2016-10-12, 22:09
Medlem
whosEHTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Då är det nog kört, efter varje rus säger han "nu är jag less, tänker inte ta mer"

Och så dagen efter, samma visa igen...
Jo jag vet hur det är, du kan ju alltid försöka att prata med han men som sagt så måste han ha viljan själv, jag själv har slutat för andras skull och haft rätt långa uppehåll, en gång var det närmare ett år, men det håller aldrig då
Citera
2016-10-12, 23:07
Medlem
Stoffesamlevnads avatar
Somsagt tog jag h sist i fredags. Blev sjuk o underlättade detta med sub i två dar.måndag var jobbig låg bara i sängen och frös kallsvettig. Tisdag bättre och nu morgonen onsdag kändes det jättebra, bara fåtal rysningar då och då. Somnade och vaknade för ett par timmar sen och nu känns det lite värre. Mer frusen osv. Kan det vara så att det nu är subbet som lämnar kroppen och det är vad jag känner?

För heroinet bör väl vara long gone? Vad händer om jag skjuter en boll nu torsdag? Kan jag räkna med samma helvete en gång till?
Citera
2016-10-14, 08:55
Medlem
Stoffesamlevnads avatar
Försöker igen då. Vill hemskt gärna ha ett svar. Inne på dag 7 utan h. All abs förutom sömnbrist och restless legs e borta. Om jag tar en boll idag kan jag räkna med samma helvete igen?
Citera
2016-10-14, 09:58
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffesamlevnad
Försöker igen då. Vill hemskt gärna ha ett svar. Inne på dag 7 utan h. All abs förutom sömnbrist och restless legs e borta. Om jag tar en boll idag kan jag räkna med samma helvete igen?
Om ditt mål är att sluta med H:t. Har du klarat dig igenom det värsta, och vore jävligt dumt att ta en boll igen. Helvetet kan bryta lös igen ja, fast måste inte göra det, om du har tur.
Citera
2016-10-14, 11:28
Medlem
Stoffesamlevnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Om ditt mål är att sluta med H:t. Har du klarat dig igenom det värsta, och vore jävligt dumt att ta en boll igen. Helvetet kan bryta lös igen ja, fast måste inte göra det, om du har tur.

Sluta och sluta...vill väl kunna ta en panna ibland men så pass långa mellanrum att jag inte blir dålig. När är detta möjligt? Dag 14?
Citera
2016-10-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffesamlevnad
Sluta och sluta...vill väl kunna ta en panna ibland men så pass långa mellanrum att jag inte blir dålig. När är detta möjligt? Dag 14?
Det gäller att känna sig själv och sin egen kropp, men insomnian och RLS är en indikation på att du ännu inte är återställd så jag skulle rekommendera dig att ta det lugnt och härda ut även det.

Jag drog en frivillig AT en gång, som var rätt mild och jag klarade av den galant. Det gick en vecka och sedan inträffade ett dödsfall av en nära släkting så jag körde på med opiater igen i en vecka bara för att kunna hantera den situationen, sedan fick jag en AT som var 10 gånger värre än den jag hade två veckor innan bara.

Likaså har lite simpel alkohol kunnat fördärva mig för nära inpå en AT.

Du pratar om dagar för att kunna börja köra på igen utan större komplikationer, jag skulle räkna månader istället. Men som sagt, det gäller att känna sig själv och lära sig av sina egna misstag.
Om du nödvändigtvis måste trycka i dig någonting skulle jag rekommendera lite muskelavslappnande benso istället och så kanske du får lite ordentlig sömn, tror du mår bättre av det än opiater i dagsläget.
Citera
2016-10-15, 13:40
Medlem
Stoffesamlevnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Det gäller att känna sig själv och sin egen kropp, men insomnian och RLS är en indikation på att du ännu inte är återställd så jag skulle rekommendera dig att ta det lugnt och härda ut även det.

Jag drog en frivillig AT en gång, som var rätt mild och jag klarade av den galant. Det gick en vecka och sedan inträffade ett dödsfall av en nära släkting så jag körde på med opiater igen i en vecka bara för att kunna hantera den situationen, sedan fick jag en AT som var 10 gånger värre än den jag hade två veckor innan bara.

Likaså har lite simpel alkohol kunnat fördärva mig för nära inpå en AT.

Du pratar om dagar för att kunna börja köra på igen utan större komplikationer, jag skulle räkna månader istället. Men som sagt, det gäller att känna sig själv och lära sig av sina egna misstag.
Om du nödvändigtvis måste trycka i dig någonting skulle jag rekommendera lite muskelavslappnande benso istället och så kanske du får lite ordentlig sömn, tror du mår bättre av det än opiater i dagsläget.

Jag håller med. Tror vi pratar minst 3 veckor innan det är aktuellt. Vet inte ens om jag vill. Japp jag är på jakt efter bens.
Citera
2016-10-22, 19:07
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Inte tagit H nu på länge (månader)
Snortade 100mg nu med i princip nollad opiattolerans. Jag är förälskad igen. Helt lindrad benso-at. Ingen ångest, bara välmående. Ska nog snorta lite till snart, ruset börjar lägga sig, är typ bara mofferus kvar. Nu minns jag varför jag slutade med H, jag älskar det helt enkelt för mycket för mitt eget bästa. Jag som hade tänkt sluta med drogerna dessutom, men nu ångrade jag mig.
Citera
2016-10-24, 22:54
Medlem
Vad är alla bieffekter av att hålla på med heroin dagligen i flera år?

Blir det svårare att lägga av för varje dag som går?

Blir det tillslut någon punkt där man ruinerar sig oavsett för att fortfarande känna av ruset?
Citera
2016-10-24, 23:14
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Vad är alla bieffekter av att hålla på med heroin dagligen i flera år?

Blir det svårare att lägga av för varje dag som går?

Blir det tillslut någon punkt där man ruinerar sig oavsett för att fortfarande känna av ruset?

Bieffekter har nästan allt som är roligt.. Nästan...

Ja när du väl lärt dig tycka om ruset så blir det svårt att lägga av.

Ruinera vet jag inte. Har man det gott ställt så går det bra ändå.
Så borde det vara för alla. Tycker man ju !
Citera
2016-10-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Bieffekter har nästan allt som är roligt.. Nästan...

Ja när du väl lärt dig tycka om ruset så blir det svårt att lägga av.

Ruinera vet jag inte. Har man det gott ställt så går det bra ändå.
Så borde det vara för alla. Tycker man ju !

Jag frågade VAD för bieffekter

Jag försöker hitta anledningar till att få polaren att sluta med det...

Och han har det extremt dåligt ställt
Citera
2016-10-25, 01:15
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Jag frågade VAD för bieffekter

Jag försöker hitta anledningar till att få polaren att sluta med det...

Och han har det extremt dåligt ställt

Vad för bieffekter ? Kolla på din polare efter det.
Kan du inte se det så borde det inte vara några problem.

Eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in