2013-04-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Okej, adrian - jag känner mig övertygad om att du kan motivera bättre än vad du gjorde där....
Haha där tog du fel. Adrian behöver aldrig motivera, han är Stryk/Europa-tipsets egna nostradamus.
Edit: Fast ibland har tjacket en negativ inverkan.
Senast redigerad av Jesstess123 2013-04-01 kl. 22:17.
Citera
2013-04-01, 22:32
Medlem
Underskatta inte Adrian, han är flashbacks spjutspets när det kommer till tipsen!
Citera
2013-04-01, 23:21
Medlem
charlezzz173s avatar
Adrians motiveringar brukar vara "match nr 8 slutade kryss förra omgången, match nr 8 slutar nog kryss"
Citera
2013-04-01, 23:28
Medlem
AndraSorterings avatar
Försöker med en 'analys' av de skotska matcherna (det här kan sluta illa.... )

Kommer att föreslå ett utgångstecken evt. tilläggas en halvgardering, om jag känner mig osäker på utfallet. Helgardering kommer inte på tal - det är liksom ingen idé att 'leka expert' och bara skriva *här tar ni med alla tre tecken' - måste våga lite....

7. Livingston - Falkirk

Trean och fyran möts här - hemmalaget har den bättre placeringen och även ett par matcher i handen. Snittar med ett par mål hemma, men möter ett Falkirk som har hållit tätt de senaste två matcherna och bara släppt in två sammanlagd de senaste fyra matcherna (innan dess var det katastrof mot tabellettan Partick och bottenlaget Cowdenbeath med fyra insläppta mål i varje match).

Livingston ska således upp mot ett lag tycks veta hur man 'stänger en match' - men även rasera ihop fullkomligt - verkar som om vinnaren här blir den som gör första målet...och mål kommer det att bli....

Livingston har gjord en del mål hemma, men notera att dessa har kommit mot de svagare lagen (iofs är alla skotska lag svaga) i tabellen - jag tror, de får problem mot ett Falkirk som visar framgång vad gäller formen - inte minst defensivt.

Eftersom hemsidorna för båda lag håller så-där-nivå på informationerna, så kommer jag inte att lägga ner mycket tid på trupperna. Jag noterar att Falkirk har ligans måltjuv nummer ett (Lyle Taylor) och att han säkert gör mål igen samtidigt som Falkirks försvar för tredje gången i rad lyckas hålla tätt.

Jag sätter en tvåa på alla mina kuponger - blir spik på mitt M-system och garderar med X2 på R- och U-systemet.

8. Raith R. - Partick Thistle

Här verkar det som klasskillnad mellan lagen. Partick leder tabellen och kan endast hotas av Greenock som ligger fyra poäng efter.

Hemmalaget Raith ser ut att vara svårslagna på hemmaplan, men Partick är lika svårslagna borta. Partick gör stort sett mål varje gång de spelar borta och Raith inte alltid mål, när de spelar hemma - 0-1 är kanske resultatet vi slutar med här? Iallafall känner jag mig övertygad om att Partick vinner. Formen är lysande på Partick och Raith verkar max kapabla att få oavgjord - men det får de inte.

I match 8 får vi en tvåa - gardering är slös med pengar.

Där blev det klart - ett förslag på hur det ska tippas i match 7 och 8 denna omgången.

Lycka till med de övriga tecken.

Jag tar en liten paus och lägger upp mina system snarast.
Citera
2013-04-01, 23:50
Medlem
AndraSorterings avatar
Upptäckte att jag hade skrivit in fel bortalag i match 6 o 8 i min första post med denna tipsomgången - rättat till nu.

