Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-19, 21:04
  #1
Medlem
Unixxals avatar
Som den lite flummiga rubriken:

Vilken musik har påverkat din tripp mest?

Då menar jag musikstil, artist och hur trippen har påverkats av musiken.
Citera
2009-03-19, 21:10
  #2
Medlem
Bob Luntas avatar
Psy Trance, Underworld med låten Cowgirl, den intensifierade kicken på något sätt. Skönt som fan...
Citera
2009-03-19, 21:17
  #3
Medlem
Extroversions avatar
Populärmusik faktiskt. Soundtracket till Scrubs innehåller en hel del bra låtar.

Annars fungerar trance och techno, men bara av vissa artister, vissa låtar låter så platta och rent ut sagt dåliga.

Ps. Klassiskt: Jag gillar i huvudsak pianomusik, stråkar är inte alltid för mig, men "Barber's Adagio for Strings" är hur jävla bra som helst, även utan svamp.
Citera
2009-03-19, 21:30
  #4
Medlem
Ubanmeiunbans avatar
Infected mushrooms, Sphongle
Citera
2009-03-19, 21:31
  #5
Medlem
Shpongle definitivt
Citera
2009-03-19, 21:44
  #6
Avstängd
thelilgringos avatar
Råkade dra på en in flames låt under en tripp. Behöver knappast förklara hur trippen påverkades
Det var dock inte långvarigt
Summa sumarum, metal + tripp passar inte bra ihop, fast det är nog inte så svårt att räkna ut
Citera
2009-03-19, 21:51
  #7
Medlem
Unixxals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extroversion
Populärmusik faktiskt. Soundtracket till Scrubs innehåller en hel del bra låtar.

Annars fungerar trance och techno, men bara av vissa artister, vissa låtar låter så platta och rent ut sagt dåliga.

Ps. Klassiskt: Jag gillar i huvudsak pianomusik, stråkar är inte alltid för mig, men "Barber's Adagio for Strings" är hur jävla bra som helst, även utan svamp.

Ok tack för svaren allihopa! Det är väl mest psytrance och klassiskt som gäller?

Angående: William Orbit 'Barber's adagio for strings'. TACK! Jag har sökt efter den låten i åratal Så jävla bra!!
Citera
2009-03-19, 22:00
  #8
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Det var nog Oxygene 4 samt Oxygene 13 av Jarre..tog mig till oanade höjder på den tiden jag höll på med sånt här
Citera
2009-03-19, 22:02
  #9
Medlem
agent003s avatar
Black rebel motorcycle club - There aint no easy way lyfte en syratrip till något magiskt. Jag och min kompis som också åt lappar får nå drömskt i blicken och ett fånigt leende över läpparna så fort den spelas.... svårt att förklara varför, antar att den nådde oss när vi var som mest stukade...
Citera
2009-03-19, 22:08
  #10
Medlem
Johnhaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubanmeiunban
Infected mushrooms, Sphongle

min avatar talar för sig själv angående detta
Citera
2009-03-19, 22:11
  #11
Medlem
Tightflesks avatar
Eloi från the time machine soundtrack, aldrig hört nått mäktigare.
Concerning hobbits - Sagan om ringen är extremt eufori bringande.
Shpongle - A new way to say hooray och Divine moments of truth är extremt bra med.
Citera
2009-03-19, 22:31
  #12
Avstängd
GammelSkurkens avatar
Chromosome - Dmt cowboys... Bästa musikupplevelsen jag varit med om på ne2cb.. jag fick "orgasmer" under 40-50 min, aldrig känt sådant välbehag, helt sjukt var det..
Jag borde egentligen sluta med ne2cb för min syn mår inte bra av det, men jag jagar den där känslan, kommer nog aldrig uppleva det igen..
__________________
Senast redigerad av GammelSkurken 2009-03-19 kl. 22:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback