2012-09-09, 17:59
Medlem
har någon koll på vilka tider matcherna 9-13 startade? på liverättningen står det endast "pågår" istället för vilken minut matchen är i.
Citera
2012-09-09, 18:00
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
har någon koll på vilka tider matcherna 9-13 startade? på liverättningen står det endast "pågår" istället för vilken minut matchen är i.

Det kan du se både på aftonhoran och på svenska spel.

16:00
17:00
Citera
2012-09-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Det kan du se både på aftonhoran och på svenska spel.

tack. vart ser du det på svenska spel?
Citera
2012-09-09, 18:06
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
tack. vart ser du det på svenska spel?

Håll muspekaren på matchen i kupongläge så kommer det upp en liten ruta när matchen startat.
Citera
2012-09-09, 18:39
Medlem
HjarterDams avatar
Vasalund?
Citera
2012-09-09, 18:58
Medlem
Rifter666s avatar
Ser ut som man går mot 11 rätt. Skövde tappar 2-0 hemma i andra halvlek och kupongens största favorit torskar hemma. Alltid lika roligt detta...
Citera
2012-09-09, 20:15
Medlem
augusta66s avatar
Där blev det klart med södagens Europatips - fick in 10 rätt till 26 kr. Så ungefär hälften av insatsen förlorad, men trots det ganska tilfreds.

Blev ju belönad (om än inte i så hög grad) för mitt fortroende för undertippade Syrianska IF, Konyaspor o Sleipner - spikarna på Huskvarna o Ljungby satt kanske lite långt inne, men de gick ju hem till slut. Tänk om Karlstad hade kunnit köra in en tredje nu när de hade hämtat 2-0 underläge, Sollentuna undvikit kvitteringsmålet av Strömsberg....då hade det ju varit riktigt roligt.

Nya tag redan på tisdag med VM-kval - en snabb titt på den kupongen och en känsla av småvinster infinner sig....suck

Men fan - om nu Belgien ej vinner, Holland åker på en liten smäll, serberna likaså och.....om om om....vi får se... lägger up kupongen snarast - sen är det bara att fylla i rätt tecken
Senast redigerad av augusta66 2012-09-09 kl. 20:30.
Citera
2012-09-09, 20:26
Medlem
augusta66s avatar
Europatipset, tisdag 11.september 2012, spelstopp 18:59

1. Sverige - Kazakhstan
2. Österrike - Tyskland
3. Belgien - Kroatien
4. Serbien - Wales
5. Skottland - FYR Makedonien
6. Ungern - Holland
7. Norge - Slovenien
8. Cypern - Island
9. Turkiet - Estland
10. Israel - Ryssland
11. Bosnien-H - Lettland
12. England - Ukraina
13. Frankrike - Vittryssland
Citera
2012-09-09, 21:38
Medlem
Germanofils avatar
Mina spontana tankar om matcherna:

1. Sverige - Kazakhstan 1 - spik
2. Österrike - Tyskland 2 - spik
3. Belgien - Kroatien 1X2 - omöjlig match att tippa
4. Serbien - Wales 1 - ev. slänga på en kryssgardering?
5. Skottland - FYR Makedonien 1X - skottarna förlorar inte hemma!
6. Ungern - Holland 2 - spik
7. Norge - Slovenien 1X2 - svårbedömd match. Räcker 1X kanske?
8. Cypern - Island 1X - slänga med en tvåa också?
9. Turkiet - Estland 1 - spik, Turkiet spelade bra mot Holland men hade lite otur. Här vinner man!
10. Israel - Ryssland 1X2 - räcker X2?
11. Bosnien-H - Lettland 1 - spika eller ta med krysset?
12. England - Ukraina 1X - Tror att Ukraina kan störa här
13. Frankrike - Vitryssland 1 - spik

edit: 666 sidor i tråden ser jag nu.
Senast redigerad av Germanofil 2012-09-09 kl. 21:41.
Citera
2012-09-10, 18:24
Medlem
charkovs avatar
32 rader

