2013-09-06, 22:28
Medlem
Quadratics avatar
Kom igen nu Serbien och Montenegro. För 12 rätt. Jobba för helvete.
Citera
2013-09-06, 22:54
Medlem
AndraSorterings avatar
Fyra fel
Citera
2013-09-07, 08:34
Medlem
flickfotografens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flickfotografen
1. Irland - Sverige 1 X 2
Har pendlat mellan 1X och X2. Båda lagen känns rätt mediokra och har skadeproblem. Det jag sett av Irland i kvalet har varit riktigt dåligt och de kan inte föra matcher.

2. Tyskland - Österrike 1
Kan inte se Tyskland tappa poäng här.

3. Makedonien - Wales 1
Wales som alla brittiska lag svaga på bortaplan.

4. Serbien - Kroatien 1X
En av de mest svårtippade. Pendlat mellan 1X och X2. Serbien har underpresterat som vanligt men kan inte se de förlora hemma mot Kroatien.

5. Skottland - Belgien 2
Skottland har stora skadeproblem, saknar bl a målvakten. Belgiens individuella skicklighet avgör.

6. Rumänien - Ungern 1X
Kanske den allra svåraste matchen och kan egentligen sluta hur som helst. Hemmaplan får avgöra.

7. Norge - Cypern 1 2
Sticker ut hakan och slänger in en chanstvåa på Cypern, som inte alls är dåliga. Norge som vanligt mediokra.

8. Schweiz - Island 1
Schweiz ska ta hem den här gruppen och vinner här.

9. Slovenien - Albanien 1
Slovenien har underpresterat men repat sig något. Albanien har överraskat men kommer som vanligt att svikta när det drar ihop sig.

10. Italien - Bulgarien 1
Italien kommer vinna gruppen. Ska vinna detta men frågetecken för motivationen. Favorit i fara!

11. Nordirland - Portugal 2
Nordirland har som sagt tagit en hel del poäng hemma mot stora nationer, men det har varit i början av kvalspel. Kan inte se Portugal tappa poäng i ett sådant här kritiskt skede av kvalet.

12. Bosnien - Slovakien X2
Ny skrällvarning! Bosnien brukar vika ned sig när det verkligen gäller. Förra kvalet förlorade man hemma mot Moldavien vid samma tidpunkt.

13. Polen - Montenegro 1
Säker etta. Polen måste vinna för att hänga på i toppen.

11 rätt totalt. Schweiz kollaps mot Island förstörde mitt tips. I efterhand kan man väl konstatera att chanstvåan på Cypern var bortkastad och borde lagts på 1X mellan Polen-Montenegro istället. Skönt dock att man satte X2 på Bosnien-Slovakien.

1. Irland - Sverige Mitt tips: 1 X 2 Resultat: 2 (1-2)
Kändes på förhand som den kunde sluta hur som helst. Irland var sanslöst dåliga.

2. Tyskland - Österrike Mitt tips: 1 Resultat: 1 (3-0)
Inget snack om saken.

3. Makedonien - Wales Mitt tips: 1 Resultat: 1 (2-1)
Satt hårt inne men Makedonkan avgjorde till slut.

4. Serbien - Kroatien Mitt tips: 1 X Resultat: X (1-1)
De här lagen brukar ha usel lagmoral så därför var jag riktigt orolig när Kroatien ledde med 0-1. Serberna kunde dock kvittera.

5. Skottland - Belgien Mitt tips: 2 Resultat: 2 (0-2)
Belgien vann som väntat. Stabil 2-0-seger.

6. Rumänien - Ungern Mitt tips: 1 X Resultat: 1 (3-0)
Rejäl urladdning av rumänerna.

7. Norge - Cypern Mitt tips: 1 2 Resultat: 1 (2-0)
Med facit i hand var chanstvåan bortkastad.

8. Schweiz - Island Mitt tips: 1 Resultat: X (4-4)
Denna match förstörde mitt tips. Schweizarna tappar alltså 4-1 till 4-4 hemma mot Island!? Sista målet på övertid.

9. Slovenien - Albanien Mitt tips: 1 Resultat: 1 (1-0)
Slovenien tog en tung seger och kan få upp lite VM-hopp.

10. Italien - Bulgarien Mitt tips: 1 Resultat: 1 (1-0)
Skönt att italienarna gjorde jobbet med en klassisk 1-0-seger.

11. Nordirland - Portugal Mitt tips: 2 Resultat: 2 (2-4)
Portugal lyckades som vanligt krångla till sig en seger, trots 2-1-underläge.

12. Bosnien - Slovakien Mitt tips: X 2 Resultat: 2 (0-1)
Så jävla skönt jag fick in denna. Som sagt, Bosnien viker alltid ned sig när det verkligen gäller.

13. Polen - Montenegro Mitt tips: 1 Resultat: X (1-1)
Polen svek som vanligt. Borde garderat denna får man konstatera.
Citera
2013-09-07, 08:58
Medlem
kostymnisses avatar
Det var la själva f-n också, jag är nöjd över att ha satt krysset på Island men det gav mig inga pengar ändå.

Gratulerar till er som vann!

Nåja, nu har vi det stressigt vi ärade Europatipstippare, det är ny omgång redan imorgon och sedan en till på tisdag. Det gäller att ägna helgen åt tippande således!
Citera
2013-09-07, 09:26
Medlem
SilhouetteLocadias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Inget fel med raden egentligen, men du har ju inte med någon skräll i stort sett. Skulle du få in 13 blir det på sin höjd några hundralappar.

Vad tror ni andra om potentiella skrällar? Jag tror ju tyvärr inte att det blir så många, som vanligt är landslagsfotboll skittråkigt när man tippar. Jag tror dock Montenegro kan vinna mot Polen och Cypern kanske kan få med sig oavgjort? Att Portugal ligger på 70% är egentligen helt sjukt. Nordirland har alltid varit ett starkt hemmalag och vann senast mot ryssarna på hemmaplan. Tråkigt nog så tror jag dock Portugal vinner. De brukar på något sätt fixa sådana här svåra matcher när kvalet börjar dra ihop sig.

Jag tänkte faktiskt ta med krysset på Island, och tippa enkeltvåa på Kroatien. Inte för att det i sig skulle vara någon skräll. Det är oerhört svårt att tippa skrällar, jag såg aldrig att Slovakien skulle segra mot balkanbjässen Bosnien.
11 rätt denna gång. Nästa runda ska vi väl ta med skrällar då!
Citera
2013-09-07, 20:11
Medlem
flickfotografens avatar
Eftersom gårdagens Europatips verkar avhandlat och det inte verkar finnas något större intresse för morgondagens (mest svensk division 1-fotboll och sådant skit) kanske vi kan gå direkt till tisdagens tips. Återigen är det VM-kval och denna omgång ser minst sagt svårtippad ut.

Lägger ut ett första utkast på mitt tips;

1. Kazakstan - Sverige 2
2. Österrike - Irland 1
3. FYR Makedonien - Skottland X
4. Wales - Serbien 2
5. Italien - Tjeckien 1
6. Rumänien - Turkiet 2
7. Island - Albanien 1
8. Norge - Schweiz 2
9. Cypern - Slovenien 2
10. Luxemburg - Nordirland 2
11. Slovakien - Bosnien X
13. Georgien - Finland 1

Återkommer närmare matchstart med analyser.
Citera
2013-09-07, 21:27
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flickfotografen
Eftersom gårdagens Europatips verkar avhandlat och det inte verkar finnas något större intresse för morgondagens (mest svensk division 1-fotboll och sådant skit) kanske vi kan gå direkt till tisdagens tips. Återigen är det VM-kval och denna omgång ser minst sagt svårtippad ut.

