2013-12-21, 21:21
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag fortsätter en diskussion om herion i Danmark eftersom den var lite offtopic i en annan tråd... Det finns visserligen en tråd om opioider i Köpenhamn också, men jag tar det här eftersom mina råd säkerligen kan tillämpas på andra ställen också...
Att gå till det där hemmet för hemlösa på Istergade tar inte lång tid, gå dit så får du göra upp affärer i lugn och ro istället för att behöva smyga in i något gatuhörn! Det är en kyrka nästan bredvid huset, du hittar det nog! Och Istergade är det bara att fråga om vid centralen så kommer du nog dit...

Nåväl, för att inte bli blåst är nog det bästa tipset att inte ge några pengar för innan du fått knark... Sen finns förstås risken att du får något låtsasknark istället för riktigt heroin, men den risken vet jag inte vad du skall göra åt... Det finns dock langare där som säger att du får testa deras droger innan du betalar, men jag vet inte om du kan räkna med att hitta en sådan... Jag vet inte heller hur stor rånrisken är, men det finns ju crackheads och allt möjligt där så följ inte med någon in i en mörk gränd... Även en liten och till synes ofarlig kvinna kan ha någon biff till pojkvän som klår upp dig - men du skall ju inte vara paranoid heller...

Mitt bästa tips är nog att inte stressa... Verkar något skumt - strunta i det; tag dig tid och ta fram dina pengar då det känns rätt... Om du är helt färsk är det förstås en nackdel, inte bara kan du ha problem att veta hur heroin ser ut, smakar och luktar, men det finns ju missbrukare som intalar sig själva i att de gör en god gärning då de blåser en färsking, eftersom de då "räddar dig från beroendet"... OM du vill berätta att du är färsk är det nog bäst att du gör det då du tar dig tid och talar med någon ordentligt och sen kommer överens att ni köper heroin tillsammans och att han eller hon för besväret får ta en dos av dig... Även om många skulle säga att de inte kan ta med någon till langaren de skall träffa de har sina droger på kan de ändra sig då de inser att de får en gratisfix om de gör det...

Men fråga gärna någon annan som är van med att köpa heroin på gatan, det är inte direkt mitt expertisområde så det finns säkerligen fler goda råd på andra håll!
Det är en stor fördel att Istergade ligger nära och det jobbet mycket enklare. Exakt så har jag också tänkt att jag börjar lite på en kvinna som står där och hon säger att vi tar en sväng och lurar mig till ett ställe där ingen kan se eller höra vad som händer. Va hemskt det skulle vart! Ne men jag kommer vara väldigt försiktig. Jag kommer heller inte säga att jag är färsk just herion då rrisken blir enorm att bli blåst, jag menar vem skulle inte lura en som är färsk som ska köpa. Tänker heller inte stå och ha en diskussion med den jag köper det ska liksom gå enkelt och smidigt.
Det här med att ta med ska jag inte göra på första besöket. Men har tänkt på det också. Jag skulle nog nog packa ner sakerna i en liten väska som jag ställer i tåget och på väskan ska det inte stå mitt namn eller adress och sånt och såklart skulle jag vart noga med fingeravtryck och DNA så polisen inte kan binda mig men den tanken ska jag utveckla senare då jag nu endast vill prova hur varorna är där.
Jag har en fråga gällande hur man enklast kan ta sig dit. Bil har jah tyvärr inte tillgång till så allt annat än bil skulle va bra. Hur tog du dig dit? Var det enkelt?
Vill verkligen åka dit men vill samtidigt att resan ska gå enkelt och smidigt.
Citera
2013-12-21, 21:32
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Litet tillägg som väl gäller på egentligen alla skumma ställen man köper droger:
Ha bara så mycket pengar som det kostar.

Vid tex köp av kokain på Istedgade och kommit överens om ett pris på 600 DKR så slutar det med att säljaren säger saker som "-This is premium stuff my freind, you give me 800, ok?" eller typ "-I helped you very fast my freind, lets say 700, okay?" "-He only had great stuff I had to pay more, sorry my freind you must pay 750" och liknande. Enklaste då är att man bara har 600 och VISA kortet ligger på hotellet i en annan del av stan.
Alltså inte ha hela lönen i plånboken och vifta med, har själv sett rån ske pga det.

