• 3
  • 4
2009-03-21, 01:55
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Finasterid

En produkt som troligen kommer hjälpa dig, vet inte hur/om det går att få tag på den laglig väg i Sverige för ditt syfte dock. I Sverige används den för att motverka godartad förstoring av prostatan men hjälper även de flesta mot hårförlust. Tror inte den används i Sverige för att motverka hårförlust dock.

Vetenskaplig fakta:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
http://www.lakemedelsverket.se/SPC_P...blet%20ENG.pdf

Ett användningsområde: Vet inte om detta är bättre information, men visar i alla fall användningsområdet i fråga. Vilket då kan hjälpa dig.
http://www.propecia.com/finasteride/propecia/consumer/

Hoppas jag har varit till hjälp, lycka till!

Ja jo som jag sa, gå till en läkare och be om att få Propecia utskrivet. det innehåller finasterid. Kostar dock en slant.. Typ 4-5tusen om året.
Citera
2009-03-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Det mesta hårförlusten (95% av alla män som tappar hår) beror på androgen (för hög androgen) aktivitet hos personer som är genetisk mottagbara för det. Tror knappast att duscha kommer reglera dina hormonnivåer.

Fast jag håller ändå med dig och rekommenderar honom att duscha varje dag då det säkert är bättre än sämre för hårbottnen om inte annat.

Ska provas.

Vad är bäst för håret?

Att schamponera med "Förtjockande" schampo varje dag eller att göra det var tredje dag?
Citera
2009-03-21, 12:49
Medlem
fitforfuns avatar
panto-3

här köper jag mitt panto-3

http://www.halsans.se/?contentpage=s...gori=37&id=500
Citera
2009-03-21, 12:50
Medlem
newvaginas avatar
Fan vad kul att varenda kille över 20 som läser tråden just nu sitter säkert och masserar sig i skallen
Citera
2009-03-21, 12:52
Medlem
fitforfuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newvagina
Fan vad kul att varenda kille över 20 som läser tråden just nu sitter säkert och masserar sig i skallen

hahaha, jamen vafan det är ju bra att massera för blodcirculationen
i förebyggande syfte och då man tappat hår

i början kanske man tappar ännu mer då man masserar,men efter en tid så minskar det

det är alla som skrattar åt detta som sedan sitter där flintar
Citera
2009-03-21, 14:01
Medlem
scalare2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilagul
Mitt problem redogörs det väl för i rubriken?

Jag äter i dagsläget mycket skit.

Mycket snabbmat, mycket nötter. Jag sover dessutom lite(och oregelbundet) och stressar som fan(Universitet).

Håret har blivit både tunnare och jag tror att jag har tappat lite.

Kan någon/något hjälpa mig?

Det är enormt smärtsamt rent stolthetsmässigt.

Det finns olika varinter på lindring och hjälp, alltfrån piller till operationer.

www.lookgood.se ger dig den mesta infon

Lycka till!
Citera
2009-03-21, 14:05
Medlem
scalare2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter
Ja jo som jag sa, gå till en läkare och be om att få Propecia utskrivet. det innehåller finasterid. Kostar dock en slant.. Typ 4-5tusen om året.

BE inte dom skriva ut propecia, be dom skriva ut något annat finasteride preparat. Finasteride är den aktiva substansen i Propecia (innehåller 1 mg) medan EXAKT samma substans används i medicinering mot godartad prostataförstoring, men då är den på 5 mg (Activis Finasteride, Proscar etc). Det man gör är att man köper en pillerdelare och delar 5 mg i fyra delar så det blir 1,25mg per bit. På detta sätt kommer du att komma undan med c:a 300:- om året, istället för Propecia som är svindyrt. Detta bottnar endast i att det prissatts marknadsmässigt, dvs man kan plocka ut pengar från desparata män som inte vill tappa håret, rent lurendrejeri och bedrägeri egentligen!!
Citera
2009-03-21, 14:10
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter

Propecia är för dyrt, bättre att fråga om ämnet finasterid hos läkaren så får han ge råd, tips om det istället.

Har man inget annat val så skiter det väl sig då dock. Men bättre att fråga läkaren om ämnet än produkten, så kan man diskutera vilken produkt man skall ha som innehåller ämnet finasterid.
Citera
2009-03-21, 23:07
Medlem
Är du normal?

Jag undrar vad som skiljer dig från dom 95% av manliga befolkningen som tappar hår????
Att köpa en massa preparat är som att tippa på lotto mm, DET är alltid nån som vinner, men dom flesta förlorar. Kom ihåg det om du börjar spendera en massa pengar på olika preparat.

ÄR DU EN NORMAL KARL KOMMER DU ATT TAPPA HÅRET..............

Sen kan du plöja ner 15 - 20 000:- innan du kommer att inse det.
Satsa pengarna på en resa, bil, båt, skidsemester eller vad som helst förutom en massa mirakelkurer.

Bara att inse: Du är vuxen!! Då kommer såna här saker.

Vill du veta en sak till?? Håret kommer att bli grått också en dag!!!!
Citera
2009-03-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnusxy
Jag undrar vad som skiljer dig från dom 95% av manliga befolkningen som tappar hår????
Att köpa en massa preparat är som att tippa på lotto mm, DET är alltid nån som vinner, men dom flesta förlorar. Kom ihåg det om du börjar spendera en massa pengar på olika preparat.

ÄR DU EN NORMAL KARL KOMMER DU ATT TAPPA HÅRET..............

Sen kan du plöja ner 15 - 20 000:- innan du kommer att inse det.
Satsa pengarna på en resa, bil, båt, skidsemester eller vad som helst förutom en massa mirakelkurer.

Bara att inse: Du är vuxen!! Då kommer såna här saker.

Vill du veta en sak till?? Håret kommer att bli grått också en dag!!!!

Det är ju faktiskt så att man kan tappa hår av andra orsaker än genetiska. Kan mycket väl vara så att jag tappar hår pga att jag får i mig alldeles för lite av något som håret behöver.

Jag vill gärna ha hår som kan bli grått.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in