2012-09-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKY
låg i sängen och funderade lite på hur svenska huliganer kan vara så jävla dåliga. danska, norska och finska huliganer är trots att dom kommer från mindre länder totalt överlägsna svenska huliganer. sorligt men sant.
Sen vaknade du eller?
Citera
2012-09-02, 14:13
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKY
Helsingborg behöver medlemmar. Ta kontakt med fraktionskanehbg eller fettot.

Bara två krav: du måste också gilla FCK och lära dig danska så du kan kommunicera med CC.

Lycka till!

Snälla, kan du inte börja blogga? Finner dina inlägg ytterst underhållande.
Citera
2012-09-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndMod
Lindor skyddar la fan inte händerna? De är till för att stärka handlederna och trär du dom som skydd över fingrar och knogar så lindar du fel.

Jodå. Stärker handleden och minskar risken att ben i handen och knogar går sönder. Korrekt lindat så trär du då allt över knogarna.
Citera
2012-09-03, 17:09
Medlem
Messials avatar
Finns det något lag i Allsvenskan, som saknar en huligan firma? Nu för tiden känns det som om varje lag har sin falang.

Hur går det för den ökända Kalmarfamiljen? Kommer Halmstad Kickers, eller vad de nu heter - göra comeback nästa säsong - om gurkburk går upp igen?

Kan tänka mig att man måste va på sin vakt under en bortamatch mot Mjällby AIF, Hällevik Hunters lurar i varje buskage.

Samma sak mot Gefle, de har ju hela FYRA personer i det som kallas för lagets hejarklack.
Citera
2012-09-04, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Finns det något lag i Allsvenskan, som saknar en huligan firma? Nu för tiden känns det som om varje lag har sin falang.

Helt klart en berättigad fråga då det titt som tätt dyker upp random gruppbilder på diverse tonåringar från någon håla som sett Football Factory och GSH etc., i grupp och fått för sig att snickra ihop en "firma". Beställa några Stonies, glida runt på byn och spela Allan, kanske t.o.m. spöa ngn oskyldig stackare i kön till den lokala grillen. Såna har vi väl sett ett antal av. Vem mins inte den episka bilden på Elfsborgs kebabliga när bajen var på besök? Det hela brukar dock gå över rätt fort när någon av de etablerade ligorna kommer på besök, för då blir det plötsligt på riktigt och det kan göra ont att få stryk

Och att gå ihop ett gäng polare och spöa folk på stan har inget med fotbollsrelaterat våld och firmaverksamhet att göra, även om jag förstår att dom gärna vill få det att framstå så.
Citera
2012-09-04, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haga
Helt klart en berättigad fråga då det titt som tätt dyker upp random gruppbilder på diverse tonåringar från någon håla som sett Football Factory och GSH etc., i grupp och fått för sig att snickra ihop en "firma". Beställa några Stonies, glida runt på byn och spela Allan, kanske t.o.m. spöa ngn oskyldig stackare i kön till den lokala grillen. Såna har vi väl sett ett antal av. Vem mins inte den episka bilden på Elfsborgs kebabliga när bajen var på besök? Det hela brukar dock gå över rätt fort när någon av de etablerade ligorna kommer på besök, för då blir det plötsligt på riktigt och det kan göra ont att få stryk

Och att gå ihop ett gäng polare och spöa folk på stan har inget med fotbollsrelaterat våld och firmaverksamhet att göra, även om jag förstår att dom gärna vill få det att framstå så.
Kan du lägga upp bilden,jag vill se hur en kebabliga ser ut!
Om inte tala gärna om vilken sida eller inlägg jag kan se det på.
Citera
2012-09-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Kan du lägga upp bilden,jag vill se hur en kebabliga ser ut!
Om inte tala gärna om vilken sida eller inlägg jag kan se det på.
http://soderbroder.se/?page_id=1115&album=3&gallery=39

Samis kebab och Stone ajjjllläääännddd..
Citera
2012-09-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
http://soderbroder.se/?page_id=1115&album=3&gallery=39

Samis kebab och Stone ajjjllläääännddd..
http://soderbroder.se/wp-content/gallery/4-april-if-elfsborg-hammarby-if/_mg_1395.jpg
Citera
2012-09-04, 12:22
Medlem
b.ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
http://soderbroder.se/wp-content/gallery/4-april-if-elfsborg-hammarby-if/_mg_1395.jpg

Undra om någon av kebabätarna har gått på fotboll någon gång..
Citera
2012-09-04, 21:55
Medlem
Menarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b.p
Undra om någon av kebabätarna har gått på fotboll någon gång..

Vet att dom brukar gå på en match i början av säsongen, oftast mot något litet lag som dom vet att dom kan vinna mot om det smäller, typ kalmar, sen försvinner dom lika snabbt igen... Inför varje säsong kommer det dessutom en ny "firma" med småkids, tror det är i takt med att dom lär sig att ladda ner GSH. Elfsborg har mångkultur, ingen ligistkultur... Det är synd. Men det finns faktiskt en del bra grabbar i Elfsborg som faktiskt lever, andas och krigar Elfsborg, även fast dom inte är i en etablerad firma!
Citera
2012-09-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helvetesdeff91
Hur blir man egentligen medlem i en firma? Jag är duktigt sugen på att allmänt åka på stryk.

Gillar egentligen inte fotboll så mycket, men är ytterst intresserad av våld, dock ej inkompetenta wannabes på krogen, som puttar på varandra och sedan slocknar efter 1 slag, vill se mer våld!

Så vad krävs egentligen, är det omöjligt för "randoms" att ansluta sig, eller handlar det enbart om kontakter?

Bor i Stockholms området.

Nån som kan PMA info vore riktigt nice.

Bajen plockar in såna som dig. Gå på match lek ball så äre klart direkt!

Gnaget kan du också lyckas ta dig in i om du är polack.
Citera
2012-09-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial

Hur går det för den ökända Kalmarfamiljen? Kommer Halmstad Kickers, eller vad de nu heter - göra comeback nästa säsong - om gurkburk går upp igen?

Kan tänka mig att man måste va på sin vakt under en bortamatch mot Mjällby AIF, Hällevik Hunters lurar i varje buskage.

Samma sak mot Gefle, de har ju hela FYRA personer i det som kallas för lagets hejarklack.

IFK Norrköping har ju ingen firma (Norrköpings Grabbar - NG) längre efter en viss incident med AIK firman och en bil inblandad. Sen är ju frågan om man vill kalla dom för firma från första början. Begåvningsreserven är nog ett bättre samlingsnamn om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in