Lägger ut ett första utkast på mitt tips;

1. Kazakstan - Sverige 2
2. Österrike - Irland 1
3. FYR Makedonien - Skottland X
4. Wales - Serbien 2
5. Italien - Tjeckien 1
6. Rumänien - Turkiet 2
7. Island - Albanien 1
8. Norge - Schweiz 2
9. Cypern - Slovenien 2
10. Luxemburg - Nordirland 2
11. Slovakien - Bosnien X
13. Georgien - Finland 1

Återkommer närmare matchstart med analyser.

Hade nu tänkt mig spela även kupongen imorgon - trots det ganska ointressanta utseendet man har gett den

Hursomhelst - lite spontan feedback på din utgångsrad:

Serbien borta känns tveksamt - bara ett enda poäng so far (mot Skottland) och långt upp till kvalplats i gruppen - Wales har iofs inte mycket mer att spela för, men hemmaplan och viljan att icke sluta sist i gruppen (där ligger Skottland som bekant) kan väl räcka till poäng - halvgardering 1X med utg. 1

Rumänien verkar ha form och måste motiveras stort av möjligheten för att skapa avstånd till en av konkurrenterna om andraplatsen i gruppen - halvgardering 1X ska räcka - utg. 1.

Finland tycker jag vi ska ge en chans för seger borta mot Georgien. Att Georgien fixade poäng mot Frankrike är ju bra för dem, men tror inte att det indikerar någon större kvalité på Georgien. Snarare kom poängen väl via fransk ubeslutsamhet och arrogans - klassiska franska karaktärsdrag - blir X2 på min kupong - utg. 2 - Come on SUOMI!!!

Italien liknar jag lite vid fransmännen (dock större effektivitet vad gäller fotbollen) - de är såklart storfavoriter här och därför ser vi (eller jag iaf) gärna att de inte vinner. Inte att Tjeckien på nåt vis har demonstrerat hittils att de har styrkan att störa Italien nämnvärd, men borta har de ändå fixat poäng mot både Armenien och Danmark och nu kanske Italien står för tur? Från tid till annan slår motivation som bekant klass och Tjeckien befinner sig ju i en ganska utsatt position i gruppen, så nu ska det fixas poäng.
Jag betalar för alla tecken här (utg. 1) och hoppas att vi bjuds på en riktig praktskräll. Italien har i tillfälle av poängdeling ändå ett bra grepp om gruppsegern här. Helgardering - utg. 1

Norge slår väl ett Schweiz som måste vara lite skakade av att slösa bort en 4-1 ledning senast. Norsk vilja och självförtroende är ju fruktad av många - dessa två egenskaper säkrar sannolikt en seger för Norge. Spik på Norge.

Ska försöka ge ett bud på de resterande matcherna när morgondagens eurotipskupong är ur vägen...

och ja, lite besviken över att inte Danmarks bortamatch mot Armenien har funnits värdig en plats på kupongen
Citera
2013-09-07, 21:45
Medlem
Neroxxs avatar
Söndag 8/9
1. Vasalund - IFK Luleå 1
2. Esk. City - Umeå FC 1X
3. Selånger - AFC Utd X2

4. Lim. Bunk - FC Trollh 1
5. Oddevold - Qviding 12
6. Skövde - Lunds BK 1

7. Trelleb. - Husqvarna 1
8. Utsikten - Sylvia 2
9. Modena - Cittadel. 1X

10. Reggina - Juve Stab 12
11. Siena - Bari 1X2
12. Eibar - Cordoba 1X
13. Tenerife - Barcel. B 1

Det blev mitt tips inför morgondagen.
Citera
2013-09-07, 23:12
Medlem
AndraSorterings avatar
Låga förväntningar.....

