2012-12-22, 13:16
Medlem
Redemptiongirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HondO
Hade kunnat hjälpt dig, men du är 40 mil ifrån mig. Sorry.

Mjo, å det är 40 mil hem för mig
Citera
2012-12-22, 16:02
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Vad är en bra "Nybörjardos" när man kör IV?
mvh Indo

50-100 mg men indo, allvarligt. Lägg ner den där skiten.
Citera
2012-12-22, 18:08
Medlem
Citat:
Vad är en bra "Nybörjardos" när man kör IV?
mvh Indo

Är det smack eller jonk?
Citera
2012-12-22, 20:27
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
50-100 mg men indo, allvarligt. Lägg ner den där skiten.
Jag ska inte ta just nu kompis,har prövat att röka heroin för ett tag sen,men jag tänkte kanske kanske kaNske nångång i framtiden pröva heroin iv,plus att min vän ville veta,han erbjöd mig men jag känner mig verkligen inte tillräckligt stari eller redo för att dyka så djupt så det är ingen fara deathish!
Och tack för att du bryr dig och varnar,börjar fundera på att skita i der helt,men Kan ändå va bra o veta nybörjardos om jag nångång vill pröva.
Mvh indo
Godjul!
Citera
2012-12-22, 22:09
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Jag ska inte ta just nu kompis,har prövat att röka heroin för ett tag sen,men jag tänkte kanske kanske kaNske nångång i framtiden pröva heroin iv,plus att min vän ville veta,han erbjöd mig men jag känner mig verkligen inte tillräckligt stari eller redo för att dyka så djupt så det är ingen fara deathish!
Och tack för att du bryr dig och varnar,börjar fundera på att skita i der helt,men Kan ändå va bra o veta nybörjardos om jag nångång vill pröva.
Mvh indo
Godjul!

Indo, var det inte du som kickade sub nyligen? Tycker definitivt du ska försöka sluta romantisera kring opiater och skippa tankarna på att ta H i framtiden. Förrädisk jävla skitdrog som slukar liv.
Citera
2012-12-22, 22:58
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Indo, var det inte du som kickade sub nyligen? Tycker definitivt du ska försöka sluta romantisera kring opiater och skippa tankarna på att ta H i framtiden. Förrädisk jävla skitdrog som slukar liv.
Jodå,har inte tagit sub sen dess,bara tradd nåt enstaka tillfälle,ja du har nog rätt.
Det skulle uppskattas.om du kunde Skicka ett pm där du berättar hur det verkligen går snett,hur man tänker när man blir beroende och hur det.är ekonomiskt Behöver skrämmas lite kännet jag.
Mvh your friend Indo the one n only!
Edit: det jag vill att du beskriver för mig.gäller ju självklart heroin
Senast redigerad av Indo 2012-12-22 kl. 23:00.
Citera
2012-12-23, 09:27
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Jodå,har inte tagit sub sen dess,bara tradd nåt enstaka tillfälle,ja du har nog rätt.
Det skulle uppskattas.om du kunde Skicka ett pm där du berättar hur det verkligen går snett,hur man tänker när man blir beroende och hur det.är ekonomiskt Behöver skrämmas lite kännet jag.
Mvh your friend Indo the one n only!
Edit: det jag vill att du beskriver för mig.gäller ju självklart heroin

Jag har själv ingen erfarenhet av H, men har en polare som nyligen klev av efter 3 år (rökte), och kan säga att hade han fortsatt hade han inte levt länge till. Hans ekonomi var körd i botten, hans livs kärlek lämnade honom och hela hans liv var i princip katastrof.

Det startades nyss en tråd om hur det känns att vara abstinent från H och där finns en hel del avskräckande exempel. Tänk på att dessa plågor är en del av en aktiv horsares liv och inte bara något som upplevs när man går av horset.

https://www.flashback.org/p41067235

Jag lovar dig Indo, det är INTE värt det. Inte på långa vägar.
Citera
2012-12-23, 11:59
Medlem
Redemptiongirls avatar
Indo, Nu lyssnar du på mig riktigt noga.
Jag är en opiatmissbrukare som just nu försöker tända av och jag var i din sits en gång i tiden, trodde aldrig att jag skulle hamna här.. Jag skulle bara "testa" osv.

Jag var påväg att ge upp mitt livs chans på det bästa behandlingshemmet i Sverige pga abstinensen.
Men jag insåg att om jag inte är ren så har jag inget att leva för, jag klarar inte av att leva fängslad av H.

Det gick så långt att jag kollade igenom hela flashback en natt för att hitta en aktiv opiatmissbrukare här nere i Uppsala för att fly från abstinensen i helvetet. Jag var ärligt talat påväg att hänga mig om vi ska gå in djupt på detta, jag hade hängt upp repet och allt. Då sökte jag mig till psyk i Ulleråker istället tack vare att flashbackare gav mig rådet att bryta mitt tankemönster på ett hårt sätt.

Det värsta är att här på psyk så har dom upptäckt att jag har en ALLVARLIG skada på hjärtat pågrundav mitt IVmissbruk. Snälla, lyssna på mig! Gör det inte! PMa mig gärna om du vill veta mer om hur jävligt det är. Nästan alla mina vänner är döda, jag stod på tur. Å detta låter klyschigt men första sprutan gör dig faktiskt fast!

Edit: Tilläggas kan göra att jag är endast 22 år å min kropp är som en 60årig gammal alkis.

Tack Heroinet för ett svårare liv.
Senast redigerad av Redemptiongirl 2012-12-23 kl. 12:02.
Citera
2012-12-23, 12:05
Medlem
Rådet ovan borde vara klistat i opiatforumet. Också varit nere i skiten, och blir bara sur och arg när jag ser andra som romantiserar det. Det suger egentligen riktigt hårt.
Citera
2012-12-23, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KreativDinosaurie
Rådet ovan borde vara klistat i opiatforumet. Också varit nere i skiten, och blir bara sur och arg när jag ser andra som romantiserar det. Det suger egentligen riktigt hårt.

Håller med om att det är inget vidare att folk romantiserar genom böcker och filmer t.ex. Jag kommer själv ihåg hur de sköt kokain och h i Pulp Fiction och vilken inverkan det hade på mig. Men att folk här på FB romantiserar det känner jag inte igen, och inte IRL heller. Det går helt enkelt inte att kamouflera "the flip side".
Citera
2012-12-23, 13:37
Medlem
Redemptiongirls avatar
Ja, jag håller med! Klistra upp det! Det varnas för lite!
Kan tillägga också att utan jag visste om det så försvann alla mina känslor, å allt som jag stog för fanns inte längre, inget intresse eller något. trodde det berodde på depression.

Nu kommer ALLA känslor, både negativa å positiva tillbaka å det är jobbigt att lära känna sig själv igen. Svårt att hantera. Temperamentet har kommit tillbaka å jag blir riktigt förbannad på allt å speciellt på droger och all romantisering. Jag hade gärna låtit någon dokumentärfilmare följa mig under min avtändning och behandling så att folk verkligen får se med egna ögon hur jävligt det är.

Jag ställer gärna upp som skräckexempel om jag bara kan rädda en enda person!
Jag kunde inte ens tänka mig i mina vildaste fantasier att det skulle vara såhär innan. Jag är inte den jag i flera år trott att jag är. Horset har förvandlat mig till en människa utan egen vilja, självvärde eller temperament! Å jag blir så förbannad på mig själv och på heroinet!!

Min kropp är som en 60årig gammal alkispundare vid 22års ålder.. det finns risk att jag inte ens överlever trots att jag slutar. Min ilska går inte att beskriva med ord, men det är en bra drivkraft!
Citera
2012-12-23, 14:59
Medlem
Indos avatar
okej tack alla.
Jag kan meddela nu att Jag skiter fullständigt i att pröva Jonk/smack en gång till!
Ni fick mig att tänka om,kärlek till er ! tack så mycket <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in