1. Sverige - Kazakhstan 1X
2. Österrike - Tyskland X2
3. Belgien - Kroatien 1

4. Serbien - Wales 1
5. Skottland - FYR Makedonien 12
6. Ungern - Holland 2

7. Norge - Slovenien 1X
8. Cypern - Island 2
9. Turkiet - Estland 1

10. Israel - Ryssland 2
11. Bosnien-H - Lettland 1X
12. England - Ukraina 1
13. Frankrike - Vittryssland 1
Citera
2012-09-10, 18:51
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Mina spontana tankar om matcherna:

1. Sverige - Kazakhstan 1 - spik
2. Österrike - Tyskland 2 - spik
3. Belgien - Kroatien 1X2 - omöjlig match att tippa
4. Serbien - Wales 1 - ev. slänga på en kryssgardering?
5. Skottland - FYR Makedonien 1X - skottarna förlorar inte hemma!
6. Ungern - Holland 2 - spik
7. Norge - Slovenien 1X2 - svårbedömd match. Räcker 1X kanske?
8. Cypern - Island 1X - slänga med en tvåa också?
9. Turkiet - Estland 1 - spik, Turkiet spelade bra mot Holland men hade lite otur. Här vinner man!
10. Israel - Ryssland 1X2 - räcker X2?
11. Bosnien-H - Lettland 1 - spika eller ta med krysset?
12. England - Ukraina 1X - Tror att Ukraina kan störa här
13. Frankrike - Vitryssland 1 - spik

edit: 666 sidor i tråden ser jag nu.

Ganska enig.

- Kommer nog att helgardera Norges match (även om de borde klara slovenerna) , Norge känns mycket osäkra i dessa tider - väldigt konstigt.

- Tror du är rätt ute med garderingar på Belgien o Skottland - de där Balkanlag måste man ha lite respekt för.

- Serbien har ett haft ett ganska tamt 2012 under nya tränaren Mihajlovic (gamle Inter-spelaren) - inga segrar alls. Starka defensivt, men ingen riktig sting i attacken. De kanske har tur att det är ett Wales i decimerat utgåva dom kommer på besök. Halvgardering 1X borde räcka långt.

- Island kommer nog att sälja sig dyrt mot Cypern - när man just har fixat tre poäng mot Norge finns det ingen grund att åka till Cypern och slarva bort det med en förlust. Kan hända de förlorar ändå, men jag skulle nog gardera för allt i den matchen.

- Sen är det ju jättefavoriterna Sverige, England o Frankrike. Om alla tre vinner, då är det nog inte ens värt att hämta ut vinsten (skojar - vinst är alltid bra) . En av dessa tre får mycket gärna floppa - Sverige känns som otänkbara förlorare mot Kazakhstan - där blir det vinst, England brukar vara starka i kvalmatcher och inte minst hemma - tror på vinst där också.
Frankrike då? Ny tränare (Deschamps) som fick 1-0 borta mot Finland. Finland är (ursäkta till våra finska fb:are) inget stort landslag nuförtiden. Enligt FIFAs matchreferat fick fransmännen kämpa rejält för sin seger.
Frankrike har även tradition för lite diviga spelare - kan de tänkas frustreras av ett defensivt Vittryssland, om det går för lång tid med at få in bollen i nätet. Kan Frankrike vara "lösningen"? Känns osannolikt, men kommer nog att slänga på en gardering på den matchen.

- Lite samma problematik i Hollands match. Ny tränare, lite divor i laget mot ett östeuropeisk lag som dom nog underskattar. Kanske en oavgjord....föga sannolikt, men värt att slänga på - skulle ju rensa bra....

- Spikar på systemet kommer jag nog att välja i Sverige, Turkiet, England.
Citera
2012-09-10, 19:49
Medlem
augusta66s avatar
Europatipset, tisdag 11.september 2012, spelstopp 18:59

R 3-3-24 - utökat med 1 halvgardering - kostnad 48 kr.

1. Sverige - Kazakhstan 1
Spik. Zlatan får inte svika!

2. Österrike - Tyskland 2
Chansar bort allt annat än tysk seger. Nog att Österrike kan få användning för alla poäng hemma, när de ligger i grupp med lag som tyskarna, irländarna och Sverige. De lär inte få många poäng borta i de möten. Tyskarna har redan lagt från land i gruppen med en 3-poängare och lär inte underskatta grannen, även om det ska vara en betydlig skillnad i nivån mellan dessa. Tyskarna drar hem med en ny 3-poängare.