Utgångsraden/

1. Vasalunds IF-IFK Luleå 1
2. Eskilstuna City-Umeå FC 1
3. Selånger-Athletic FC United 2

4. Limhamn Bunkeflo-FC Trollhättan 1
5. Oddevold-Qviding 1
6. Skövde AIK-Lunds BK 2

7. Trelleborg-Husqvarna X
8. Utsiktens BK-IF Sylvia 2
9. Modena-Cittadella 1

10. Reggina-Juve Stabia 1
11. Siena-Bari 1
12. Eibar-Cordoba X
13. Tenerife-Barcelona B 2

M 36/

1. Vasalunds IF-IFK Luleå 1
2. Eskilstuna City-Umeå FC 1
3. Selånger-Athletic FC United 1 2

4. Limhamn Bunkeflo-FC Trollhättan 1 X
5. Oddevold-Qviding 1
6. Skövde AIK-Lunds BK 2

7. Trelleborg-Husqvarna 1 X 2
8. Utsiktens BK-IF Sylvia 2
9. Modena-Cittadella 1

10. Reggina-Juve Stabia 1
11. Siena-Bari 1
12. Eibar-Cordoba 1 X 2
13. Tenerife-Barcelona B 2

R 0-11-16 + 1 MG/

http://hem.bredband.net/b104184/garantitabell_r_01116.htm

1. Vasalunds IF-IFK Luleå 1 2
2. Eskilstuna City-Umeå FC 1 2
3. Selånger-Athletic FC United 1 2

4. Limhamn Bunkeflo-FC Trollhättan 1 X
5. Oddevold-Qviding 1 X
6. Skövde AIK-Lunds BK X 2

7. Trelleborg-Husqvarna 1 X 2 M
8. Utsiktens BK-IF Sylvia 1 2
9. Modena-Cittadella 1 X

10. Reggina-Juve Stabia 1 X
11. Siena-Bari 1 X
12. Eibar-Cordoba X
13. Tenerife-Barcelona B 1 2

Lycka till med kupongerna.
Citera
2013-09-08, 08:56
Medlem
kostymnisses avatar
Nejdå jag är inte alls europa/stryktipsberoende...
Dagens kupong är gjuten att lira liksom alla andra gånger så tisdagens ägnar jag inte en tanke än.

M 96
1. Vasalund - IFK Luleå 1
2. Esk. City - Umeå FC 1X2
3. Selånger - AFC Utd 2

4. Lim. Bunk - FC Trollh 2
5. Oddevold - Qviding 1X
6. Skövde - Lunds BK 1X

7. Trelleb. - Husqvarna 1X
8. Utsikten - Sylvia 1X
9. Modena - Cittadel. X

10. Reggina - Juve Stab 2
11. Siena - Bari 1
12. Eibar - Cordoba 1
13. Tenerife - Barcel. B 1X

LYCKA TILL ALLA TIPSVÄNNER!
Citera
2013-09-08, 10:26
Medlem
Germanofils avatar
R 4-6-72

1. Vasalund -IFK Luleå 1X2
Ska Gustav Wasas sillmjölkar till ättlingar ha en chans mot ett gäng hårda norrbottningar? Med tanke på att matchen spelas på en söndag och de senares förkärlek för hojt så lämnar jag svaret öppet.

2. Esk. City-Umeå FC 2
Umeås spelare hade enligt säkra källor (IRC-kanaler ni vet) alkoholförbud igår och då vinner norrlänningarna lätt för att sedan supa hela bussresan hem.

3. Selånger -AFC Utd 1X2
Selånger är däremot inga riktiga norrlänningar och dessutom har man bandy som bästa OS-gren. Motståndarna är dock inte så atletiska som namnet antyder och kanske har man ätit lite för många shish-kebabs den senaste veckan? Svårt.

4. Lim. Bunk-FC Trollh X2
Limsniffarna från Bunkeflo känns inte så heta i år och jag tror inte heller att man vinner här trots hemmaplan.

5. Oddevold -Qviding 1X2
Halvnorskarna är favoriter men Qviding har många härdade krigsveteranblattar i laget och kommer att kämpa till sista blodsdroppen.

6. Skövde -Lunds BK 12
Lund är ju kända för sina akademiker men fotboll är man ärligt talat inte särskilt bra på. Skövde är å andra sidan sunkiga på alla sätt och vis så jag vet inte vem jag håller för favorit här.

