2012-09-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjabo91
Missar illa nog på Uruguay Bara hoppas Bolivia bara kryssar så får jag lite mera utdelning på 12 rätt.
Tippade ett 128raders och vinsten blir ca 800(-128) om detta resultat står sig.

143 kr på 12 rätt.. Ingen höjdare.. inte - iallafall!

Vad tippar ni på morgondagens europatips?

Jag har även 1 fråga, finns det europatipset och stryk på bet365, eller är det bara SS som håller i det? Tänkte lira där nu när jag skapat konto..
Citera
2012-09-08, 16:42
Medlem
tjabo91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackshadow
143 kr på 12 rätt.. Ingen höjdare.. inte - iallafall!

Nää var tråkigt Nya tag imorn!
Citera
2012-09-08, 23:11
Medlem
augusta66s avatar
Europatipset, 9.september 2012, spelstopp 14:59

1. Dalkurd - IFK Luleå
2. Sandvikens IF - Eskilstuna City
3. Vasalund - Syrianska IF Kerburian
4. Lund - FC Trollhättan
5. Oddevold - Sylvia
6. Qviding - Bunkeflo
7. Skövde - Karlstad
8. Sleipner - Utsikten
9. Strömsberg - Sollentuna U
10. Konyaspor - FC Gute
11. Husqvarna - Lindsdal
12. Karlskrona - Motala
13. Ljungby - Tord

Då är det bara att fylla i rätt tecken

Lägger upp mitt system lite senare.
Senast redigerad av augusta66 2012-09-09 kl. 00:02.
Citera
2012-09-09, 01:39
Medlem
augusta66s avatar
Europatipset, 9.september 2012, spelstopp 14:59

R 3-3-24 - utökat med en halvgardering - kostnad 48 kr.

1. Dalkurd - IFK Luleå 1
Borde nog köra en spiketta här. Dalkurd tycks ha hittat målform med 10 mål i tre senaste. Luleå lite mer blygsamt körande med lite under hälften gjorda mål på samma antal matcher - därtil en usel bortastatistik (1 0 8) - det här kan väl bara sluta på ett sätt? Väljer att betala endast för hemmaseger här. Spik på Dalkurd

2. Sandvikens IF - Eskilstuna City 1X M
Tabellen säger sexan o sjuan möts här. Sandviken tar mestandels sina poäng hemma ( 5 2 2) - Eskilstuna verkar som ett lag där lite av varje kan förväntas. Vete fan hur detta ska sluta - köra helgardering är nog bäst, men jag måste begränsa mig (plånboken säger så) - det får bli halvgardering 1X.

3. Vasalund - Syrianska IF Kerburian 1X2
Tabelltrean Vasalund mot laget som intar platsen som nästsist i tabellen. Liten svacka på Vasalund, men mot ett lag som Syrianska är det kanske likgiltigt. Syrianska tycks bara falla och falla - nedflyttning tycks bli en realitet när säsongen är färdigspelad. Spiketta således - eller hur? Själv betalar jag för allt i denna matchen - vem vet om den temporära formsvackan hos Vasalund fortsätter? De möter ändå ett lag som verkligen behöver lite succé. Jag hoppas det oväntade sker och Syrianska K sätter ner foten och markerar att nu är det banne mig nog med förlusterna. Helgardering får det bli och jag är syrian-in-spirit i ett par timmar

4. Lund - FC Trollhättan 1X2
Helgarderar här trots att hemmalaget Lund har en resultatrad hemma som innehåller noll förluster. Trollhättan har dock så pass bra form (inga förluster på fem senaste), att dom kanske smiter iväg med alla tre - likt matchen förovan skulle en bortaseger ju även rensa bra. Lund favorit - men favorit i fara. Helgardering.

5. Oddevold - Sylvia 1
Oddevold jagar playoff-plats och är bra nära en sådan - Sylvia hoppas nå dit, men ganska långsökt att det skulla hända. Båda lag behöver allt de kan skrapa ihop. Oddevold bara en förlust hemma och riktigt bra form. Är svårt att se dom förlora här mot et Sylvia som verkar lite darriga defensivt (nio insläppta mål på tre senaste), blir nog ytterligare ett par stycken imorgon. Spikar Oddevold.

