• 1
  • 2
2009-03-18, 21:16
Medlem
Apspektakels avatar
Nu en vecka innan löning så börjar pengarna sina på kontot lite mer än vanligt.
Jag hade hört talas om märket Jin Ling tidigare och tänkt att det måste ju smaka som nermalda däck och tjära med tanke på priset.

Mycket riktigt, det var inte ett cigarettmärke som förde tankarna till paradiset, men fullt så farligt var det inte, det gick väl att röka.

Men en sak som jag har noterat är att cigaretterna ser olika ut för varje paket?
På vissa så slutar pappret vid filtret, på andra så går filtret en bit in i pappret, på vissa så ser texten ut på ett sätt, på andra ser det ut på ett annat vis.

Har även noterat att det är vad som ser ut som kolbitar i vissa...

Så, till frågorna.

Har ni några spekulationer om varför cigaretterna ser olika ut?
Vad är kolbitarna?
Vad är era egna åsikter om cigaretternas motsvarighet till scary movie?
Citera
2009-03-21, 21:56
Medlem
D1kk3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Jag hade hört talas om märket Jin Ling tidigare och tänkt att det måste ju smaka som nermalda däck och tjära med tanke på priset.

Mycket riktigt, det var inte ett cigarettmärke som förde tankarna till paradiset, men fullt så farligt var det inte, det gick väl att röka.

Men en sak som jag har noterat är att cigaretterna ser olika ut för varje paket?
På vissa så slutar pappret vid filtret, på andra så går filtret en bit in i pappret, på vissa så ser texten ut på ett sätt, på andra ser det ut på ett annat vis.

Så, till frågorna.

Vad är kolbitarna?

Det gör dom.
Är väll små kinesslavar som får rulla ihop toapapper (använt), kol (av dålig kvalitet) och gräs (inte den bra sorten, den från gräsmattan) med tanke på smaken
Citera
2010-09-17, 16:56
Moderator
T-80Us avatar
De ser nog olika ut eftersom de inte har samma kvalitetskrav (läs INGA) i fabrikerna som tillverkar dem. De är ju tillverkade för smuggelmarknaden om jag förstått saken rätt.

Någonstans har jag hört att de där svarta små "bitarna" du hittar i tobaken ska vara plast som tillsätts för att minska mängden tobak per cigarett. Jag vet inte om detta stämmer dock, helt otroligt vore det väl inte.
Citera
2010-09-19, 13:18
Medlem
Grimmjows avatar
Citat:

Så, till frågorna.

Vad är kolbitarna?

1.Det är troligen för att de tillverkas i olika jin-lingfabriker (http://www.publicintegrity.org/inves...les/entry/763/)

2.Jag har aldrig i mitt liv hört talas om detta med kol, förutom nu... Kan du förklara? Bilder?

3.De är rätt så OK ändå, men de är inte precis cigaretterna som för tankarna till himmelriket.
Citera
2010-09-20, 17:00
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
De ser nog olika ut eftersom de inte har samma kvalitetskrav (läs INGA) i fabrikerna som tillverkar dem. De är ju tillverkade för smuggelmarknaden om jag förstått saken rätt.

Någonstans har jag hört att de där svarta små "bitarna" du hittar i tobaken ska vara plast som tillsätts för att minska mängden tobak per cigarett. Jag vet inte om detta stämmer dock, helt otroligt vore det väl inte.

Plast tror jag inte att det är, har sett fenomenet i "vanliga" cigg med, är väl kvistbitar som hamnar i ciggen och ser ut som kol när de brunnit
Citera
2010-09-20, 21:32
Medlem
Såg ett slängt Jin Ling-paket med svenska varningstexter härom veckan. Vad är syftet med att sätta svenska varningstexter på ett paket/varumärke som inte ens säljs i Sverige? Det finns ju inget att efterhärma, bättre att skita i texten helt då. Alla vet ju att det är smuggelcigaretter i alla fall.
Citera
2010-09-20, 23:14
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Plast tror jag inte att det är, har sett fenomenet i "vanliga" cigg med, är väl kvistbitar som hamnar i ciggen och ser ut som kol när de brunnit

Jodå, jag vet vilket "fenomen" du menar också, då jag varit cigarettrökare i 13 år tidigare. Det är inte det jag menar dock. Det sägs att man kan hitta små plast/gummi-bitar i tobaksblandningen om man t.ex. öppnar en otänd cigarett och häller ut tobaken.

Men, det stämmer säkert inte då.
Citera
2010-09-22, 14:04
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jodå, jag vet vilket "fenomen" du menar också, då jag varit cigarettrökare i 13 år tidigare. Det är inte det jag menar dock. Det sägs att man kan hitta små plast/gummi-bitar i tobaksblandningen om man t.ex. öppnar en otänd cigarett och häller ut tobaken.

Men, det stämmer säkert inte då.

Det har jag då inte märkt, att det är stora kvistar i vissa paket verkar rätt vanligt dock.
Citera
2010-11-10, 22:17
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honco
Såg ett slängt Jin Ling-paket med svenska varningstexter härom veckan. Vad är syftet med att sätta svenska varningstexter på ett paket/varumärke som inte ens säljs i Sverige? Det finns ju inget att efterhärma, bättre att skita i texten helt då. Alla vet ju att det är smuggelcigaretter i alla fall.
Jo jag har också sett det. Såg det senast när jag var inne på Bagdad Livs vid Möllan i helgen. Stod i hyllan bland de vanliga cigaretterna och utstrålade "äkthet". Inte kan det vara så att de börjar marknadsföra sig i Sverige och betalar skatt som de etablerade märkena? Det lustiga var att de tog 25 kr för en ask, precis som med smuggelvarianten.
Att polisen inte funderat ut att Bagdad och liknande ställen säljer smuggel förstår jag inte. Det sker ju i stort sett hur öppet som helst.
Citera
2011-01-09, 18:23
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Jo jag har också sett det. Såg det senast när jag var inne på Bagdad Livs vid Möllan i helgen. Stod i hyllan bland de vanliga cigaretterna och utstrålade "äkthet". Inte kan det vara så att de börjar marknadsföra sig i Sverige och betalar skatt som de etablerade märkena? Det lustiga var att de tog 25 kr för en ask, precis som med smuggelvarianten.
Att polisen inte funderat ut att Bagdad och liknande ställen säljer smuggel förstår jag inte. Det sker ju i stort sett hur öppet som helst.
Ursäkta för bumpning av "gammal" tråd. Finns det verkligen svenska "ärliga" Jin Ling?
Citera
2011-01-09, 20:25
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Ursäkta för bumpning av "gammal" tråd. Finns det verkligen svenska "ärliga" Jin Ling?
Ja det verkar inte bättre. Svensk text och säljs helt öppet på hyllorna.
Citera
2011-01-09, 21:24
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Ja det verkar inte bättre. Svensk text och säljs helt öppet på hyllorna.
Jin Ling tillverkas för den svarta marknaden. Ser ju bättre ut med ett språk som man känner väl till. Vet inte hur tillverkarna tänker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in