7. Trelleb. -Husqvarna X2
Husqvarnas stabila motorsågstillverkare borde greja en seger här men jag slänger med ett kryss då det också är streckvärt.

8. Utsikten -Sylvia 2
Alla heter inte längre Glen i Utsikten det tror jag kommer att bli klubbens fall. Här blir det torsk mot Östergötlands stoltaste hagga!

9. Modena -Cittadel. 1X2
Ett modernt citadell? Fattar ingenting och helgarderar snabbare än Lucky Luke.

10. Reggina -Juve Stab 1X
Visste inte att Juves stab också hade ett lag? Lär ju mest bestå av gamla gubbar och kanske någon försupen vaktmästare i mål. Max kryss.

11. Siena -Bari 1
Bari har väl inte gjort någon glad sedan Kenneth Anderssons dagar? Här blir det inga poäng.

12. Eibar -Cordoba 12
Öppet möte som förmodligen avgörs av vem som druckit mest sangria igår.

13. Tenerife -Barcel. B X2
Barcas B-lag får väl gälla för favoriter här men man ska inte underskatta Kanarieholmarnas lugnande inverkan och själv tror jag på en sömning 0-0-match.

Lycka till alla!
Citera
2013-09-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
R 4-6-72

1. Vasalund -IFK Luleå 1X2
Ska Gustav Wasas sillmjölkar till ättlingar ha en chans mot ett gäng hårda norrbottningar? Med tanke på att matchen spelas på en söndag och de senares förkärlek för hojt så lämnar jag svaret öppet.

2. Esk. City-Umeå FC 2
Umeås spelare hade enligt säkra källor (IRC-kanaler ni vet) alkoholförbud igår och då vinner norrlänningarna lätt för att sedan supa hela bussresan hem.

3. Selånger -AFC Utd 1X2
Selånger är däremot inga riktiga norrlänningar och dessutom har man bandy som bästa OS-gren. Motståndarna är dock inte så atletiska som namnet antyder och kanske har man ätit lite för många shish-kebabs den senaste veckan? Svårt.

4. Lim. Bunk-FC Trollh X2
Limsniffarna från Bunkeflo känns inte så heta i år och jag tror inte heller att man vinner här trots hemmaplan.

5. Oddevold -Qviding 1X2
Halvnorskarna är favoriter men Qviding har många härdade krigsveteranblattar i laget och kommer att kämpa till sista blodsdroppen.

6. Skövde -Lunds BK 12
Lund är ju kända för sina akademiker men fotboll är man ärligt talat inte särskilt bra på. Skövde är å andra sidan sunkiga på alla sätt och vis så jag vet inte vem jag håller för favorit här.

7. Trelleb. -Husqvarna X2
Husqvarnas stabila motorsågstillverkare borde greja en seger här men jag slänger med ett kryss då det också är streckvärt.

8. Utsikten -Sylvia 2
Alla heter inte längre Glen i Utsikten det tror jag kommer att bli klubbens fall. Här blir det torsk mot Östergötlands stoltaste hagga!

9. Modena -Cittadel. 1X2
Ett modernt citadell? Fattar ingenting och helgarderar snabbare än Lucky Luke.

10. Reggina -Juve Stab 1X
Visste inte att Juves stab också hade ett lag? Lär ju mest bestå av gamla gubbar och kanske någon försupen vaktmästare i mål. Max kryss.

11. Siena -Bari 1
Bari har väl inte gjort någon glad sedan Kenneth Anderssons dagar? Här blir det inga poäng.

12. Eibar -Cordoba 12
Öppet möte som förmodligen avgörs av vem som druckit mest sangria igår.

13. Tenerife -Barcel. B X2
Barcas B-lag får väl gälla för favoriter här men man ska inte underskatta Kanarieholmarnas lugnande inverkan och själv tror jag på en sömning 0-0-match.

Lycka till alla!

Haha, dina motiveringar är en av anldningarna till att man går in i den här tråden!

Förövrigt, tror ni det kan bli någon vidare utdelning idag? Känns som det har varit svalt de senaste omgångarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in