2022-03-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Det är väldigt svårt tyvärr, men jag kände mig helt klar vilket är ett måste för att man ska kunna sluta, när man väl kommit till den punkten så är det behandlingshem som gäller så det är väldigt bra att du har fått plats, stanna minst 6 månader helst mer än det och efteråt så be om utsluss och eftervård.

Det tog drygt 3 månader för mig att börja känna lite lite livslust men för att faktiskt känna att det var värt att kliva upp på morgonen tog nog 7-8 månader.

Kom ihåg att försöka hitta något intresse medans du är på behandlingen som du kan fortsätta med när du kommer ut också, att ha en fritids syssla är jävligt nyttigt för alla människor skulle jag nog säga, men vad den är får man försöka lista ut själv tyvärr det finns ingen som kan säga åt dig vad du ska göra på fritiden.

Hjärna slutar inte producera dopamin däremot så blir man tollerant mot dopamin när man missbrukar då du släpper ut väldigt många gånger mer dopamin än vad du normalt gör även när du känner dig "överlycklig" nycktert så man måste bara låta det återställa sig.

Om du nu ger den här behandlingen en ärlig chans och faktiskt försöker kämpa emot fastän man väldigt ofta vill skriva ut sig när man får någon motgång så kommer det nog bli bättre, men om du fortfarande inte känner någon livslust efter några månader så skulle jag nog rekommendera dig att ansöka till LARO, vissa blir tyvärr inte helt återställda och måste gå på opiater för att kunna leva ett normalt liv och då är LARO faktiskt ett bra alternativ då du inte behöver jaga pengar och varor hela tiden samt att du lär dig hur man lever utan att bli "hög"/få kickar, så det senare är lättare att gå av subben/metadonet när man nu vill försöka några år framöver!

Lycka till och bit ihop fastän det kan kännas förjävligt!

Hoppas INNERLIGT att jag inte är en av de som måste söka mig till laro, framförallt när jag enbart är psykiskt beroende.
Japp, ett intresse är A och O annars spelar det ingen roll hur många behandlingar jag går på. Har alla förutsättningar, är bara så rädd att det kommer kännas såhär efter många månader för då kommer jag definitivt tappa det.

Om nu hjärnan återställer sig vilket inte är så konstigt då den är plastisk, så ser jag ingen anledning att behöva gå på opiater
Citera
2022-03-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Hoppas INNERLIGT att jag inte är en av de som måste söka mig till laro, framförallt när jag enbart är psykiskt beroende.
Japp, ett intresse är A och O annars spelar det ingen roll hur många behandlingar jag går på. Har alla förutsättningar, är bara så rädd att det kommer kännas såhär efter många månader för då kommer jag definitivt tappa det.

Om nu hjärnan återställer sig vilket inte är så konstigt då den är plastisk, så ser jag ingen anledning att behöva gå på opiater
Yes hjärnan återställer sig så gott som 100% om man nu inte har dragit på sig någon permanent hjärnskada efter ungefär 1år säger man och om det är kraftigt benso missbruk kan det ta upp mot 2-3 år har jag för mig att det finns några studier på.

Har du några diagnoser? Eller misstänker du att du har någon odiagnoserad diagnos?

Vilket behandlingshem ska du på? Stort, litet? Och hur lång placering har du fått?

Finns behandlingshem där du har behandling halva dagen och "jobbar" halva dagen om det är något för dig.
Citera
2022-03-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Yes hjärnan återställer sig så gott som 100% om man nu inte har dragit på sig någon permanent hjärnskada efter ungefär 1år säger man och om det är kraftigt benso missbruk kan det ta upp mot 2-3 år har jag för mig att det finns några studier på.

Har du några diagnoser? Eller misstänker du att du har någon odiagnoserad diagnos?

Vilket behandlingshem ska du på? Stort, litet? Och hur lång placering har du fått?

Finns behandlingshem där du har behandling halva dagen och "jobbar" halva dagen om det är något för dig.

Fick bipolär typ II för sex månader sedan.

Skulle aldrig orka med en halvdag behandling och resten arbete, det tar alldeles för hårt på mig. Ska på ett stort, där är det öppenvård 9-14, resterande tid tar jag till att promenera, träna, vistas i solen, äta väl och använda tiden till mig själv helt enkelt.

3 månader är allt de kan erbjuda
Citera
2022-03-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Fick bipolär typ II för sex månader sedan.

Skulle aldrig orka med en halvdag behandling och resten arbete, det tar alldeles för hårt på mig. Ska på ett stort, där är det öppenvård 9-14, resterande tid tar jag till att promenera, träna, vistas i solen, äta väl och använda tiden till mig själv helt enkelt.

3 månader är allt de kan erbjuda
Okej, från egna och polares erfarenheter så är oftast mindre behandlingshem seriösare, finns såklart stora som också är det.

Och har du fått god effekt av medicnerna för bipolariteten? Samt så borde du be om utredning för ADD/ADHD tror den medicinen skulle gynna dig om du ska försöka förbli nykter.

Tråkigt med 3 månader men hört att det är den tiden som man får oftast nu, dock så kan du alltid söka förlängning efter 2 månader tror jag då 3 månader är alldeles för lite, man har ju i princip precis landat på stället efter 3 månader så försök snacka med din soc redan nu om att du vill ge det ett ärligt försök och förmodligen vill söka förlängning om det är aktuellt för dig!
Citera
2022-03-05, 08:58
Medlem
Lytt.Somali.Hunds avatar
Sveriges största distributör/importör

Har tänkt lite på om hur det ser ut när det når blå gul mark. Det kan inte vara så många som tar in mängd, i mängd menar jag 10kg+.

Är det Iranier? Afghaner? Islänningar? Har alltid undrat hur det ser ut i Heroin träsket i Sverige, vilka är det som drar i dom största spakarna?

Var länge sen jag bodde i Sverige nu, men besöker familj o vänner titt som tätt.

Eller säg Europa, vilka är dom största grupperingarna för tillfället?
Citera
2022-03-05, 15:28
Medlem
Oskarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lytt.Somali.Hund
Har tänkt lite på om hur det ser ut när det når blå gul mark. Det kan inte vara så många som tar in mängd, i mängd menar jag 10kg+.

Är det Iranier? Afghaner? Islänningar? Har alltid undrat hur det ser ut i Heroin träsket i Sverige, vilka är det som drar i dom största spakarna?

Var länge sen jag bodde i Sverige nu, men besöker familj o vänner titt som tätt.

Eller säg Europa, vilka är dom största grupperingarna för tillfället?
Nu är det ett tag sen jag slog mig fri från det där hundlivet men tveksam till att så stora omvälvningar har skett sen jag har aktiv. Mina kranar var uteslutande afrikaner, ”gambianer” (ingen aning om de var från just Gambia eller nåt annat afrikanskt land dock).

Kolsvarta negrer som var väldigt seriösa i det de gjorde. Utan tvekan de bästa kranar jag har haft under alla år jag sysslade med droger.. kom exakt dit man ville när man ville, var aldrig några problem att handla på krita så fort man hade etablerat förtroende. Var diskreta, passade allt som oftast tider och dök inte upp påverkade (använde definitivt inte varorna själva).

Köpte alltid lite större mängder då det snabbt blev ohållbart att handla ”bollar” och det enda jag kunde klaga på var att kvalitén kunde variera enormt från batch till batch.