6. Qviding - Bunkeflo 1X2
Helgardering.

7. Skövde - Karlstad 2
Ett hemmalag som försöker hålla tritt med Oddevold o Lund i kampen om en playoff-plats. Ska således fixa tre poäng mot ett Karlstad som antingen vinner eller förlorar borta. Skövde har tveksam form sett till de senaste matcher (4-10 i målskillnad) , medan Karlstad just can´t stop winning för närvarande... Här blir det nog svängigt - senaste mötet mellan dessa slutade 1-1 - det gör det icke denna gången. Jag spikar Karlstad.

8. Sleipner - Utsikten 1X
Bottenmöte. Ingen har råd att förlora - och just det är nog vad som kommer att hända. Sleipner har fjorton insläppta mål på tre senaste, dock har de målen kommit mot två av topplagen Lund, Örgryte och senast var det Trollhättan som fick Sleipners supportrar att skaka på huvudet. Tunga tider för de stackarna. Måste vända snabbt och nu kommer Utsikten (vilket namn) som befinner sig lite över Sleipner i tabellen, men även de har lite svårt att minnas de dagar där de lämnade planen som segerherrar. Kommer att jobba frenetisk för att hålla Sleipner kvar i botten - lyckas det? Säkert, men jag fiskar trots allt fram ett par extra mynt för att få Sleipner-seger med i den här matchen. halvgardering 1X.

9. Strömsberg - Sollentuna U 2
Topp och botten drabbar ihop här. Bottenlaget Strömsberg har dock hemmafördel, vilket kanske inte är att räkna för något särskild när de bara förmår att vinna under hälften av dessa. Bortalaget Sollentuna rullar det bra för - kommer kanske inte att ta klivet upp från divisionen, men ett hopp om detta har de nog (ändå bara sex poäng från tabellettan Valsta) - måste gå för allt här och jag tror de lyckas. Spiktvåa - den försiktiga (eller lite rikare) tipparen betalar även för krysset.

10. Konyaspor - FC Gute 1X
Fortfarande i Sverige, va´? Bottenmöte - bäst form på bortalaget, tre poängs skillnad i tabellen, men hemmalaget Konyaspor måste nästan skämmas för sin usla form (sex förluster i rad) ändå skulle jag önska att jag hade råd att betala för alla tecken här. Får hoppas att det vänder för Konyaspor mot Gute. När det bara är tre poäng upp till motståndaren, då ges inte bättre tilfälle att "komma igång" än en hemmamatch mot dessa. Seger här kan nästan kännas som en nystart. Men det här är öppet. Jag chansar dock bort Gute och hejar på Konyaspor. Halvgardering 1X.

11. Husqvarna - Lindsdal 1
Toppmöte. Stabilt hemmalag mot ett bortalag som jagar och just nu vägrar att förlora. Borde helgardera, men pengarna räcker icke så långt. Här måste jag ta ställning och chansar med en spiketta på Husqvarna.

12. Karlskrona - Motala 1 2
Omöjligt - försöker med en halvgardering 1 2.

13. Ljungby - Tord 1
Spikar Ljungby på bättre form.

------------------------------------------------------------------------------------------

Så där blev man klar med den kupongen. Hoppas som fan att det går lång tid innan vi ser såna obskyriteter på en tipskupong. Har försökt motivera utifrån den info jag kunde få från ViTippa o rekatochklart - som vanligt mixat detta med magkänsla. Det brukar räcka til åtta, ja även nio rätt har väl hänt - men denna gången kanske jag kommer in i en av vinstgrupperna

Lycka till med spelet - nu kör vi
Senast redigerad av augusta66 2012-09-09 kl. 02:07.
Citera
2012-09-09, 07:37
Medlem
Germanofils avatar
R 2-5-12 + MG = 144 rader