Eurotipset, 2/4 2013 (spelstopp 20:44)

1. Paris SG - Barcelona
2. Bayern M - Juventus
3. Bolton - Huddersfield

4. Brighton - Charlton
5. Hull - Watford
6. Middlesbr. - Peterboro.

7. Livingst. - Falkirk
8. Raith R. - Partick Th.
9. Malaga - Dortmund

10. Real Madrid - Galatasaray
11. Falkenberg - Örgryte
12. Helsingborg - IFK Göteborg
13. Sampdoria - Inter
Senast redigerad av AndraSortering 2013-04-01 kl. 23:57.
Citera
2013-04-02, 00:01
Medlem
AndraSorterings avatar
Eurotipset, 2/4 2013 (spelstopp 20:44)

M 32

1. Paris SG - Barcelona X
2. Bayern M - Juventus 1
3. Bolton - Huddersfield 1

4. Brighton - Charlton 1X
5. Hull - Watford 2
6. Middlesbr. - Peterboro. 1 2

7. Livingst. - Falkirk 2
8. Raith R. - Partick Th. 2
9. Malaga - Dortmund 1X

10. Real Madrid - Galatasaray 1
11. Falkenberg - Örgryte X2
12. Helsingborg - IFK Göteborg 1 2
13. Sampdoria - Inter 2

__________________________________________________ ______

R 4-0-9 + MG

1. Paris SG - Barcelona 1X2
2. Bayern M - Juventus 1

4. Brighton - Charlton 1
5. Hull - Watford X2 M
6. Middlesbr. - Peterboro. 1

7. Livingst. - Falkirk X2 M
9. Malaga - Dortmund 1

11. Falkenberg - Örgryte 1X2
12. Helsingborg - IFK Göteborg 1X2
13. Sampdoria - Inter 1X2

__________________________________________________ ______

U 0-7-10 + MG

1. Paris SG - Barcelona 1X u-tecken X
2. Bayern M - Juventus 1X u-tecken 1

4. Brighton - Charlton 1X u-tecken 1
5. Hull - Watford 2
6. Middlesbr. - Peterboro. 1

7. Livingst. - Falkirk X2 u-tecken 2
9. Malaga - Dortmund 1X2 M

11. Falkenberg - Örgryte 1 2 u-tecken 2
12. Helsingborg - IFK Göteborg 1X u-tecken 1
13. Sampdoria - Inter 1 2 u-tecken 2
Citera
2013-04-02, 09:53
Avslutad
Citat:
Försöker med en 'analys' av de skotska matcherna (det här kan sluta illa.... )

Kommer att föreslå ett utgångstecken evt. tilläggas en halvgardering, om jag känner mig osäker på utfallet. Helgardering kommer inte på tal - det är liksom ingen idé att 'leka expert' och bara skriva *här tar ni med alla tre tecken' - måste våga lite....

7. Livingston - Falkirk

Trean och fyran möts här - hemmalaget har den bättre placeringen och även ett par matcher i handen. Snittar med ett par mål hemma, men möter ett Falkirk som har hållit tätt de senaste två matcherna och bara släppt in två sammanlagd de senaste fyra matcherna (innan dess var det katastrof mot tabellettan Partick och bottenlaget Cowdenbeath med fyra insläppta mål i varje match).

Livingston ska således upp mot ett lag tycks veta hur man 'stänger en match' - men även rasera ihop fullkomligt - verkar som om vinnaren här blir den som gör första målet...och mål kommer det att bli....

Livingston har gjord en del mål hemma, men notera att dessa har kommit mot de svagare lagen (iofs är alla skotska lag svaga) i tabellen - jag tror, de får problem mot ett Falkirk som visar framgång vad gäller formen - inte minst defensivt.

Eftersom hemsidorna för båda lag håller så-där-nivå på informationerna, så kommer jag inte att lägga ner mycket tid på trupperna. Jag noterar att Falkirk har ligans måltjuv nummer ett (Lyle Taylor) och att han säkert gör mål igen samtidigt som Falkirks försvar för tredje gången i rad lyckas hålla tätt.

Jag sätter en tvåa på alla mina kuponger - blir spik på mitt M-system och garderar med X2 på R- och U-systemet.

8. Raith R. - Partick Thistle

Här verkar det som klasskillnad mellan lagen. Partick leder tabellen och kan endast hotas av Greenock som ligger fyra poäng efter.

Hemmalaget Raith ser ut att vara svårslagna på hemmaplan, men Partick är lika svårslagna borta. Partick gör stort sett mål varje gång de spelar borta och Raith inte alltid mål, när de spelar hemma - 0-1 är kanske resultatet vi slutar med här? Iallafall känner jag mig övertygad om att Partick vinner. Formen är lysande på Partick och Raith verkar max kapabla att få oavgjord - men det får de inte.

