2012-12-23, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
okej tack alla.
Jag kan meddela nu att Jag skiter fullständigt i att pröva Jonk/smack en gång till!
Ni fick mig att tänka om,kärlek till er ! tack så mycket <3

Har du gått på sub och oxy så är det "good enough". Du är redan i den högsta klassen. Heroin är så farligt, eftersom man blir så jävla dålig fort och det är outhärligt. Man är "trapped" helt enkelt, att hålla på att jaga pengar, jaga jonk, sälja, byta, osv osv.
Det är inte riktigt sant att det är så j-a skönt: att man måste bara ha det igen. Så är det den första månaden bara. Sen är det tvärtom. Ruset är bara att man blir detached då, ingen eufori. Det är då man börjar blanda in ännu mer saker. Sen dör man.
Det går fort. Många har gjort sin dödskarriär på bara ett år, ibland 2-5, och sällan 10. Sen finns några få överlevare +10 år, som har haft tur.
Nä, don't.
Citera
2012-12-25, 12:01
Medlem
undervattenfisks avatar
Vad betalar man för lite större mängd H? vitt eller brunt, 25 - 50 - 100 gram empelvis
Citera
2012-12-25, 12:39
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Vad är en bra "Nybörjardos" när man kör IV?
mvh Indo
horse varierar ju kraftigt i kvalité, för att inte tala om när det är fentanylbankat osv så jag tycker att man alltid borde prova överdriven låg dos och arbeta sig upp.
Citera
2012-12-26, 22:18
Medlem
nifromlytecaids avatar
H kommer jag aldrig ångra, även då det krävdes behandlingar och lvm för mig att sluta. Iallafall nu i efterhand kan jag säga att den första tiden då allt var bra var värt den 10 gånger längre tiden i dåligt för komma ur det.
Citera
2012-12-26, 23:42
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nifromlytecaid
H kommer jag aldrig ångra, även då det krävdes behandlingar och lvm för mig att sluta. Iallafall nu i efterhand kan jag säga att den första tiden då allt var bra var värt den 10 gånger längre tiden i dåligt för komma ur det.

Kan hålla med. Även om man fått utstå många jobbiga konsekvenser, tagit överdoser och mått förjävligt så känns det ändå värt det. Man vet att heroinet alltid finns där. Jag tänker också ofta på om jag skulle råka ut för en dödlig sjukdom, en utdragen död. Om det hände hade jag tagit till heroinet i kombination med annat för att ta död på mig själv även om kanske inte direkt men åtminstone innan man blir besegrad av en sådan sjukdom.

Har haft många bra stunder på heroin, sådana som etsat sig fast i minnet, eller nästan i ryggmärgen känns det som... Från vissa minnen kan jag nästan känna känslan, smaken i munnen, värmen och hur oerhört bra övergången mellan nykter (eller abstinent) till att bli sänkt av heroinet till den grad att man njuter av det enormt mycket. Det gör mig om något sugen på mer, och mer, och sen lite mer...
Citera
2012-12-27, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nifromlytecaid

Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Kan hålla med. Även om man fått utstå många jobbiga konsekvenser, tagit överdoser och mått förjävligt så känns det ändå värt det. Man vet att heroinet alltid finns där. Jag tänker också ofta på om jag skulle råka ut för en dödlig sjukdom, en utdragen död. Om det hände hade jag tagit till heroinet i kombination med annat för att ta död på mig själv även om kanske inte direkt men åtminstone innan man blir besegrad av en sådan sjukdom.

Har haft många bra stunder på heroin, sådana som etsat sig fast i minnet, eller nästan i ryggmärgen känns det som... Från vissa minnen kan jag nästan känna känslan, smaken i munnen, värmen och hur oerhört bra övergången mellan nykter (eller abstinent) till att bli sänkt av heroinet till den grad att man njuter av det enormt mycket. Det gör mig om något sugen på mer, och mer, och sen lite mer...

