Citat:
Ursprungligen postat av Winnipeg2
Tråkigt att ni säger detta då det uppmuntrat folk. Ni borde ha vett, snurrskallar. Sen har ni fel i sak också. Den mest överreklamerade drogen som finns. Mycket mytbildning runt den eftersom folk dör (döden är spännande). Men rent rusmässigt är den svagare än både crack och meth. Det är en loserdrog nummer ett. Men eftersom folk dör av den så har den fångat människors intressen eftersom det är en lek med elden/döden.
Jag tycker verkligen det är synd att folk ger såna här vrångbilder när man symmerar allt. Att höra någon som har fått sitt liv förstört säga att man inte ångrar sig. Bara idioter säger så, eller såna som vill vara "lite speciella" men egentligen är nobodys.
Nobodys! Ni vet att det är sant. Losers och nobodys. Stora är de som erkänner sina misstag däremot och ånngrar. Det är verklig utveckling och mognad. Kom inte och säg att jag inte vet vad jag pratar om! Det är okej att ni har eran åsikt, men ni är idioter dels för att ni tycker det (saknar helt självinsikt) och dels för att ni öppet säger det och påverkar därmed andra unga oerfarna.
Den sista meningen jag skrev visar på att det är något som är svårt att kontrollera, något många bara vill ha mer och mer av, enbart en idiot skulle inte förstå det. Det är lite olika på hur människor tar upp information, narkomaner har tendensen att inte avskräckas medan den som ännu inte provat säg heroin, är rädd och försiktig, har ofta för sig en massa saker om drogen. Så när en sån person läser vad exempelvis jag skriver så kommer den värdera nackdelarna högre än fördelarna och högst troligt inte känna ett behov av att prova.
Hur menar du att den är rusmässigt svagare? Det är två olika droger och verkar på helt olika delar i det centrala nervsystemet så det är inte jämförbart på samma sätt. Sen tåls det att säga att heroin är ingen drog man börjar med först i opiatstegen för att fullt ut njuta av den. Sen måste jag slå ett slag för den subjektiva uppfattningen av olika droger. Vissa gillar inte metamfetamin/meth alls och många gillar inte kokain heller. En hel del tycker inte om heroin eller opioider heller.
Jag har aldrig varit intresserad av heroin på grund av att många dör av det, snarare tvärtom, det gör mig mindre sugen på heroin att människor dör av det. Det är inte så att människor dödade av heroin gör mig sugen. "Give me that gear" och sådana struntcitat som förekommer i filmer när någon ODar eller liknande är inte speciellt realistiska.
Frågan är om du hade reagerat lika kraftigt om vi hade pratat om morfin? För du vet väl lika väl som jag att det till största del har samma effekter som heroin, eftersom heroinet metaboliseras till 6-acetylmorfin. Det finns jättemånga som föreskrivs med smärtstillanden via sjukvården, det hör inte till någon vanlighet att deras liv förstörs pga det.
Att förbjuda droger och informationen om dom till bästa förmåga, gömma information och andras versioner och berättelser är inte rätt väg att gå, det är att gå tillbaka i utvecklingen. Jag tror du är en sån människa som tycker vi ska gömma informationen om skadereducering vid droganvändning till priset av att låta narkomaner fördärva sig, skada sig samt dö. Läs på om t.ex förbudstiden, när alkohol förbjöds i USA, inte hindrade det folk från att få tag på det. Alkohol som förgiftades av staten och många avled som en direkt följd av det.
P.S Sedan jag testade heroin första gången har mitt liv bara blivit bättre om vi tittar var jag är idag. Det är inte på grund av heroinet i sig eller någon utav dess effekter men rent allmänt så har mitt liv blivit mycket bättre sedan första mötet med heroinet. Så säg inte att "mitt liv är förstört och det ångrar jag inte", så är det inte, det fantiserar du bara ihop.