2010-10-24, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Hehe. Samma domare som dömde utvisning, menar du? Sammantaget känns det rättvist, med tanke på att man ledde med 3-0.

Ähe. Ingenting går skrällvägen idag inte. Nu leder Villarreal också och min antistates faller som en fura om inte Atletico förmår kvittera (och således göra årets första bortamål på Madrigalen).

Började se matchen just innan utvisningen, som för övrigt kändes ganska korrekt. Sevilla spelade generellt inte speciellt trevlig fotboll och Konkos handboll hade gott och väl kunnat ge en till mens-skiva.
Domaren var usel, rakt igenom. Såg dock inte första halvlek så jag vet inte om det hände något spännande där, men han tillät typ inga kampsituationer överhuvudtaget. Mycket illa.

Håller med dig om att dagens rad är ännu en i raden av totala antiklimax.
Vette fan när det börjar bli dags för en vändning. Så här kan det fan inte fortsätta länge till - det börjar bli löjligt när 13 rätt alltid ger under 30 000.
Citera
2010-10-24, 22:16
Medlem
spleendids avatar
Haha. Chippchopp Sampdoria gör det som jag hoppades Cagliari kunde göra tidigare idag. Snacka om att välja fel skräll, fast den här är förstås mindre tänkbar på förhand och jag hade aldrig vågat spika Samp. Långt kvar visserligen, men ändå. Hoppas de håller.
Citera
2010-10-24, 22:20
Bannlyst
Citat:
Haha. Chippchopp Sampdoria gör det som jag hoppades Cagliari kunde göra tidigare idag. Snacka om att välja fel skräll, fast den här är förstås mindre tänkbar på förhand och jag hade aldrig vågat spika Samp. Långt kvar visserligen, men ändå. Hoppas de håller.

Haha, jag var ju inne på det tidigare i veckan men blev avrådd av någon då...
Spelar å andra sidan ingen roll nu när det blev fem raka ettor på lappen, hade inte kvitterat ut några pengar ändå.
Citera
2010-10-24, 22:24
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Haha, jag var ju inne på det tidigare i veckan men blev avrådd av någon då...
Spelar å andra sidan ingen roll nu när det blev fem raka ettor på lappen, hade inte kvitterat ut några pengar ändå.

Ba blicka framåt. Tycker nästa lapp ser ut att kunna bli lika jävla trist som denna. Rangers. Celtic. Två gratispoäng. Ajax, PSV, Mallorca, Malmö, Aston Villa. Det skulle banne mig kunna bli rekordlåg utdelning igen. Fy fan.

Etoo. Fan vilken drömaffär Inter gjorde där egentligen. Blev av med Zlatan och fick studsnegern. Han är fan bäst. Rasbiologin till trots. Studsnegern har varit bäst jävligt länge egentligen men kommit i skymundan av först Ronaldinho och sedan Messi. Men som målspottare är han mitt förstaval.
Senast redigerad av spleendid 2010-10-24 kl. 22:28.
Citera
2010-10-25, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ba blicka framåt. Tycker nästa lapp ser ut att kunna bli lika jävla trist som denna. Rangers. Celtic. Två gratispoäng. Ajax, PSV, Mallorca, Malmö, Aston Villa. Det skulle banne mig kunna bli rekordlåg utdelning igen. Fy fan.

Etoo. Fan vilken drömaffär Inter gjorde där egentligen. Blev av med Zlatan och fick studsnegern. Han är fan bäst. Rasbiologin till trots. Studsnegern har varit bäst jävligt länge egentligen men kommit i skymundan av först Ronaldinho och sedan Messi. Men som målspottare är han mitt förstaval.

Är benägen att hålla med dig. Han har ju förpassat D. Milito till glömskan, skulle inte förvåna mig om vederbörande söker lyckan i Zaragoza snart igen.

I alla fall, jag hoppar nog kommande ET. Känns fan inte kul att gå in där. Går man in med ett litet system så spricker det sannolikt om det skräller och blir cash.
Går man in med ett större system så ska du se på fan att det blir max en halvskräll i cupmatcherna och sen vinner både Celtic och Rangers samt Ajax, Malmö och PSV.
Kanske något strökryss och maximalt 7 000 i utdelning.

Tror jag lägger en rad på Stryktipset istället faktiskt.
Tror det kan bli okej pengar där även om man spikar Arsenal som kommer köra över West Ham brutalt. Även Chelsea ser ju ut som en relativt säker vinnare, även om X2 kan vara kul bara ifall att.
Sen tror jag inte Wigan vinner borta... kan nog bli ett par ettor till där tidigt på talongen.
Tror även Leicester kommer mangla Preston.

Så då har vi lite lotto om det blir någon utdelning. Allt hänger på om det rasar lös någon skrälltvåa i Championship.
Citera
2010-10-26, 00:27
Medlem

EUROPATIPSET 27 Okt 2010

1. Häcken - Malmö FF
2. Hammarby - Kalmar FF
3. Aston V - Burnley
4. Newcastle - Arsenal
5. West Ham - Stoke
6. Lyon - Paris SG
7. Mallorca - Sp.Gijon
8. Valladolid - Espanyol
9. Hércules - Malaga
10. Kilmarnoc - Glasgow R
11. St.Johnst - Celtic
12. Ajax - Heerenv
13. Vitesse - PSV Eindh
Citera
2010-10-26, 19:57
Medlem
Germanofils avatar
Förslag på lågstreckade spikar inför morgondagen? Vore bra om man åtminstone kunde hitta någon som var under 60%...

