2012-08-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
SMJK vs Russia:

http://www.youtube.com/watch?v=SmxsnplMtb8

Verkar ju som de själva fick duktigt på den videon. Men kanske dåligt vinklat .
Citera
2012-08-14, 23:44
Medlem
ErikJonasLJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayhauk
Malmö Supras är en ultrasgruppering. Inget annat.
True Rockers heter firman.

En sak med Poznan gjorde intryck.

Citat:
Ursprungligen postat av flakmoppe
"Riktiga grabbar" existerar inte i Polen. Där kör dom bara på!

och

Citat:
Ursprungligen postat av Kartan
Du tror inte polackerna är så många klasser bättre, nej okej vad bra då, jag sa bara att det var min känsla efter att faktiskt ha mött dom...

Angående att du tänker "thats it?" när du ser klipp på polackerna som springer förbi, jaha? Det var inte direkt det jag hade i huvudet.

Du behöver inte förklara för mig hur tunga grabbar vi, eller några andra svenska ligor, har. Jag vet.

Men kan säga igen att både rent fight, och storleksmässigt, var polackerna det solklart mest imponerande jag någonsin ställts emot. Lägg därtill en rad andra saker de stod för under dagen (hur de hade spotters i var och varannat hörn i Solna, hur dom hanterade polis, deras vilja på vasagatan, hur de hälsade på Råsunda redan tidigt på morgonen etc) och jag, med min erfarenhet på svenska scenen, kan med säkerhet säga att vi inte hade haft en suck liga mot liga med jämna nummer. Dom är på en annan nivå.

Här också:

http://www.youtube.com/watch?v=0xKjXkOBXKY

och här:

http://www.youtube.com/watch?v=DFsmc...eature=related

Vad jag menar är uppenbart. Firmagrabbarna från Poznan väckte känslor. Det är tydligt. Det där med gruppering behöver av vad de visade, inte vara så cementerat. Firma. Ultras, Julgran. De var Kolejorz! Med det inte sagt att vi borde vara som de. Tror inte det går. Tror inte det är något vi ska sträva efter. Men jag skriver igen. Det gjorde intryck.

Ser att matchen mot CSKA är redan 23:e augusti. Tror ni de kommer med någon firma? Kommer det många ryssar hit? Fler fans än med Levski men färre än med Poznan? Nej det är för feg gissning. Tar de kontakt med svenska firmor innan de kommer? Vad tror ni? Vad vet ni?
Senast redigerad av ErikJonasLJ 2012-08-15 kl. 00:05.
Citera
2012-08-15, 01:33
Medlem
Dorhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJonasLJ
En sak med Poznan gjorde intryck.

och

Här också:

http://www.youtube.com/watch?v=0xKjXkOBXKY

och här:

http://www.youtube.com/watch?v=DFsmc...eature=related

Vad jag menar är uppenbart. Firmagrabbarna från Poznan väckte känslor. Det är tydligt. Det där med gruppering behöver av vad de visade, inte vara så cementerat. Firma. Ultras, Julgran. De var Kolejorz! Med det inte sagt att vi borde vara som de. Tror inte det går. Tror inte det är något vi ska sträva efter. Men jag skriver igen. Det gjorde intryck.

Ser att matchen mot CSKA är redan 23:e augusti. Tror ni de kommer med någon firma? Kommer det många ryssar hit? Fler fans än med Levski men färre än med Poznan? Nej det är för feg gissning. Tar de kontakt med svenska firmor innan de kommer? Vad tror ni? Vad vet ni?

Man far nog ha koll pa att klanta sig mindre med cska, moralen hos ryssar har inte andrats sen medeltiden, sta och stampa huvudet pa en medvetslos i 5 minuter ar for dom i princip en regel, rassar med, i en fight mot ajax dar dom fick stryk sa stod det 8-10 st killar och sparkade pa en fargad ajax grabb vilket gjorde att dom forlorade fighten, gar det ens att fatta?

Snuten fick stryk med sa dom lar inte underlatta, men om man haller kvinnor och barn borta fran matchen och firman gor som dom alltid gjort och inte klantar sig som man gjorde mot poznan sa kanske man far sen en "for Aik i Europa". Hoppas dom bokar natt...
Citera
2012-08-15, 09:03
Medlem
Snubben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Vilken firma tillhör du? Vore kul att veta

Tillhör ingen firma
Citera
2012-08-15, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorhn
...text ..............men om man haller kvinnor och barn borta fran matchen och ...text.....

Du kan omöjligt vara gnagare, menar du att det är bra om AIK förlorar ett par hundra tusen i biljettintäkter?
Citera
2012-08-15, 22:13
Medlem
Dorhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Du kan omöjligt vara gnagare, menar du att det är bra om AIK förlorar ett par hundra tusen i biljettintäkter?

Vill du se kvinnor och barn bland polacker eller ryssar som knivhugger och misshandlar brutalt vanliga supportrar? for det gjorde Lech Poznan sist dom kom upp och det kunde varken polisen eller firman boys gora natt at. Det ar inte AIK mot Mjallby vi snackar om... kvinnor och barn ar ochsa minoritet om du tanker pa saken. vag sjalv...
Citera
2012-08-15, 22:22
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
SMJK vs Russia:

http://www.youtube.com/watch?v=SmxsnplMtb8

Haha, finnarna blir sönder slagna ?
Citera
2012-08-15, 22:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Vill du se kvinnor och barn bland polacker eller ryssar som knivhugger och misshandlar brutalt vanliga supportrar? for det gjorde Lech Poznan sist dom kom upp och det kunde varken polisen eller firman boys gora natt at. Det ar inte AIK mot Mjallby vi snackar om... kvinnor och barn ar ochsa minoritet om du tanker pa saken. vag sjalv...

Jasså, så det gjorde dom? Herregud~
Citera
2012-08-16, 00:29
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Det här med att FB skyddar "de sina" i alla lägen, och med hundraprocentigt resultat, är alltså sant?

Är det dock inte sjukt, och som någon nämner ovan förödande för ekonomin, om det mer handlar om box än sporten/publiken/intäkterna i sig?
Citera
2012-08-16, 00:37
Medlem
Dorhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Du hade inte haft en lika stor kaft om du vart en av dom gnagarna som akte tunnelbanan med "kolejorz" for 2 av dom forlorade alla sina framtander bara for att dom hade hallsduk pa sig, men visst ta din flickvan och dina barn dit ifall du vill, gor det...
Citera
2012-08-16, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Det vet du väl Salorm, att Dorhn självklart var på matchen och såg alla kvinnor och barn fly med ett gäng blodtörstiga polacker efter sig. Sägs att dom kokade soppa på alla barn sedan och satte deras skenben genom näsan och dansade hela natten...

Ärligt talat, Dorhn: Jag var där, så du kan sluta upp med att ljuga så mycket. Har funnits mycket värre matcher, nationellt, som varit farligare och mer kaosartade för vanliga supportrar, för barn och för kvinnor.
Citera
2012-08-16, 08:25
Medlem
Dorhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Det vet du väl Salorm, att Dorhn självklart var på matchen och såg alla kvinnor och barn fly med ett gäng blodtörstiga polacker efter sig. Sägs att dom kokade soppa på alla barn sedan och satte deras skenben genom näsan och dansade hela natten...

Ärligt talat, Dorhn: Jag var där, så du kan sluta upp med att ljuga så mycket. Har funnits mycket värre matcher, nationellt, som varit farligare och mer kaosartade för vanliga supportrar, för barn och för kvinnor.

Sa det vart fredligt mellan aikare och polacker menar du eller? ingenting hande i tunnelbanan? for det som hande dar sag jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in