Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Hallå gubbar!
Det är nu uttrycket "same procedure as every year, James!" kommer till sin fulla rätt. Jag menar så klart utdelningen.
Håller med vår käre brasse, bojkottar ET och dubblar mig på ST tror jag.
Jag lutar ditåt också. Spelar ju ingen större roll om det är förhållandevis vanligt att man kan stå som ensam vinnare på ET när raderna är helt åt skogen.
Tycker SVS väljer ut alldeles för få knepiga matcher fortfarande.
Sen gillar jag inte heller deras taktiska placering av matcher. Man placerar alltså inte matcherna i ordning efter starttid eller liga - utan bara lite på en höft efter eget tycke och smak.
Vilket gör att dom kan ställa till ett rent helvete för den som reducerar vid omgångar då många favoriter håller.
Då måste man "säkra upp" för möjligheten till fem raka ettor, vilket känns så jävla onödigt.
Idag förstår jag, exempelvis, inte varför man väljer bort en svårtippad och intressant match som Almeria-Hercules, till exempel.
Dagens omgång tycker jag hade varit svår att göra mycket mer med, trots allt. Men man hade gott och väl kunnat tryckt in ytterligare någon italiensk eller spansk match på bekostnad av allsvenska matcher som egentligen inte gäller någonting.
Klockrent hade naturligtvis varit att ta med Isanbulderbyt istället för någon iskall skitmatch i allsvenskan.
Nåväl. Nog om det.
För övrigt, trist att Bilbao inte fick en sportslig chans mot Sevilla på grund av en direkt värdelös domare.