Tråkigt att ni säger detta då det uppmuntrat folk. Ni borde ha vett, snurrskallar. Sen har ni fel i sak också. Den mest överreklamerade drogen som finns. Mycket mytbildning runt den eftersom folk dör (döden är spännande). Men rent rusmässigt är den svagare än både crack och meth. Det är en loserdrog nummer ett. Men eftersom folk dör av den så har den fångat människors intressen eftersom det är en lek med elden/döden.
Jag tycker verkligen det är synd att folk ger såna här vrångbilder när man symmerar allt. Att höra någon som har fått sitt liv förstört säga att man inte ångrar sig. Bara idioter säger så, eller såna som vill vara "lite speciella" men egentligen är nobodys.
Nobodys! Ni vet att det är sant. Losers och nobodys. Stora är de som erkänner sina misstag däremot och ånngrar. Det är verklig utveckling och mognad. Kom inte och säg att jag inte vet vad jag pratar om! Det är okej att ni har eran åsikt, men ni är idioter dels för att ni tycker det (saknar helt självinsikt) och dels för att ni öppet säger det och påverkar därmed andra unga oerfarna.
Senast redigerad av Winnipeg2 2012-12-27 kl. 01:22.
Citera
2012-12-27, 02:19
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winnipeg2
Tråkigt att ni säger detta då det uppmuntrat folk. Ni borde ha vett, snurrskallar. Sen har ni fel i sak också. Den mest överreklamerade drogen som finns. Mycket mytbildning runt den eftersom folk dör (döden är spännande). Men rent rusmässigt är den svagare än både crack och meth. Det är en loserdrog nummer ett. Men eftersom folk dör av den så har den fångat människors intressen eftersom det är en lek med elden/döden.
Jag tycker verkligen det är synd att folk ger såna här vrångbilder när man symmerar allt. Att höra någon som har fått sitt liv förstört säga att man inte ångrar sig. Bara idioter säger så, eller såna som vill vara "lite speciella" men egentligen är nobodys.
Nobodys! Ni vet att det är sant. Losers och nobodys. Stora är de som erkänner sina misstag däremot och ånngrar. Det är verklig utveckling och mognad. Kom inte och säg att jag inte vet vad jag pratar om! Det är okej att ni har eran åsikt, men ni är idioter dels för att ni tycker det (saknar helt självinsikt) och dels för att ni öppet säger det och påverkar därmed andra unga oerfarna.

Den sista meningen jag skrev visar på att det är något som är svårt att kontrollera, något många bara vill ha mer och mer av, enbart en idiot skulle inte förstå det. Det är lite olika på hur människor tar upp information, narkomaner har tendensen att inte avskräckas medan den som ännu inte provat säg heroin, är rädd och försiktig, har ofta för sig en massa saker om drogen. Så när en sån person läser vad exempelvis jag skriver så kommer den värdera nackdelarna högre än fördelarna och högst troligt inte känna ett behov av att prova.

Hur menar du att den är rusmässigt svagare? Det är två olika droger och verkar på helt olika delar i det centrala nervsystemet så det är inte jämförbart på samma sätt. Sen tåls det att säga att heroin är ingen drog man börjar med först i opiatstegen för att fullt ut njuta av den. Sen måste jag slå ett slag för den subjektiva uppfattningen av olika droger. Vissa gillar inte metamfetamin/meth alls och många gillar inte kokain heller. En hel del tycker inte om heroin eller opioider heller.

Jag har aldrig varit intresserad av heroin på grund av att många dör av det, snarare tvärtom, det gör mig mindre sugen på heroin att människor dör av det. Det är inte så att människor dödade av heroin gör mig sugen. "Give me that gear" och sådana struntcitat som förekommer i filmer när någon ODar eller liknande är inte speciellt realistiska.

Frågan är om du hade reagerat lika kraftigt om vi hade pratat om morfin? För du vet väl lika väl som jag att det till största del har samma effekter som heroin, eftersom heroinet metaboliseras till 6-acetylmorfin. Det finns jättemånga som föreskrivs med smärtstillanden via sjukvården, det hör inte till någon vanlighet att deras liv förstörs pga det.

Att förbjuda droger och informationen om dom till bästa förmåga, gömma information och andras versioner och berättelser är inte rätt väg att gå, det är att gå tillbaka i utvecklingen. Jag tror du är en sån människa som tycker vi ska gömma informationen om skadereducering vid droganvändning till priset av att låta narkomaner fördärva sig, skada sig samt dö. Läs på om t.ex förbudstiden, när alkohol förbjöds i USA, inte hindrade det folk från att få tag på det. Alkohol som förgiftades av staten och många avled som en direkt följd av det.

P.S Sedan jag testade heroin första gången har mitt liv bara blivit bättre om vi tittar var jag är idag. Det är inte på grund av heroinet i sig eller någon utav dess effekter men rent allmänt så har mitt liv blivit mycket bättre sedan första mötet med heroinet. Så säg inte att "mitt liv är förstört och det ångrar jag inte", så är det inte, det fantiserar du bara ihop.
Senast redigerad av jimps 2012-12-27 kl. 02:22.
Citera
2012-12-27, 12:15
Medlem
nifromlytecaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winnipeg2

Detta är väl ändå ett diskutionsforum där folk med olika syn på saker kan diskutera? min avsikt är inte att uppmuntra andra, ger er bara min egna erfarenhet och uppfattning.
Visst rusmässigt kanske den är det i stora hela men slå i dig en panna H när du är under både crack eller meth så ska du se vad som tar överhanden för en stund. inte för att jag rekomenderar den blandningen men har själv tagit bara ett par bloss när jag varit för uppe i varv av ett methrus och det har taggats ner avsevärt i både kropp och huvud.
Citera
2012-12-29, 23:35
Medlem
Kom åt två sorter smack i förrgår..ena var inte mycket att hurra för men den andra biten som var ljus-aktig till färgen skulle vara china white, hur som helst detta smack gav det skönaste horse ruset jag haft hittills. Just efter pannan kändes det som att jag skulle spy men sedan följde 12 timmar i paradiset.

Haft ruskig at efter bara två dagars bruk och var tvungen att ta en liten sil idag efter att ha försökt ta mig igenom abstinensen..inte mycket..bara så att jag slutade brinna i skeletet och kunde ta mig utanför dörren.

Var försiktiga med heroin. Helst ni nybörjare.
Citera
2012-12-29, 23:58
Medlem
kaptenen-krokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanghostdance
Ja sanna mina ord, akta er för opiaterna/opioiderna.
Citera
2012-12-30, 00:15
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanghostdance
Kom åt två sorter smack i förrgår..ena var inte mycket att hurra för men den andra biten som var ljus-aktig till färgen skulle vara china white, hur som helst detta smack gav det skönaste horse ruset jag haft hittills. Just efter pannan kändes det som att jag skulle spy men sedan följde 12 timmar i paradiset.

Haft ruskig at efter bara två dagars bruk och var tvungen att ta en liten sil idag efter att ha försökt ta mig igenom abstinensen..inte mycket..bara så att jag slutade brinna i skeletet och kunde ta mig utanför dörren.

Är det riktigt "china white" är det heroin bankat med alpha-Methylfentanyl, i och med fentanylets korta halveringstid så kände du nog abstinensen snabbare än från rent horse. Ta det lugnt med det där, särskilt ihop med alkohol, benso, GHB lyrica etc ja du vet.
Citera
2012-12-30, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Är det riktigt "china white" är det heroin bankat med alpha-Methylfentanyl, i och med fentanylets korta halveringstid så kände du nog abstinensen snabbare än från rent horse. Ta det lugnt med det där, särskilt ihop med alkohol, benso, GHB lyrica etc ja du vet.

Tack som fan för snabbt svar. Nu vet jag till nästa gång
mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in