshandlade aikare i tunnelbanan

* 30 eller mer Firman Boys misshandlade big time vid minst 2 storre tillfallen.

AIKs Besok:

* 350-400 svenskar (enligt nagra pa platts)

* 80-100 huliganer pa platts

* 0 polacker skadade

* En klant arsell satter eld pa firmans banderoll.

true or false?
Citera
2012-08-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
hahaha, hört från folk på gatan!

Förövrigt är inte ens snuten så jävla pantade att dom tror att de 3 värsta rivalerna någonsin skulle gå ihop och gå enade, aldrig!

Är det öltälten på Gärdet som du tänker på?

HAHA! Fan va kul att detta kom på tal.
Jag och Finnen (En skön DIF:are) stog i öltälten och snackade om att vi borde göra något efter nyhetsbilderna visades där Engelsmän betedde sig.
Vi började sprida ordet om samling vid toaletterna en viss tid. Inom 5 minuter hade snacket gått runt och alla visste. Sen började vi knalla in mot stan. Vid Stadion försökte polisen stoppa oss och folk sprang åt alla håll, hoppade över staketet in till Stadion osv.
Tyvärr tog min resa slut där då snuten lyckades stoppa oss och vi blev sittandes utmed stängslet till stadion.

Så som jag minns det var det inget snack om att firmorna skulle gå samman för att puckla på Engelsmännen. Men å andra sidan tillhörde jag aldrig eliten. Mer kände några som jag ibland umgicks med....
Citera
2012-08-18, 02:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Är inte ett dugg intresserad av något kukmäteri här på nätet....

Vidhåller ändå att AIK gjorde totalt bort sig.... men de tycker inte du eller?
Nej, faktiskt inte. Omständigheterna kunde naturligtvis varit mer gynnsamma men "totalt gjorde bort sig"? Säg en svensk firma som hade gjort det bättre? Det är lätt att låta ITK på Flashback men man ska ha i åtanke att AIK har kört över allt svenskt motstånd i rask takt och jag undrar fortfarande om du bara är en bitter bajare eller om man ska ta ditt snack på allvar?
Citera
2012-08-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Okej, du var i tunnelbanan. Jag var på East när det small mot polisen, jag var på norra läktaren under matchen (och NEJ - det var inte tretusen polacker där), jag var på Offside efteråt, jag var den första AIKaren som släpptes ned i tunnelbanan efter att polisen spärrat av, jag var på Fridhems efteråt, efter det på Vasagatan. Att blåsa upp situationen i dom proportionerna som du gör, som får matchen och efterspelet att likna ett fältslag där kvinnor och barn flyr och det är en risk att gå på fotboll är fel. Det är sådana som du som får sthlmsderbyn att likna slaget vid Poltava och skrämmer bort åskådare från allsvenskan.

Att gå på fotboll - oavsett om AIK möter Poznan, Djurgården eller Landskrona är inte farligt som du får det att låta. Att folk åker på stryk är väldigt sällsynt - såvida dom inte är där för det.

Äntligen ett vettigt inlägg i den här tråden!!!
Citera
2012-08-19, 05:46
Medlem
Dorhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RizlaXX
Ursprungligen postat av vonSlyna

Wooow horungar tarelungt, las igen vad jag skrev

----> Det har hor man pa gatorna just nu: <-----

Poznans besok:

* 3000+ polacker i stan (enligt polisen)

* 100-120 av dom Huliganer (enligt poznan sjalva)

* 1 vanlig aik supporter knivhuggen, ganska allvarligt men utan livshot.

...

Bra att du skrev "väldigt sällsynt" for det va kanske precis ett sant tillfalle jag va pa, av alla dom stallerna du skrev sa verkar du mer eller mindre ha varit i "sakerhet" eller iaf omringad av gnagare eller snutar, sa va inte fallet nere i tuben kan jag tala om for dig.
Ville undvika saga men jag missade lite av dagen pa grund av grisen, tanker inte ga in pa detaljer men kort och gott, sanna friheter som nagra polacker tog har jag aldrig nagonsin satt under fotbollsmatcher i Sverige, bada mot kvinnor,vanliga supportrar och vid ett annat sammanhang aven mot en mindre pojke (barn),... dom som va nere i tuben da fattar vad jag menar. I dessa omstandigheter hade jag aldrig nagonsin tagit min familj till, ingen hade kontroll pa ett skit, inga grabbar och snutjavlarna struntade fullstandigt pa allt. Sa javla synd, om jag hade hunnit filma... men men

las om din tomte...
Senast redigerad av Dorhn 2012-08-19 kl. 06:01.
Citera
2012-08-19, 06:24
Medlem
Citat:
Sa javla synd, om jag hade hunnit filma... men men

Du verkar inte ens tro på dig själv.

Fotboll är inte farligt e basta. ok?

Verkar helt snurrigt att folk i en ligist-tråd snackar om att det är för farligt att gå på fotboll...som svensk kvinna kanske man inte ska rusa in i en klunga med polacker eller ryssar, dom har ju så jävla fula brudar i sina länder, men håller man sig där man ska hålla sig så är det fan inte farligt att gå och titta boll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in