2016-04-21, 14:01
Medlem
Reservaccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius
Asså, tagit H nu ett par gånger nasalt och upplever det inte alls som något utöver det vanliga. Blir bara moffad som vanligt liksom.
Heroin har ju ett sånt otroligt rykte kring sig tycker jag om att vara det bästa man kan ta i princip, men får jag välja så tar jag hellre exempelvis Oxy eller Buprenorfin alla dagar i veckan framför H. Ska vara bra grejer jag har och också bör tilläggas. Inget superdunder, men iaf över standard.

Är jag kräsen eller är det bara IV eller rökning som gäller om man ska få ut det där lilla extra?
Vill du uppleva det lilla (läs: stora) extra, är det injektion eller intramuskulärt som gäller. Oralt och nasalt tycker jag att subutex och oxykodon är mycket bättre jag också, men om du vågar och har psyket kan du ju prova på en injektion
Citera
2016-04-21, 15:12
Medlem
Claviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reservaccount
Vill du uppleva det lilla (läs: stora) extra, är det injektion eller intramuskulärt som gäller. Oralt och nasalt tycker jag att subutex och oxykodon är mycket bättre jag också, men om du vågar och har psyket kan du ju prova på en injektion

Nä, det kommer jag inte pröva. Det är ju som sagt trevligt att snorta det också, men det lever inte riktigt upp till hypen på det sättet :P
Citera
2016-04-21, 19:40
Medlem
Subutex? Jag tycker 2 citodon ger ett bättre rus. Visst subutexen är en tyngre substans men fan så mycket sämre. Jag tycker det inte ger något rus över huvetaget. Helt onödig substans. Sjukt det här med subutexprogrammet. Tror det förstör opioidreceptorer mer än vad ett heroinmissbruk gör.

Men visst, det kanske kan hjälpa mot ett missbruk i vissa fall, men till vilket pris.
Citera
2016-04-22, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius
Asså, tagit H nu ett par gånger nasalt och upplever det inte alls som något utöver det vanliga. Blir bara moffad som vanligt liksom.
Heroin har ju ett sånt otroligt rykte kring sig tycker jag om att vara det bästa man kan ta i princip, men får jag välja så tar jag hellre exempelvis Oxy eller Buprenorfin alla dagar i veckan framför H. Ska vara bra grejer jag har och också bör tilläggas. Inget superdunder, men iaf över standard.

Är jag kräsen eller är det bara IV eller rökning som gäller om man ska få ut det där lilla extra?

Du kan inte få något annat än ett vanligt morfinrus av att snorta heroin. Snortar du medel/dåligt heroin så är oxy o.s.v. klart bättre. Grejen med heroin är dess höga fettlöslighet som gör att det kan passera blod-hjärnbarriären snabbare och på så sätt ge en bra mycket kraftigare kick än morfin, heroin är egentligen morfin, diacetylmorfin är ett annat namn för heroin. Så så länge du inte skjuter kommer du aldrig få uppleva det där extra som alla snackar om. Röker du så får du ju mer effekt av samma mängd pulver, vilket ger ett starkare rus men du kommer aldrig åt den riktiga magin med heroin den vägen heller. Rekommenderar dig dock inte att testa IV, de flesta fastnar, de som inte gör det tog oftast en för klen dos och tänker det där var väl inget speciellt, när man väl fått den där perfekta kicken en gång så fastnar man förr eller senare, det kan gå år mellan gångerna man tar, man tror man har koll men en vacker dag så fastnar man i vilket fall, finns inget återvändo när man väl fått uppleva den känslan - men självklart finns det dom som klarar hålla det på en bra nivå, alla tror dock att dom är just den personen, men så är inte fallet allt som om oftast. Vet ingen siffra men jag tror 85-90% av de som testat IV fastnar i ett beroende så småningom, ett beroende som en del bryter med tiden, andra inte.
Senast redigerad av ausradieren 2016-04-22 kl. 03:00.
Citera
2016-04-22, 21:51
Medlem
CoopColas avatar
Testar fråga här... ska kliva av H och har tillgång till 50mg metadon, ett par subuxone 8mg och 700mg lyrica,, Ska jag ta metadonet först eller ska jag ta det efter suben?? Vill helst ta mettat först, det sitter ju i längre.. Kommer nog ha lite alpra eller diazepam i veckan också.

Jag har senaste månaden "bara" snortat det, har väl snittat en boll om dagen fast hade helt uppehåll i 5 dagar förra veckan om det spelar någon roll
Citera
2016-04-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Sent svar men testar ändå; Gäller det både suboxone och subutex om man tar heroin efter? Tänker på att suboxone innehåller naloxon också.

