2011-01-10, 15:02
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jin Ling tillverkas för den svarta marknaden. Ser ju bättre ut med ett språk som man känner väl till. Vet inte hur tillverkarna tänker.
Men de återförsäljarna som tidigare hade askarna i lådan under disken har dem nu uppe på hyllorna bland Marlboro, Prince och de andra "genuina" askarna. Hade de verkligen vågat det om det inte var lagliga cigg?
Citera
2011-01-11, 15:05
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Men de återförsäljarna som tidigare hade askarna i lådan under disken har dem nu uppe på hyllorna bland Marlboro, Prince och de andra "genuina" askarna. Hade de verkligen vågat det om det inte var lagliga cigg?
Därför som jag undrade. Finns "svenska" Jin Ling framme på hyllan, men "svarta" finns bakom nån stans. Upplevt detta både i Malmö och Lund.
Citera
2011-01-11, 15:06
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow
1.Det är troligen för att de tillverkas i olika jin-lingfabriker (http://www.publicintegrity.org/inves...les/entry/763/)

2.Jag har aldrig i mitt liv hört talas om detta med kol, förutom nu... Kan du förklara? Bilder?

3.De är rätt så OK ändå, men de är inte precis cigaretterna som för tankarna till himmelriket.
Intressant länk
Citera
2011-01-13, 07:45
Medlem
zappzapps avatar
Hade missat länken till artikeln som postades tidigare. Mycket intressant läsning.
Och nu när jag kommer att tänka på det omkullkastar jag mina tidigare argument, för några år sedan (hur många är lite oklart) så såldes det "svenska" Prince-paket på ett ställe vid Värnhem i Malmö. Allt såg ut som det skulle, varningstexter och information på Svenska, men paketen såldes för en tjuga och smakade allt annat än den tobak man är van vid. Så jag antar att det inte är orimligt att Jin Ling skulle köra samma taktik. Men jag ställer mig frågande till handlarnas ogenomtänkta beslut att ställa de "svenska" Jin Ling-paketen i displayen med de riktiga paketen.
Jag undrar också vad polisen håller på med, när ett fenomen är så spritt som Jin Lingförsäljningen är så kan det inte ha undgått lagens långa arm, varför polisen inte rensar upp bland de som säljer smuggeltobak är helt enkelt oförklarligt.
Citera
2011-01-13, 16:23
Medlem
Preatures avatar
Jag la även märket till svenska jin ling köpt 3 packet nu totalt och skulle tro att de är fake står samma varnings texter på alla paketen inget de flesta lägger märket till men jag gjorde de.
Citera
2011-01-14, 19:38
Medlem
Tattarhunters avatar
va kostar dom styck
Citera
2011-01-14, 22:40
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
va kostar dom styck
Ca 220 - 230 limpan.
Citera
2011-01-14, 22:45
Medlem
Vanessa866s avatar
Jag tycker at dom är bra , men man ska akta sig för de kan finnas jin ling med grönt stickers på dom och de är de som luktar och smakar skit.

Just nu handlar jag blåa LM och Goal för 250kr limpan då jin ling verkar vara slut. Men när de fanns så kostade dom 220kr.

Edit: blev fel menade att jin ling kostade 200kr limpan´när vi handlade.
Senast redigerad av Vanessa866 2011-01-14 kl. 22:51.
Citera
2011-01-15, 10:34
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanessa866
Jag tycker at dom är bra , men man ska akta sig för de kan finnas jin ling med grönt stickers på dom och de är de som luktar och smakar skit.

Just nu handlar jag blåa LM och Goal för 250kr limpan då jin ling verkar vara slut. Men när de fanns så kostade dom 220kr.

Edit: blev fel menade att jin ling kostade 200kr limpan´när vi handlade.
Att just en variant av Jin Ling skulle smaka illa har jag hört av andra också, dock så har de flesta av de Jin Ling jag rökt smakat så nära helvete man kommer.
Enligt min åsikt så är det låga priset ingenting som gör det värt att köpa ett paket JL, lägg det dubbla och få ett paket Marlboro som smakar så som cigg ska smaka, ska man putta sig själv mot döden kan man lika gärna njuta lite under tiden.
Citera
2011-01-15, 12:00
Medlem
dilbers avatar
Jin Ling får inte säljas alls i Sverige överhuvudtaget.
Citera
2011-01-15, 12:53
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Att just en variant av Jin Ling skulle smaka illa har jag hört av andra också, dock så har de flesta av de Jin Ling jag rökt smakat så nära helvete man kommer.
Enligt min åsikt så är det låga priset ingenting som gör det värt att köpa ett paket JL, lägg det dubbla och få ett paket Marlboro som smakar så som cigg ska smaka, ska man putta sig själv mot döden kan man lika gärna njuta lite under tiden.
Jag tror dessutom att döden kommer snabbare med Jin Lings hjälp.
Citera
2011-01-15, 13:16
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Jag tror dessutom att döden kommer snabbare med Jin Lings hjälp.

Skitsnack! Jin Ling betyder "Långt liv"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in