2009-03-19, 14:46
Medlem
Hallå alla flashbackare!

Jag jobbar som tågklarerare och undrar om det kanske finns några kollegor till mig här? Är ni lokaltågklarerare eller jobbar ni på någon Driftledningscentral?

Själv är jag hyffsat ny inom yrket (jobbat som tkl i ca 3 år, började när jag var 27) men jag tycker att det är ett riktigt roligt och spännande jobb. Man upplever nya och konstiga saker nästan varje dag där jag jobbar.

Vad tycker ni?

Kanske inte finns särskilt många av er här, men kanske några som samarbetar med tågklarerare, t.ex växlare, lokförare osv, hur upplever ni saker och ting?

Någon helt utomstående eller någon som funderar på att söka sig till järnvägen som kanske har några frågor?

Mvh Theodore!
Citera
2009-03-19, 15:15
Medlem
blåljuss avatar
Jobbar med IT-support mot tågklarerare.
Citera
2009-03-19, 15:20
Medlem
Realinvestings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theodore
Hallå alla flashbackare!

Jag jobbar som tågklarerare och undrar om det kanske finns några kollegor till mig här? Är ni lokaltågklarerare eller jobbar ni på någon Driftledningscentral?

Själv är jag hyffsat ny inom yrket (jobbat som tkl i ca 3 år, började när jag var 27) men jag tycker att det är ett riktigt roligt och spännande jobb. Man upplever nya och konstiga saker nästan varje dag där jag jobbar.

Vad tycker ni?

Kanske inte finns särskilt många av er här, men kanske några som samarbetar med tågklarerare, t.ex växlare, lokförare osv, hur upplever ni saker och ting?

Någon helt utomstående eller någon som funderar på att söka sig till järnvägen som kanske har några frågor?

Mvh Theodore!

Tjena Theo.

Hur lång var utbildningen?
Nu har jag inte kollat riktigt upp detta men jag antar att "tågklarerare" är ett samlingsnamn?
Vad drar du in i månaden ungefär?
Hur är arbetsförhållanden? Långa dagar?
Vart lite nyfiken på vad det är för konstigheter som händer på jobbet?
Citera
2009-03-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blåljus