2013-06-04, 12:46
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jag tror... att det beror på följande:

Tjack/Kokain: Man blir social och skriver mycket = aktivitet i tråden.
LSD/E/etc: Känslomässiga och visuella upplevelser man gärna delar med sig av = aktivitet i trådarna.
Heroin: Man bara softar och gör inget = inget att skriva om = ingen aktivitet i tråden.

Hehe stämmer nog bra det, dom flesta ligger o noddar o orkar inte skriva i tråden.
Citera
2013-06-04, 16:11
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Är det bara jag eller är det inte rätt låg aktivitet i den här tråden jämfört med "alla andra" #den stora drog-trådarna? ..jag trodde heroin var mer populärt än vad det verkar vara (här på forumet iaf).

..vilket är bra antar jag för det är ett riktigt gift det där'a.
Eller så kan man tänka sig att horsare oftare är ute och driftar ihop cash för nästa fix istället för att sitta och skriva av sig framför en dator?
Citera
2013-06-05, 23:07
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Eller så kan man tänka sig att horsare oftare är ute och driftar ihop cash för nästa fix istället för att sitta och skriva av sig framför en dator?
Jo förvisso går det fort & lätt att hamna i ett kraftigt nedåtgående kamikaze-bruk av denna drog men lite fler "rekreationella" brukare tycker jag det borde finnas här.

Kul med så många inputs förresten grappar, lite liv var det allt i tråden!
Citera
2013-06-05, 23:31
Medlem
Om man har testat nästan alla andra tyngre opiater redan så borde det väl inte göra allt för mycket skada att även testa att snorta lite H?

Jag har aldrig varit beroende och kör inte iv och försöker hålla ett drog "schema" när jag kan ta med vanligtvis 3 dagar emellan.

Är h mycket mer beroende framkallande än sub och morfin?
Citera
2013-06-05, 23:56
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Om man har testat nästan alla andra tyngre opiater redan så borde det väl inte göra allt för mycket skada att även testa att snorta lite H?

Jag har aldrig varit beroende och kör inte iv och försöker hålla ett drog "schema" när jag kan ta med vanligtvis 3 dagar emellan.

Är h mycket mer beroende framkallande än sub och morfin?
Du verkar ju rätt bestämd så varför inte? det är ju inte så att man blir helt halleluja och sen tandlös uteliggare men det är ju ett steg som inte går att backa bort och det är en riktigt lurig drog så behandla den med respekt.
Citera
2013-06-06, 00:13
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Du verkar ju rätt bestämd så varför inte? det är ju inte så att man blir helt halleluja och sen tandlös uteliggare men det är ju ett steg som inte går att backa bort och det är en riktigt lurig drog så behandla den med respekt.
Om man IVar är heroin bra mycket större steg att ta än om man inte gör det. Om man till exempel bara ska snorta heroinet tycker jag det är lite att slänga pengar i sjön på en drog med sådan potential.
Citera
2013-06-06, 00:17
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om man IVar är heroin bra mycket större steg att ta än om man inte gör det. Om man till exempel bara ska snorta heroinet tycker jag det är lite att slänga pengar i sjön på en drog med sådan potential.
Men nu var inte hammare & spik på tapeten och det går väl bra att snorta smack? brunt heroin vet jag inte riktigt men det har jag aldrig sett någon göra så lite slöseri är det nog allt.. Röka heroin däremot, det funkar.
Citera
2013-06-06, 00:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Men nu var inte hammare & spik på tapeten och det går väl bra att snorta smack? brunt heroin vet jag inte riktigt men det har jag aldrig sett någon göra så lite slöseri är det nog allt.. Röka heroin däremot, det funkar.
buddler sa att han inte använde verktyg och frågade om det gjorde allt för mycket skada och det jag menade med mitt svar var bara att det inte är någon otrolig skillnad i rus mellan heroin och de andra bättre opioiderna som finns så att det därför inte är någon extrem beroendepotential bara av att testa heroin för honom i så fall.
Citera
2013-06-06, 23:25
Medlem
Tack för svaren denom och Alltidpåverkad

Denom: Menar du att det är helt ovärt att snorta i sig lite ljusbrunt H? phantasys från SR tex.

Förstår att knarkar gadgets som sprutor är mycket mycket bättre att använda men är har heroin riktigt dålig biotillgänglighet nasalt?

Hur är det med rektalt då? Någon som vet på ett ungefär hur mycket som tas upp av stjärten och om det ger såpass bättre effekt än nasalt för att man ska skicka in en avlång plast sak i anus? Måste man
Lösa upp en rövare med acsbyl syra eller vad fan det heter innan?

Mvh
Citera
2013-06-07, 00:31
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:

Denom: Menar du att det är helt ovärt att snorta i sig lite ljusbrunt H? phantasys från SR tex.

Förstår att knarkar gadgets som sprutor är mycket mycket bättre att använda men är har heroin riktigt dålig biotillgänglighet nasalt?

Hur är det med rektalt då? Någon som vet på ett ungefär hur mycket som tas upp av stjärten och om det ger såpass bättre effekt än nasalt för att man ska skicka in en avlång plast sak i anus? Måste man

Mvh

Brunt heroin måste du lösa upp med C-vitamin (Askorbinsyra) eller Citronsyra. Däremot är saltformen (vitt) vattenlösligt.
Citera
2013-06-09, 02:46
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:

Mvh
U'r welcome!

Ja du behöver lösa upp´et (med askorbinsyra) om det ska in i venen eller upp där solen heller aldrig skiner. Du kan inte tänka dig att röka det på folie? ...det funkar både snabbt & bra/mycket.
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2013-06-09 kl. 02:48.
Citera
2013-06-10, 00:20
Medlem
timetoendits avatar
Hur mycket (brunt, inkl askorbin) heroin kan man lösa upp max per ml vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in