1. Dalkurd -IFK Luleå 1
2. Sandv.IF -Esk. City 12
3. Vasalund -Syr Kerb 1

4. Lunds BK -FC Trollh 1X2
5. Oddevold -Sylvia 1X
6. Qviding -Lim. Bunk 1X2

7. Skövde -Karlstad 12
8. Sleipner -Utsikten 12
9. Strömsber-Sollent. X2

10. Konyaspor-FC Gute X2
11. Husqvarna-Lindsdal 1X2
12. Karlskron-Motala 12
13. Ljungby -Tord 1

Citat:
Ursprungligen postat av augusta66

Lycka till med spelet - nu kör vi

Tack detsamma! Idag blir det pengaregn över någon av oss här på fb.
Citera
2012-09-09, 10:55
Medlem
Vigores avatar
4 blygsamma rader, detta system känns nästan som spam i tråden (då den aldrig sitter) men större underverk har hänt (tror jag).

Citera
2012-09-09, 11:24
Medlem
Såhär ser mitt M16 system ut..

1. Dalkurd - IFK Luleå 1
2. Sandvikens IF - Eskilstuna City X
3. Vasalund - Syrianska IF Kerburian 1
4. Lund - FC Trollhättan 12
5. Oddevold - Sylvia 2
6. Qviding - Bunkeflo 1
7. Skövde - Karlstad 2
8. Sleipner - Utsikten 1X
9. Strömsberg - Sollentuna 2
10. Konyaspor - FC Gute X2
12. Karlskrona - Motala 1X
13. Ljungby - Tord 1
Citera
2012-09-09, 13:13
Medlem
R16

1. Dalkurd - IFK Luleå 1 X
2. Sandv.IF - Esk. City 1 2
3. Vasalund - Syr Kerb 1
4. Lunds BK - FC Trollh 1
5. Oddevold - Sylvia 1 X
6. Qviding - Lim. Bunk 1 2
7. Skövde - Karlstad 1
8. Sleipner - Utsikten X 2
9. Strömsber - Sollent. 2
10. Konyaspor - FC Gute 1 X
11. Husqvarna - Lindsdal 1 X
12. Karlskron - Motala 2
13. Ljungby - Tord 1 X X

R4-9
1. Dalkurd - IFK Luleå 1
2. Sandv.IF - Esk. City 1 X 2
3. Vasalund - Syr Kerb 1
4. Lunds BK - FC Trollh 1
5. Oddevold - Sylvia 1 X 2
6. Qviding - Lim. Bunk 1 X 2
7. Skövde - Karlstad 1 X 2
8. Sleipner - Utsikten X
10. Konyaspor - FC Gute X
12. Karlskron - Motala X
13. Ljungby - Tord 1
Citera
2012-09-09, 14:12
Medlem
charkovs avatar
32 rader

1. Dalkurd - IFK Luleå 1
2. Sandv.IF - Esk. City 1X
3. Vasalund - Syr Kerb 1

4. Lunds BK - FC Trollh 12
5. Oddevold - Sylvia 1
6. Qviding - Lim. Bunk X

7. Skövde - Karlstad X
8. Sleipner - Utsikten X2

10. Konyaspor - FC Gute 2
12. Karlskron - Motala X2
13. Ljungby - Tord 1X
Citera
2012-09-09, 14:17
Medlem
Rifter666s avatar
Riktigt värdelös omgång men är jackpot och har inget att göra så kastar in en rad. Usel på svensk fotboll så har inga förhoppningar.

1. Dalkurd - IFK Luleå 1
2. Sandv.IF - Esk. City 1
3. Vasalund - Syr Kerb 1
4. Lunds BK - FC Trollh 1 X 2
5. Oddevold - Sylvia 1
6. Qviding - Lim. Bunk 1 X
7. Skövde - Karlstad 1
8. Sleipner - Utsikten X 2
9. Strömsber - Sollent. 1 X 2
10. Konyaspor - FC Gute 1 X
12. Karlskron - Motala 1 X