I match 8 får vi en tvåa - gardering är slös med pengar.

Där blev det klart - ett förslag på hur det ska tippas i match 7 och 8 denna omgången.

Lycka till med de övriga tecken.

Jag tar en liten paus och lägger upp mina system snarast.

Sjukt bra spelvärde på Falkirk 23 % ( ! )
Citera
2013-04-02, 13:50
Medlem
MR.GAMBLE.Rs avatar
R 0-7-16

1. Paris SG - Barcelona 2
2. B.München - Juventus 1 X
3. Bolton - Huddersf. 1

4. Brighton - Charlton 1
5. Hull - Watford 1 X
6. Middlesbr - Peterbor. 1

7. Livingst. - Falkirk X 2
8. Raith R. - Partick 2
9. Malaga - Dortmund 1 2

10. R.Madrid - Galatas. 1
11. Falkenb. - Örgryte X 2
12. Helsingb. - IFK Göteb 1 X
13. Sampdoria - Inter 1 2

Gjorde mig 100 enkelrader också.
Citera
2013-04-02, 16:41
Medlem
1. Paris SG - Barcelona 1 X
2. B.München - Juventus 1
3. Bolton - Huddersf. 1

4. Brighton - Charlton 1 2
5. Hull - Watford X
6. Middlesbr - Peterbor. X 2

7. Livingst. - Falkirk 1
8. Raith R. - Partick X 2
9. Malaga - Dortmund 1 2

10. R.Madrid - Galatas. 1
11. Falkenb. - Örgryte 1
12. Helsingb. - IFK Göteb 1 2
13. Sampdoria - Inter X 2

Ett R-0-7-16
Citera
2013-04-02, 16:49
Medlem
Hur ofta får ni garvade tippare 13 rätt? Själv spelar jag 8 rader mest på skoj. Spelar som oddsen säger och dom matcher där oddsen är lika oavsett utgång låter jag mina barn slå med tärning.

10 rätt är mitt rekord.....
Senast redigerad av ValtraT190 2013-04-02 kl. 17:19.
Citera
2013-04-02, 17:01
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValtraT190
Hur ofta får ni garvade tippare 13 rätt. Själv spelar jag mest på skoj. Spelar som oddsen säger och dom matcher där oddsen är lika oavsett utgång låter jag mina barn slå med tärning.

10 rätt är mitt rekord.....

13 rätt har jag haft några gånger, men aldrig några jättesummor. Sammanlagd går jag utan tvekan minus på tipset (travet också för den delen )

Men som du själv är inne på, så spelar de flesta av oss väl för underhållningens skull - om man då låter oddset på lagen, tärningar eller egna funderingar avgöra vart strecken ska sättas är iofs likgiltigt. Bara man har kul - pengarna är ändå förlorade det momang du har satt dig för att spela - om det sen kommer lite tillbaks iform av vinster, är det ju bara att glädjas åt.

Lycka till med din kupong (du borde posta dina rader här - du kanske har 13 rätt denna gången och då blir du kung i tråden för en vecka )
Citera
2013-04-02, 17:23
Medlem
Citat:
13 rätt har jag haft några gånger, men aldrig några jättesummor. Sammanlagd går jag utan tvekan minus på tipset (travet också för den delen )

Men som du själv är inne på, så spelar de flesta av oss väl för underhållningens skull - om man då låter oddset på lagen, tärningar eller egna funderingar avgöra vart strecken ska sättas är iofs likgiltigt. Bara man har kul - pengarna är ändå förlorade det momang du har satt dig för att spela - om det sen kommer lite tillbaks iform av vinster, är det ju bara att glädjas åt.

Lycka till med din kupong (du borde posta dina rader här - du kanske har 13 rätt denna gången och då blir du kung i tråden för en vecka )

Jag spelar 2 rader Lotto+Joker och 1 rad Eurojackpot/ vecka men det känns som slöseri med pengar, vinner aldrig!!! . Hade inte dom sjukligt stora jackpotarna funnits hade jag jävlar låtit bli. Jag tror de har tagit bort mina bollar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in