Espanyol till 36% kanske, vad tror ni om den? Malmö är också spelbar till 56% tycker jag.
Citera
2010-10-26, 22:06
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Förslag på lågstreckade spikar inför morgondagen? Vore bra om man åtminstone kunde hitta någon som var under 60%...

Espanyol till 36% kanske, vad tror ni om den? Malmö är också spelbar till 56% tycker jag.
Har redan lagt mitt tips för morgondagen, även om jag tidigare sa att jag inte skulle det. Blev dock bara ett flummigt M36.

Spikade iaf Espanyol, har dock ingen koll på hur motiverade de är i cupen, men mot ett lag en div under så borde de ro hem en seger.

Spikade även Kalmar, vilka brukar ha det lätt mot Hammarby. De är även ett av de få lagen som "satsar" på att vinna cupen varje år.

Så mitt system består av majoriteten tvåor, medan ettorna är några och kryssen nästintill obefintliga.
Har fått för mig att det kryssas mindre i cupsammanhang.
Citera
2010-10-26, 22:53
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Har redan lagt mitt tips för morgondagen, även om jag tidigare sa att jag inte skulle det. Blev dock bara ett flummigt M36.

Spikade iaf Espanyol, har dock ingen koll på hur motiverade de är i cupen, men mot ett lag en div under så borde de ro hem en seger.

Spikade även Kalmar, vilka brukar ha det lätt mot Hammarby. De är även ett av de få lagen som "satsar" på att vinna cupen varje år.

Så mitt system består av majoriteten tvåor, medan ettorna är några och kryssen nästintill obefintliga.
Har fått för mig att det kryssas mindre i cupsammanhang.

Har en hel del tvåor jag också. Ställer in på att de skotska lagen till att börja med gör jobbet, och att det kan skrälla på andra håll, som framför allt i Sverige där jag väljer 1X på båda matcherna. Det är Hammarbys roligaste match för i år och det är ett Malmö som går in med allt att förlora. Jag hoppas på det, på en förhoppningsvis väl vald spik i England, och på att Holland kan bjuda oss på något oväntat. Imorgon smäller det.
Citera
2010-10-26, 23:01
Medlem
Ser dessa som de 5 bästa spikarna:

1. Häcken - Malmö FF
2. Hammarby - Kalmar FF
3. Aston V - Burnley
4. Newcastle - Arsenal
5. West Ham - Stoke
6. Lyon - Paris SG
7. Mallorca - Sp.Gijon
8. Valladolid - Espanyol
9. Hércules - Malaga
11. St.Johnst - Celtic
12. Ajax - Heerenv
13. Vitesse - PSV Eindh
Citera
2010-10-26, 23:20
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Ser dessa som de 5 bästa spikarna:

1. Häcken - Malmö FF
2. Hammarby - Kalmar FF
3. Aston V - Burnley
4. Newcastle - Arsenal
5. West Ham - Stoke
6. Lyon - Paris SG
7. Mallorca - Sp.Gijon
8. Valladolid - Espanyol
9. Hércules - Malaga
11. St.Johnst - Celtic
12. Ajax - Heerenv
13. Vitesse - PSV Eindh

Det är definitivt klara favoriter, bortsett från Malmö som i mina ögon bara är knappa favoriter. Man har allt att förlora och Häcken brukar kunna göra livet surt för många på den där utskitna vallen. Vi får se, men jag tror på en jämnare match än att Malmö kan spikas utan eftertanke.

De jag spikat är följande:

Stoke. En cupmatch där jag tror att West Ham är det skitlag som, även om det vore motiverat att satsa på cupen, lägger störst krut på att klara kontraktet i ligan. Slutsats att Stoke ställer upp med ett bättre manskap och så att säga "tar chansen".

Espanyol. Visserligen cup även detta, men i en så jämnstreckad match är spelvärdet på laget från högstaligan väldigt högt, till skillnad från Kalmar som också är laget från den högre divisionen, men som streckats betydligt starkare i ett land där slumpen avgör mer än i Spanien. Espanyol, som dessutom ligger 5:a i ligan, således bättre spik än Kalmar, i mina ögon.

Glasgow Rangers. Orosmomentet här ligger i att man lirar Champions Leauge. Men man borde vilja knäppa Celtic i den förmodade finalen och måste då först vinna här. Kilmarnock är dessutom ett rätt risigt lag i ligan och Rangers borde vinna även om någon av toppspelarna ställs vid sidan.

Celtic. Man har mindre att uträtta i Europaspelet, och jag ser inte varför man inte skulle vilja piska Rangers i cupfinalen.

Övriga matcher är halvgarderade i mitt R-0-7-16 + 2 MG.
Citera
2010-10-26, 23:46
Medlem
Germanofils avatar
Har krigat in 286 kr vid pokerborden idag så jag tänkte lägga dessa på ett system. Frågan är bara om jag ska köra ett M288 eller villkorsreducera med egna rader? Att köra ett av SvS reducerade med 12-rättsgaranti och sedan bygga ut detta är också något jag funderar på. Hmm. Ska nog kika på detta med egna rader först.

Återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in