Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-20, 11:43
  #1
Medlem
Har sökt men hittar inget så jag skapa denna.



När jag reser till Iran och utföra ett attentat mot presidenten Ahmadinejad sen flyr tillbaka till Sverige. Kommer jag utlämnas till Iran när jag riskerar dödsstraff? Kommer Iran att hota Sverige med saker? Och vad andra EU-länder ska göra och vad ska USA säga?


Och om vi vända lite på steken, vad händer om jag har utfört attentat mot USA president och lyckades flyr till Sverige. Kommer de att lämna mig till USA?


Jag vet att Iran kommer att skicka agenter till Sverige för mörda mig iaf.
Citera
2009-03-20, 12:43
  #2
Medlem
whogivesafucks avatar
Alla är vi lika inför lagen. Dåre som direktör.

Kanske utom just i detta fall. Om lagen skall tolkas får väl inte Sverige lämna ut någon som riskerar dödsstraff.
Men varför tror jag att vi skulle lämna ut dylik till USA men inte till Iran. Eller tom. Kanske USA skulle erbjuda en fristad hos sig för en som mulat Irans president.

Och om du nu skulle få bli kvar i Sverige. Tror jag inte att man lever speciellt länge hur som helst.
Citera
2009-03-20, 13:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Alla är vi lika inför lagen. Dåre som direktör.

Kanske utom just i detta fall. Om lagen skall tolkas får väl inte Sverige lämna ut någon som riskerar dödsstraff.
Men varför tror jag att vi skulle lämna ut dylik till USA men inte till Iran. Eller tom. Kanske USA skulle erbjuda en fristad hos sig för en som mulat Irans president.

Och om du nu skulle få bli kvar i Sverige. Tror jag inte att man lever speciellt länge hur som helst.

Jag tror USA skulle införa handelsembargo mot Sverige eller med till invadera?
Citera
2009-03-20, 13:52
  #4
Medlem
Apspektakels avatar
Du hade inte blivit utlämnad, nej.
Däremot så kan man fråga sig själv hur du skulle lämna landet levande, har svårt att tro Iranierna bara skulle lämna gränserna öppna.
USA är det däremot större sannolikhet att du hade lämnats ut till, om än en liten risk.
Citera
2009-03-20, 15:19
  #5
Medlem
Äspens avatar
Varför skulle du vilja mörda Irans president? Hans makt är ändå begränsad.
Citera
2009-03-20, 21:05
  #6
Medlem
Golonkas avatar
Sverige utvisar inte till platser där man riskerar dödsstraff eller tortyr. I fallet med USA är jag osäker. Vissa delstater tillämpar dödsstraffet, men andra inte. Jag vet inte om USA avrättar på federal nivå.

Om du riskerar dödsstraff blir du inte utlämnad, så är det bara!
Citera
2009-03-21, 00:23
  #7
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Sverige utvisar inte till platser där man riskerar dödsstraff eller tortyr. I fallet med USA är jag osäker. Vissa delstater tillämpar dödsstraffet, men andra inte. Jag vet inte om USA avrättar på federal nivå.

Om du riskerar dödsstraff blir du inte utlämnad, så är det bara!
Jo, USA avrättar på federal nivå. Oklahomabombaren Tim McVeigh är väl den mest kände som senast avrättades via ett federalt beslut.
Citera
2009-03-21, 00:25
  #8
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Har sökt men hittar inget så jag skapa denna.



När jag reser till Iran och utföra ett attentat mot presidenten Ahmadinejad sen flyr tillbaka till Sverige. Kommer jag utlämnas till Iran när jag riskerar dödsstraff? Kommer Iran att hota Sverige med saker? Och vad andra EU-länder ska göra och vad ska USA säga?


Och om vi vända lite på steken, vad händer om jag har utfört attentat mot USA president och lyckades flyr till Sverige. Kommer de att lämna mig till USA?


Jag vet att Iran kommer att skicka agenter till Sverige för mörda mig iaf.
Iran hade mordkommandon i Europa på 80- och 90-talet som jagade dissidenter och kurder som var aktiva i olika motståndsrörelser.
Citera
2009-03-21, 11:37
  #9
Medlem
Adazanims avatar
Hade du mördat ahmedapan så hade du fått en safe house hos mig. Jag hade gömt dig, skyddat dig och till och med gett dig en hemmagjord Adazanim medalj.
__________________
Senast redigerad av Adazanim 2009-03-21 kl. 11:43.
Citera
2009-03-21, 15:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Varför skulle du vilja mörda Irans president? Hans makt är ändå begränsad.

Att han är Ahmadinejad eller Göran Persson är irrelevant, det jag vill veta är att vad Sverige's regering ska göra och om de är hycklare som utlämnar svenska medborgare till USA av rädsla.


Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Iran hade mordkommandon i Europa på 80- och 90-talet som jagade dissidenter och kurder som var aktiva i olika motståndsrörelser.

Är de fortfarande aktiva?




Adazanim: Tack, det ska jag försöka kommer ihåg.
Citera
2009-03-21, 15:07
  #11
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Att han är Ahmadinejad eller Göran Persson är irrelevant, det jag vill veta är att vad Sverige's regering ska göra och om de är hycklare som utlämnar svenska medborgare till USA av rädsla.



Är de fortfarande aktiva?




Adazanim: Tack, det ska jag försöka kommer ihåg.

Tror inte de är lika aktiva men de har mördat Dr Ghassemlou i Wien och senare även hans efterträdare. De har även vart aktiva i sverige. I Västerås var man ute efter en kurdisk ledare och placerade ut en brevbomb.
Svenska regeringen gjorde inget åt saken och lät terroristerna ta första bästa flyg hem.

Anytime förresten. Skissar redan på medaljen jag ska ge dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback