2009-04-15, 15:54
Medlem
Vore intressant att se hur många 'kunder' relakks har för tillfället. Ställer miglite frågande om ifall APB/upphovsmännen/lagen kan kräva att VPN tjänsterna ger ut informationen, eller hur dom kommer hantera det när/om dom försöker sig på någon som ligger bakom Relakks.
Citera
2009-04-15, 16:37
Medlem
TheKlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaffe
Vore intressant att se hur många 'kunder' relakks har för tillfället. Ställer miglite frågande om ifall APB/upphovsmännen/lagen kan kräva att VPN tjänsterna ger ut informationen, eller hur dom kommer hantera det när/om dom försöker sig på någon som ligger bakom Relakks.

Läs nyheterna på Relakks sida:

[2009-04-08]

Många frågar om IPRED just nu. Som vi ser det så förändrar IPRED-lagen ingenting för oss jämfört med tidigare. Vi kommer inte heller framöver att släppa trafikdata till någon lättvindigt.

Det möjliga straffet måste vara minst två års fängelse, vilket tidigare domar i exempelvis fildelningsmålen inte har gett. Enligt svensk lagstiftning så ska dessutom rättighetshavarens behov av information vägas mot den enskildes integritet. Det är precis vad vi och våra jurister tänker göra om vi får en begäran om att lämna ut information.
Citera
2009-04-15, 19:41
Medlem
Von0bens avatar
Är det möjligt att få DC att fungera med Relakks?
jag använder själv programmet AphexDC++
För mig kopplar det inte upp sig alls.

Har någon tips om man skall ha nån viss typ av inställningar?
Citera
2009-04-15, 23:14
Medlem
Kom kanske på ett sätt att lösa problemet med att få enbart torrent trafik å gå via relakks , va sägs om wmware med separat nätverkskort tilldelat , å tanka allt via wmware burken? =)
Citera
2009-04-16, 14:56
Medlem
va tror ni om min lösning? man kanske inte ens behöver ett separat nätverkskort för wmware burken?
Citera
2009-04-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKlown
Läs nyheterna på Relakks sida:

[2009-04-08]

Många frågar om IPRED just nu. Som vi ser det så förändrar IPRED-lagen ingenting för oss jämfört med tidigare. Vi kommer inte heller framöver att släppa trafikdata till någon lättvindigt.

Det möjliga straffet måste vara minst två års fängelse, vilket tidigare domar i exempelvis fildelningsmålen inte har gett. Enligt svensk lagstiftning så ska dessutom rättighetshavarens behov av information vägas mot den enskildes integritet. Det är precis vad vi och våra jurister tänker göra om vi får en begäran om att lämna ut information.

Läsa kan jag, och har gjort. Frågan är bara vad som händer när en anmälan kommer. Det är skillnad på säga och göra.

Inte för att jag bryr mig speciellt.
Citera
2009-04-16, 15:32
Medlem
moliss avatar
Tänkte köpa relakks idag. Ska man köra med fake uppgifter eller hur gör ni?
Citera
2009-04-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molis
Tänkte köpa relakks idag. Ska man köra med fake uppgifter eller hur gör ni?

Spelar ingen direkt roll, skriv Jan Banan om du vill.
Citera
2009-04-16, 16:44
Medlem
moliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eNaz
Spelar ingen direkt roll, skriv Jan Banan om du vill.

Ok, fungerar det då?
Citera
2009-04-16, 16:49
Medlem
Du blir väl tvungen att betala med giltigt visa eller liknande iaf

Citat:
Ursprungligen postat av molis
Ok, fungerar det då?
Citera
2009-04-16, 16:56
Medlem
TheKlowns avatar
Hela iden med relakks bygger på att folk ska kunna vara anonyma. Deras ide och företag kommer juh spricka om dom inte kämpar imot.
Så jag litar på dom. Om jag har fel får vi se
Citera
2009-04-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKlown
Hela iden med relakks bygger på att folk ska kunna vara anonyma. Deras ide och företag kommer juh spricka om dom inte kämpar imot.
Så jag litar på dom. Om jag har fel får vi se
Självklart gör jag också det. Annars skulle jag inte nyttja deras tjänst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in