Citat:
Ursprungligen postat av Rawr81
Vet inte om det finns nån liknande tråd , jag hittade ingen iallafall
jo det är såhär att ja har hållt på med diverse droger hela mitt liv men aldrig riktigt snubblat över opiater. Visst har det hänt nån gång att man tryck lite tradolan å Sub och dylika saker.Har injicerat mycket förr men det har bara vart tjack. Därför undrar ja hur det funkar , vad är en rimlig dos för en lite resistent person. Skulle vilja kalla mig lite resistent iaf med min bakgrund, Och hur löser man upp det på bästa vis , Ber så hemskt mycket om ursäkt om det finns nån liknande tråd uppe
Mr Nyfiken

1) Gör det inte. Du riskerar att hamna rejält på sniskan, och det finns ingenting som är värt det.
2- 673) Se ovan
674) Ok, om du absolut måste göra det trots att det är den dummaste risk man kan ta med sin framtid och hälsa, försök göra det rätt. Köp ditt heroin av någon du litar på. Pröva även då att röka, svälja eller sniffa en liten dos först för att kolla styrka och hur du reagerar på det.
Du har ingen resistens. Varför ända in i glödheta tror du att sporadiskt sub-bruk skulle ge dig resistens? Du är oskuld. Tro inget annat och överdosera inte.
När du köper horse köper du det vanligtvis kabbevis. En kabbe är en liten förpackning med ungefär en femtedes gram i. Det låter lite, men det räcker till flera doser för en ovan person om kvalitén är ok. En kabbe kostar med stockholmsk gatuprissättning 500 kr.
Heroinet är antingen jonk (vanligast), som är den bruna heroinbasen, eller hydroklorerat vitt pulver. Ingen större skillnad i verkan, det vita pulvret är bara raffinerat jonk som kokats med saltsyra. I båda är det verksamma ämnet diacetylmorfin. Jag skulle råda dig att kolla styrkan genom att snorta.
Snorta en nyckeltopp åt gången. Ruset kommer rätt fort redan på en rågad nyckeltopp om det är bra grejer.
Om du ändå gör det VÄLDIGT DUMMA BESLUTET att injicera, ta det mycket varligt. Häll upp två nyckeltoppar i kokkärlet, inte mer. Blanda upp med 2-3 ml steril koksalt från apoteket och skjut bara in en ml åt gången. Känn efter.
Risken är att du blir lika besviken som jag blev på hur det känns. Allt beror på hur mycket du gillar opiatruset. Förutom kicken som man får av heroinet, som är extremt fettlösligt och därför mycket snabbverkande, är ruset som en helt vanlig morfinskjuts. Jag gillar inte opiater särskilt, och kicken är mest en rejält yrslig och varm känsla för mig, blandat med ett svagt vibrerande illamående. Inga änglakörer, ingen kemisk orgasm, ingen sjunde himmel. Visst, lite euforisk blir jag, men jag har prövat flera gånger med olika typer och kvalitet och heroinets mytiska effekt har helt uteblivit. En besvikelse.
Jag prövade en gång en annan opiat, remifentanil, som höll allt vad horseromantikerna lovat. DEN kicken var en mjuk, svindlande, euforisk och glödhet björnkram som tryckte både luft och oro ur mig. I tio minuter. Sen var det över och livet en smula gråare än innan. Så som tur är fanns det inte riktigt något att fastna på där heller.
Men du, risken är ju att du är annorlunda funtad än jag. Risken är ju att du sitter där i en gyllene bubbla och suckar lyckligt för att du äntligen hittat HEM. Och sen är det kört. Det kanske tar en stund, kanske t.o.m ett eller några år, men till slut har du ett problem. Så ta en rejäl funderare om det är värt att ta en drog där det värsta som kan hända är att du älskar den och det bästa som kan hända att du hatar den. Ja, jag tog det beslutet själv. Men det är inget jag är stolt över, det var ett av de mest korkade valen jag gjort i mitt liv. Och jag har gjort några stycken
Men världen är så fri vi gör den. Om du ger dig in i det, är man nog att ta konsekvenserna ( det är olagligt, du kan dö, du kan åka fast, du kan pajja hela ditt liv, du kan bli invalidiserad och assjuk) utan att bitcha om det skulle gå illa... lycka till.
Och visst fan- den mest uttömmande injektionsguiden hittar du föga förvånande i centralstimulantiaforumet. Allt blir så väldigt
noggrannt gjort om det görs på tjack

:
https://www.flashback.org/t872310