2009-03-20, 13:21
Medlem
Köp Finansteride.
behöver recept dock, eller så köper du på nätet, finns dock ingen medecin som inte har biverkningar.
Citera
2009-03-20, 16:14
Bannlyst
regain skall tydligen fungera effektivt att motverka håravfall så länge du fortsätter använda det. Dyrt som in i helvete blir det kan jag lova. Du får dock aldrig tillbaka det hår du har tappat, är du flint så växer det alltså inte ut igen.

En jag känner får fläckvis skäggväxt när man stressar.. det går dock tillbaka efter att han slutar stressa.
Citera
2009-03-20, 19:26
Medlem
Tro inte på mirakelkurer!!!!

Gå ut på stan, titta dig omkring på jobbet, skolan eller vars du nu håller hus.
Ser du inte en hel del karlar över 16, med lite och tunt hår???

Varför tror du att det är så?? Alla vi som har varit med om det du upplever nu har haft samma funderingar som du, och få har hittat nån bot mot det.

Hade det funnits nån mirakelkur hade du inte sett nåra "flintskallar"
Gå bara ut och titta dig omkring så får du se.

Förstår om det känns jobbigt, jag började tappa håret i 16 års åldern, trodde jag skulle vara flintis vid 20. Så blev det inte, har väl stora flikar och en flint där bak men trots allt en del kvar vid 42 års ålder.

Jag minns att det tog ca 1 år innan jag accepterat det, och har aldrig mått dåligt över det sen dess.

VAD DU ÄN GÖR SÅ FÖRSÖK INTE KAMMA ÖVER OMRÅDEN UTAN HÅR!!!!
Ser inte klokt ut, alla kommer att vända sig om på gatan och fundera vad det är för idiot!
Citera
2009-03-20, 21:19
Medlem
fitforfuns avatar
TS

KÖP "Panto-3" det är ett kosttillskott som är för hårtillväxt och hud och naglar

Jag brukar själv tappa hår då jag stressar mycket men då jag tog dessa tabbar
så bara efter 1 månad så minska håravfallet

denna funkar på både killar och tjejer
nu kan jag se att det börjar växa tillbaka små små strån vid hårfästet
Citera
2009-03-20, 22:17
Medlem
Kan också vara bra att massera hårbotten - ökar blodcirkulationen och lär vara bra för håret. Använd fingrarna eller en "mjuk-hård" borste. Man ska göra det varje dag.
Citera
2009-03-20, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av autoauto
Kan också vara bra att massera hårbotten - ökar blodcirkulationen och lär vara bra för håret. Använd fingrarna eller en "mjuk-hård" borste. Man ska göra det varje dag.

massage mot håravfall? you've gotta be kidding me? Tror du inte varenda tunnhårig jävel skulle springa runt och massera och få tillbaka sin fluffiga baby-lugg?

Till att börja med kan man fundera ut vad som orsakar håravfall.. det gissar jag att du har NOLL koll på. Om du nu lyckas klura ut vad det är, tror du att lite massage och en "mjuk borste" skulle fixa problemet?

Du vet, jag har en kompis som svettas väldigt mycket, tror du det hjälper om han kammar sig i armhålorna med en mjuk borste och masserar lite?

Min farmor har dåliga lungor också, går den här magiska borsten att applicera på det också på något sätt..?

iddi..
Citera
2009-03-20, 22:47
Medlem
fitforfuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
massage mot håravfall? you've gotta be kidding me? Tror du inte varenda tunnhårig jävel skulle springa runt och massera och få tillbaka sin fluffiga baby-lugg?

Till att börja med kan man fundera ut vad som orsakar håravfall.. det gissar jag att du har NOLL koll på. Om du nu lyckas klura ut vad det är, tror du att lite massage och en "mjuk borste" skulle fixa problemet?

Du vet, jag har en kompis som svettas väldigt mycket, tror du det hjälper om han kammar sig i armhålorna med en mjuk borste och masserar lite?

Min farmor har dåliga lungor också, går den här magiska borsten att applicera på det också på något sätt..?

iddi..

var inte så negativ gosse!

ALLA flintisar vet inte om hur man kanske kan rädda eller återskapa dom hårsäckar som "sover" har en hårsäck "sovit" för länge går det inte att rädda den stackaren,men det finns sovande hårsäckar som GÅR att skaka liv i igen!

då kan hårbottenmassage och tom att "knacka" i skallen så att dom vaknar
att massera hårrötterna är bra för att blodcirculationen ska komma igång ordentligt och ge bra blodgenomströmning till dessa söta hårsäckar!

att kombinera massage med Panto-3 skulle vara en bra start

det finns en chans för er killar

har man tappat väldans mycket hår och hårsäckarna är döda,så är det hårtransplation eller laserbehandlingar ett alternativ,men det är smärtsamt och dyrt

massera nu för guds skull era hjässor och ät bra med vitaminer
så kanske chansen att behålla ett tjockt längre!

goooooooooood luck!
Citera
2009-03-21, 00:09
Medlem
Tack för alla fina och konstruktiva råd!

Vart kan man få tag i detta Panto-3?
Citera
2009-03-21, 00:38
Medlem
De köper du i en vanlig hälsokostbutik.
Citera
2009-03-21, 00:45
Medlem
BengtZzs avatar
Finasterid

En produkt som troligen kommer hjälpa dig, vet inte hur/om det går att få tag på den laglig väg i Sverige för ditt syfte dock. I Sverige används den för att motverka godartad förstoring av prostatan men hjälper även de flesta mot hårförlust. Tror inte den används i Sverige för att motverka hårförlust dock.

Vetenskaplig fakta:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
http://www.lakemedelsverket.se/SPC_P...blet%20ENG.pdf

Ett användningsområde: Vet inte om detta är bättre information, men visar i alla fall användningsområdet i fråga. Vilket då kan hjälpa dig.
http://www.propecia.com/finasteride/propecia/consumer/

Hoppas jag har varit till hjälp, lycka till!
Citera
2009-03-21, 00:50
Medlem
JHS10s avatar
mitt råd är duscha minst en gång varje dag och regelbundet, funkar för mig. Brukar "tappa" hår pga att jag inte duschar ut vaxet ordentligt ur håret.
Citera
2009-03-21, 00:57
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JHS10
mitt råd är duscha minst en gång varje dag och regelbundet, funkar för mig. Brukar "tappa" hår pga att jag inte duschar ut vaxet ordentligt ur håret.

Det mesta hårförlusten (95% av alla män som tappar hår) beror på androgen (för hög androgen) aktivitet hos personer som är genetisk mottagbara för det. Tror knappast att duscha kommer reglera dina hormonnivåer.

Fast jag håller ändå med dig och rekommenderar honom att duscha varje dag då det säkert är bättre än sämre för hårbottnen om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in