Citat:
Ursprungligen postat av rdj
Jo, finns ju rätt många förare arbetslösa, alla är väl i princip nyutbildade. Inte det lättaste att komma in på ett företag då, måste vara enorma summor det kostar att internutbilda ny personal.
Jo persontrafiken den är inte alls lika känslig, dock inte så lätt att ta sig in där heller efter att SJ stängde dörren.
Men men, ännu är man ung så det finns andra vägar att gå eller så kanske det kommer en ny stormen Gudrun och vips så behöver alla företag köra timmer.

Ja, det är väl tur att du är ung, men generationen lokförare börjar väl närma sig pensionen nu ändå väl? Tror att allt vänder ganska snabbt ska du se!
Citat:
Ursprungligen postat av ]CraP}
Jag jobbar inte som tågklarerare, men jag har en viss kontakt med er ändå. Måste säga att det är en väldigt spridd skara människor. Kan du inte berätta lite mer om ditt jobb? Hur är en vanlig dag på jobbet?

Ja, det beror på vem man frågar. Väldigt mycket olika människor man jobbar med. En vanlig dag kan variera oerhört.
Men ett exempel är att man kommer in runt 06.30 och tar sig en kopp maskinkaffe som kan rensa magen på en elefant. När klockan blir 6.45 löser man av sin kollega och uppdateras om nattens bravader. Sen sitter man där i ca 8h och knappar på tangentbordet
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det annars? Några specifika frågor kanske?