Kom kanske på ett sätt att lösa problemet med att få enbart torrent trafik å gå via relakks , va sägs om wmware med separat nätverkskort tilldelat , å tanka allt via wmware burken? =)
Har skaffat Relakks nu, men kan inte ansluta till tjänsten. Varje gång jag försöker, så står det att den inte kan kommunicera med PPTP-serven. Jag sitter bakom en router med OS X 10.5. Någon som vet vad felet kan vara?
Öppnat port 1728 i routern? eller vad du fått för port.
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Har skaffat Relakks nu, men kan inte ansluta till tjänsten. Varje gång jag försöker, så står det att den inte kan kommunicera med PPTP-serven. Jag sitter bakom en router med OS X 10.5. Någon som vet vad felet kan vara?
Öppnat port 1728 i routern? eller vad du fått för port.
Ja, har öppnat 1723. Dock så vet jag inte vad protokoll 47 är. I Relakks FAQ står det att routern måste stödja protokoll 47. Det har tidigare fungerat med Ivacy.
Det problemet jag har är att jag startar relakks, funkar prima hittils. Men sen när jag startar upp utorrent och börjar tanka så går den upp i max hastighet i princip sedan efter 10 sec så går den ner och dör. Vad är det för fel? Snälla hjälp någon!
EDIT: Funkade 100 ggr bättre när jag öppnade portar.
Senast redigerad av molis 2009-04-16 kl. 22:24.
Det problemet jag har är att jag startar relakks, funkar prima hittils. Men sen när jag startar upp utorrent och börjar tanka så går den upp i max hastighet i princip sedan efter 10 sec så går den ner och dör. Vad är det för fel? Snälla hjälp någon!
har samma problem. men vet inte heller hur jag ska lösa det någon som vet?
EDIT: Funkade 100 ggr bättre när jag öppnade portar.
Jag "löste" problemet genom att börja använda Vuze (azareus) istället.
För övrigt har Relakks gått riktigt snabbt sista tiden!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!