En annan bra grej är att säga att man är intresserad av mer om detta är bra, det ökar alltid chansen att få bra grejer känns det som, om de vet att du inte bara är där tillfälligt utan har chans att tjäna mer pengar på dig.

De råden borde ju gälla även för heroin, och det är troligtvis råd du redan känner till då är väldigt basic, kanske speciellt första rådet som minskar skadan vid eventuellt rån, men ändå.

Det där var väldigt bra tips! Är dom envisa där? Om ci säger att jag blir erbjuden atr köpa herion för en summa och jag säger att det ör för dyrt och börjar gå ifrån den oersonen går dem då ner i pris eller struntar dom bara i och låter den gå? Därför vill jag veta herion priserna innan jag åker. För dom som står där och säljer dag in och dag ut känner väl dom som köper och jag som aldrig vart där förut kommer dom kunna blåsa och säga ett högre pris då dom aldrig sett mig i området förr och passar på. Så vad är dem "normala" prise för k herion?
Citera
2013-12-21, 23:27
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Det är en stor fördel att Istergade ligger nära och det jobbet mycket enklare. Exakt så har jag också tänkt att jag börjar lite på en kvinna som står där och hon säger att vi tar en sväng och lurar mig till ett ställe där ingen kan se eller höra vad som händer. Va hemskt det skulle vart! Ne men jag kommer vara väldigt försiktig. Jag kommer heller inte säga att jag är färsk just herion då rrisken blir enorm att bli blåst, jag menar vem skulle inte lura en som är färsk som ska köpa. Tänker heller inte stå och ha en diskussion med den jag köper det ska liksom gå enkelt och smidigt.
Det här med att ta med ska jag inte göra på första besöket. Men har tänkt på det också. Jag skulle nog nog packa ner sakerna i en liten väska som jag ställer i tåget och på väskan ska det inte stå mitt namn eller adress och sånt och såklart skulle jag vart noga med fingeravtryck och DNA så polisen inte kan binda mig men den tanken ska jag utveckla senare då jag nu endast vill prova hur varorna är där.
Jag har en fråga gällande hur man enklast kan ta sig dit. Bil har jah tyvärr inte tillgång till så allt annat än bil skulle va bra. Hur tog du dig dit? Var det enkelt?
Vill verkligen åka dit men vill samtidigt att resan ska gå enkelt och smidigt.
Jag är inte säker på att det där med väskan funkar - nu snurrar det väl runt en del myter när det gäller såna här saker, men jag har hört att tågen skall ha kameror som filmar dig då du placerar väskan någonstans...

Hur du hittar till Istedgade:

1. Ta tåget till centralen
2. Fråga någon efter Istedgade
3. Gå längs Istedgade åt det håll som gör att centralen blir längre bort

Hmmmm... Kanske det går att gå åt två håll som gör att centralen blir längre bort?? Nåväl, på denna hemsida hittar du nog adressen:
http://maendeneshjem.dk

Annars kan du fråga åt vilket håll kyrkan är, för det finns som sagt en kyrka precis vid stället du skall till... Frågar du efter kyrkan vid Istedgade kommer folk dessutom att tro att du kommit dit i andliga ärenden istället för att vilja besöka gatans knarkställen, bordeller och porrklubbar... =)
Citera
2013-12-21, 23:50
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag är inte säker på att det där med väskan funkar - nu snurrar det väl runt en del myter när det gäller såna här saker, men jag har hört att tågen skall ha kameror som filmar dig då du placerar väskan någonstans...

Hur du hittar till Istedgade:

1. Ta tåget till centralen
2. Fråga någon efter Istedgade
3. Gå längs Istedgade åt det håll som gör att centralen blir längre bort

Hmmmm... Kanske det går att gå åt två håll som gör att centralen blir längre bort?? Nåväl, på denna hemsida hittar du nog adressen:
http://maendeneshjem.dk

Annars kan du fråga åt vilket håll kyrkan är, för det finns som sagt en kyrka precis vid stället du skall till... Frågar du efter kyrkan vid Istedgade kommer folk dessutom att tro att du kommit dit i andliga ärenden istället för att vilja besöka gatans knarkställen, bordeller och porrklubbar... =)

Ja hahaha mycket bättre att jag frågar efter kyrkan.
Vi får se hur allt går. Skriver när jag varit där så får du/ni veta hur det gick haha
Citera
2013-12-21, 23:55
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Ja hahaha mycket bättre att jag frågar efter kyrkan.
Vi får se hur allt går. Skriver när jag varit där så får du/ni veta hur det gick haha
Lycka till, och skriv gärna hur det gick! Inte bara för att jag vill se om mina råd varit till någon hjälp, utan också för att andra som är hyfsat färska skall få en bra bild av exakt hur lätt eller svårt det är att köpa droger där utan att ha någon invand streetsmarthet...
Citera
2013-12-28, 18:57
Medlem
m96mafrs avatar
Hej!

Jag har prövat heroin och det var det starkaste ruset jag någonsin varit med om. Det var otäckt beroendeframkallande. Jag ville bara veta hur ruset kändes. En njutning och ett lugn av starkt slag. Man kunde njuta bara av att ligga i sängen och glo på taket och allt kändes väldigt väldigt kolugnt. Var det verkligen heroin jag tog? Jag har prövat amfetamin och kokain. Men detta var oerhört mycket mer beroendeframkallande.
Citera
2013-12-28, 21:48
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m96mafr
Hej!

Jag har prövat heroin och det var det starkaste ruset jag någonsin varit med om. Det var otäckt beroendeframkallande. Jag ville bara veta hur ruset kändes. En njutning och ett lugn av starkt slag. Man kunde njuta bara av att ligga i sängen och glo på taket och allt kändes väldigt väldigt kolugnt. Var det verkligen heroin jag tog? Jag har prövat amfetamin och kokain. Men detta var oerhört mycket mer beroendeframkallande.
Hur tog du herionet?
Citera
2014-01-02, 14:12
Bannlyst
Är det lugnt att ta Heroin (IV) om jag nu tar Dolcontin och lär även ta senare innan Horset?
Citera
2014-01-03, 08:48
Medlem
Tr0bles avatar
Precis fått hem lite vitt fint pulver. Men har tagit subutex dagligen senaste veckorna. Hur länge måste jag vara utan för att få ett bra rus på H? Kör ej IV om det har någon betydelse. Hur länge måste jag vara ren för att subutexen inte ska blockera ALLS?
Citera
2014-01-03, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0ble
Precis fått hem lite vitt fint pulver. Men har tagit subutex dagligen senaste veckorna. Hur länge måste jag vara utan för att få ett bra rus på H? Kör ej IV om det har någon betydelse. Hur länge måste jag vara ren för att subutexen inte ska blockera ALLS?

Jag skulle iaf. vänta i 3-5 dygn innan jag tog Heroin.
Har du varit utan Subutex i nån dag så kan du ju chansa med en liten dos "H" för att testa, känner du inte av någon effekt så vänta i några dagar till innan du tar mer.
Citera
2014-01-14, 22:09
Medlem
cmc.88s avatar
sista drogen kvar på min lista "skalltesta" lista, väntar dock kanske tills jag e 70 haha mene men nån gång i livet ska ja testa H =)
Citera
2014-01-15, 08:10
Bannlyst
Jag är fortfarande ganskas ny på det här med injicera och i förrgår när jag skulle IV:a en blodig Heroin-lösning så satte jag på ett nytt (höger armveck) ställe då jag kände efter och tyckte att venen hade förflyttat sig.
Så fort jag hade träffat innan jag ens hann trycka ut nån lösning så kändes det som om min högra hand började brinna. Drog snabbt ut nålen och då såg hela armen ut som om jag hade rört den bland brännässlor samtidigt som min tumme och pekfinger svällde upp extremt mycket. Vad var det som hände?

P.S. Utslagen försvann senare under samma dag och idag har fingrarna nästan sjunkit till det normala. D.S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in