Fy fan vad skönt att ha lämnat det där bakom sig. Var inte ett bra liv.
Citera
2022-03-25, 17:13
Medlem
Hej era dårar Om jag tog 2,5mg subuxone igår, blir det mycket sämre effekt på att dra h i näsan ikväll drygt 24h senare? Är av väldigt bra kvalitet! Några tips om hur man kan röka det på ett enkelt sätt? Lev väl bröder och trevlig helg!
Citera
2022-03-25, 17:36
Medlem
Har nu 2,5g ljust H av super kvalitet på ingång och inväntas runt kl nio ikväll! Kan knappt vänta 😀 Kommer bli en ljuvlig helg! Någon mer som kommer nodda ikväll??
Citera
2022-04-04, 06:59
Medlem
https://www.unilad.co.uk/news/taliban-bans-poppy-production-in-afghanistan-20220403

Talibanerna börjar sätta stopp på odling samt herointillverkningen.
Vad kommer detta ha för konsekvenser på den internationella heroinmarknaden, och inte minst Sverige?
Citera
2022-04-18, 13:46
Medlem
Tycker det är riktigt dåligt drag i denna tråden!! Inga som diggar horset längre eller? Kom igen, dela med er lite.. Vad gillar ni för sort? Intagningssätt? Vad gillar ni att göra när ni går på h? 🙂🥳
Citera
2022-04-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shinebrighter
Tycker det är riktigt dåligt drag i denna tråden!! Inga som diggar horset längre eller? Kom igen, dela med er lite.. Vad gillar ni för sort? Intagningssätt? Vad gillar ni att göra när ni går på h? 🙂🥳

Jag blir också ofta besviken tråden rör sig sakta nu för tiden.
Efter ett uppehåll är jag återigen förtjust i horse. Försöker hålla det på en mycket bättre nivå än tidigare och det har väl fungerat sisådär. Heeeheee.
Nej men att ta ATn får så mycket bättre nu för tiden än förr. Skulle verkligen rekommendera alla att bara se till att inte ha några måsten kommande 2 veckorna och tillåta sig tänka att det inte behöver vara sista gången för att hålla modet uppe. Och såklart ha lite lindrande mediciner osv (men inte skapa ett nytt beroende bara)..

Favoritsort, oj jag trodde det bara fanns typ tar smack och jonk, isåfall är smacket min favorit men det har jag inte sett på 10+ år och sedan dess bara stött på brunt H i olika nyanser.
Helst ska det skjutas upp i någon ven men eftersom jag i princip förstört alla synliga och lätt åtkomliga nöjer jag mig oftast med att snorta en del och röka resten (visst uteblir kicken och i början när jag efter uppehållet försökte med dessa sätt så tyckte jag det var värdelöst men insåg senare att den effekt jag fick var rätt schyst och istället för att ägna dagarna åt att sticka och leta så kunde jag få det jag behövde få uträttat istället för att ha kastat bort dagen).
Rövpanna var länge sen jag försökte mig på jag antar det bara inte blivit av för jag varit för lat för att byta ut de gamla används insulinerna jag har liggandes.

Edit: Just det. Vad jag gillar att göra? Ta tag i sådant jag inte annars alltid orkar eller klarar av. Typ myndighetskontakt, städning, tvätt. Det är inte sådant jag gillar iofs utan mer måsten. Det jag mer vill och föredrar att göra är att ägna mig åt konstnärliga grejer, typ musik vilket brukar sluta med att jag noddar ståendes och tillslut ramlar och river halva studion. Lite lustigt efter att man förbannat sig över att det var dåliga grejer som inte fungerar, sedan ligger man där på golvet… tillsammans med, ja, allt.

Själv då vad har du för preferenser?
Senast redigerad av stadatskrivbord 2022-04-18 kl. 14:58.
Citera
2022-04-25, 19:06
Medlem
minilogos avatar
Finns det vitt heroin #4 i Sverige ens längre?
De som säger att det finns, varför finns det då inte mer som når ut till marknaden då det oftast är renare och mer eftertracktat.
Brunt H som är starkt som bara den finns ju, så varför inte lite vitt också? eller vet inte arabländerna eller nån av mellanhänderna hur man omvandlar detta?

Uppriktigt nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in