Ja. Naloxonet har ingen effekt (har skjutit suboxone många gånger), och har dessutom bara nån halvtimmes effekt. Buprenorfinet har däremot svinlång halveringstid, så det är det som är problemet.
Citera
2016-04-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Du kan inte få något annat än ett vanligt morfinrus av att snorta heroin. Snortar du medel/dåligt heroin så är oxy o.s.v. klart bättre. Grejen med heroin är dess höga fettlöslighet som gör att det kan passera blod-hjärnbarriären snabbare och på så sätt ge en bra mycket kraftigare kick än morfin, heroin är egentligen morfin, diacetylmorfin är ett annat namn för heroin. Så så länge du inte skjuter kommer du aldrig få uppleva det där extra som alla snackar om. Röker du så får du ju mer effekt av samma mängd pulver, vilket ger ett starkare rus men du kommer aldrig åt den riktiga magin med heroin den vägen heller. Rekommenderar dig dock inte att testa IV, de flesta fastnar, de som inte gör det tog oftast en för klen dos och tänker det där var väl inget speciellt, när man väl fått den där perfekta kicken en gång så fastnar man förr eller senare, det kan gå år mellan gångerna man tar, man tror man har koll men en vacker dag så fastnar man i vilket fall, finns inget återvändo när man väl fått uppleva den känslan - men självklart finns det dom som klarar hålla det på en bra nivå, alla tror dock att dom är just den personen, men så är inte fallet allt som om oftast. Vet ingen siffra men jag tror 85-90% av de som testat IV fastnar i ett beroende så småningom, ett beroende som en del bryter med tiden, andra inte.

Det är lite lustigt, jag skulle välja 2 citodon före buprenorfin. Oxy tycker jag är lyx, heroin skulle jag inte ta. Men Oxy vs morfin så skulle jag välja oxy. Skulle inte ta intravenöst heller. Men buprenorfin är för mig en tung opioid som är och hållet utan rus.
Senast redigerad av Elementary1 2016-04-24 kl. 19:04.
Citera
2016-04-26, 17:50
Medlem
Blivit för mycket senaste månaden, har bara haft 2 dagars uppehåll. Är inne på sista bollen nu, hur grov at kommer jag att ha efter ca en månad dagligen med h? En boll om dagen senaste veckan innan det varannan dag.

//tropicanto
Senast redigerad av tropicanto 2016-04-26 kl. 17:52.
Citera
2016-05-06, 12:43
Medlem
Relentless666s avatar
Var i Stockholm kan man få tag i verktyg? Sprut utbytet, eller vad den heter, måste man redan ha en spruta för att få en ny? Tar de ens uppgifter o skvallrar till sjukvården? Vore väldigt tacksam för svar. Vill bara testa IV en gång, och har försökt köpa på apotek men de vägrar att sälja mig
Citera
2016-05-08, 00:05
Medlem
Bertil85s avatar
Heroin är så himla fint när man mår dåligt. Har kört både brunt och vitt och måste medge att det är stor skillnad på de båda. Blir helt sänkt av det vita och faller nästan in i sömn medan det bruna gör mig både sänkt och lite heroish eller energisk. Orkar skriva detta inlägg tack vare den senare. Synd att drogen är stigmatiserad och inte faller i mun på folk. Ja det blir en intressant framtid att leva då Heroin är ja så att säga lätt tillgängligt för mig. Nej jag säljer inga droger. Nä nu blir det bums tillbaks i säng. Trevlig kväll FB.
Citera
2016-05-08, 01:03
Medlem
Opiatisen1988.016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Var i Stockholm kan man få tag i verktyg? Sprut utbytet, eller vad den heter, måste man redan ha en spruta för att få en ny? Tar de ens uppgifter o skvallrar till sjukvården? Vore väldigt tacksam för svar. Vill bara testa IV en gång, och har försökt köpa på apotek men de vägrar att sälja mig

Man brukar bara vilja testa IV en gång men sen när det väl är gjort så brukar man inte vilja gå tillbaka för IV var så jävla skönt!

Jag brukar säga att man bör testa allt en gång men IV är nog en av dom få sakerna som jag inte tycker att man bör ge sig på såvida du inte är beredd på att uppleva något så enormt skönt att du aldrig längre vill ta droger på något annat sätt än IV och pga. det får ge upp drogerna helt då du ska skulle ju testa IV bara en gång och du kommer aldrig längre vara nöjd med effekten som du får av drogerna på andra sätt än just IV.
Citera
2016-05-08, 01:09
Medlem
Opiatisen1988.016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tropicanto
Blivit för mycket senaste månaden, har bara haft 2 dagars uppehåll. Är inne på sista bollen nu, hur grov at kommer jag att ha efter ca en månad dagligen med h? En boll om dagen senaste veckan innan det varannan dag.

//tropicanto

Det beror lite på kvaliteten på Heroinet samt exakt hur mycket en "boll" innebär för dig och hur du har tagit drogen.

Jag hade en period tidigare då jag gick på minst en "boll" om dagen (IV), här i Eskilstuna en boll motsvarar mellan 0.4-0.5 gram.
När jag väl blev tvungen att tända av pga. en kraftig blodförgiftning så var det inte alls roligt!
Jag brast ut i gråt flera gånger om dagen, var skakig som fan och jag sket på mig vid fler än ett tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in