3. Belgien - Kroatien 1X
Redan nämnt det tidigare - ett lag från Balkan indikerar alltid en viss klass. Kroaterna nog det starkasta Balkanlaget - de har redan tre poäng och måste vara jävligt motiverade för att få poäng igen. Svårt att få alla tre mot ett Belgien som ser ut som ett kommande europeisk storlag - mest på papperet dock. Belgarna måste leverera i en match som denna för att tas seriöst med det där "kommande storlag"-snacket. Tror de kommer att göra det, men vågar inte spika. Krysset måste med. Den försiktiga tar alla tecken med.

4. Serbien - Wales 1
Spikar Serbien på hemmaplan mot ett Wales som fortfarande får vara utan flera spelare. Risk för oavgjord, men behöver garderingar i andra matcher, så här hoppas jag att Sinisa Mihajlovic får sin första seger som landslagscoach för Serbien.

5. Skottland - FYR Makedonien1X2
Ja, det var det där med min faiblesse för Balkanlag. Kommer nog att bli tufft spelat här. Ingen av dessa är väl något Brasilien precis. Skottarna fixade poäng hemma mot Serbien i helgen - en match som sägs ha haft målvakterna som hjältarna. Det här har Skottland nog störst chans för att vinna (hemmaplansfördel), men jag vågar inte såga bort någon tecken alls. Helgardering.

6. Ungern - Holland X2 M
Holland borde nog spikas, men ny tränare och lite många divor (eller är det bara jag som tycker så?) kan frustreras av ett Ungern som säkerligen vill fajtas för det ena poäng de trots allt har vid matchstart. Jag hoppas att Ungern håller den poängen hela matchen igenom - dock ej sannolikt. Jag tar på en halvgardering - nog slös med pengarna...vi får se.

7. Norge - Slovenien 1X2
Norge känner jag inte alls igen. De är nog bättre än Slovenien, men men men....
Båda förlorade sina öppningsmatcher, så det måste in poäng på kontot nu. Kanske en spik på oavgjord? Nej, jag kör lite fegt och garderar för allt här. 1X kanske hade räckt?

8. Cypern - Island 1X2
Redan motiverat lite kring den matchen i tidigare post. Island kommer att sälja sig dyrt - ingen anledning att slarva bort den fina öppningssegern man fick mot Norge med en dum förlust mot Cypern. Men allt kan hända. Helgardering.

9. Turkiet - Estland 1
Spiketta.

10. Israel - Ryssland 2
Ryssarna verkar ha ett riktigt bra lag på gång - imponerade mig vid EM, även om de inte klarade sig vidare från gruppspelet. Jag tror att de grejar en säker seger mot ett Israel som började lite slarvigt med 1-1 mot Azerbadjan borta. Det har man inte råd med i en grupp där även Portugal o Ryssland har placerats. Jag tror att Israel helt enkelt inte är bättre - Nya Rysslands-tränaren Capello är en taktisk mästare i uddamålssegrar och en sådan får han här. Tidigt mål för ryssarna och tack och adjö till Israel. Den försiktigare tipparen betalar nog för ett kryss - Capello är trots allt italienare.

11. Bosnien-H - Lettland 1X
Låter urtråkigt, men tror att 1X täcker precis allt.

12. England - Ukraina 1
England brukar göra det bra i kval och floppa när det blir mästerskapsdags. Tror att det fortfarande är så. Ukraina verkade som ett lag som hade lite mycket tur vid EM. Här blir det stryk för Ukraina.

13. Frankrike - Vittryssland 1X
Samma resonemang som vid Hollands match. Klass som ej kan förnekas hos fransmännen, men det var det där med att spela som ett lag. Att operera kollektivt känns inte så typiskt franskt. De vinner nog, men jag kommer att hoppas på en oavgjord. Kanske pengaslös att betala för en gardering här, men jag måste ha med oavgjord.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -

Så där var den - mitt bud på 13 rätt. Hoppas att någon av oss vinner. Vi förtjänar det

Lycka till med kupongerna.
Senast redigerad av augusta66 2012-09-10 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in