Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Ser dessa som de 5 bästa spikarna:
1. Häcken - Malmö FF
2. Hammarby - Kalmar FF
3. Aston V - Burnley
4. Newcastle - Arsenal
5. West Ham - Stoke
6. Lyon - Paris SG
7. Mallorca - Sp.Gijon
8. Valladolid - Espanyol
9. Hércules - Malaga
10. Kilmarnoc - Glasgow R
11. St.Johnst - Celtic
12. Ajax - Heerenv
13. Vitesse - PSV Eindh
Det är definitivt klara favoriter, bortsett från Malmö som i mina ögon bara är knappa favoriter. Man har allt att förlora och Häcken brukar kunna göra livet surt för många på den där utskitna vallen. Vi får se, men jag tror på en jämnare match än att Malmö kan spikas utan eftertanke.
De jag spikat är följande:
Stoke. En cupmatch där jag tror att West Ham är det skitlag som, även om det vore motiverat att satsa på cupen, lägger störst krut på att klara kontraktet i ligan. Slutsats att Stoke ställer upp med ett bättre manskap och så att säga "tar chansen".
Espanyol. Visserligen cup även detta, men i en så jämnstreckad match är spelvärdet på laget från högstaligan väldigt högt, till skillnad från Kalmar som också är laget från den högre divisionen, men som streckats betydligt starkare i ett land där slumpen avgör mer än i Spanien. Espanyol, som dessutom ligger 5:a i ligan, således bättre spik än Kalmar, i mina ögon.
Glasgow Rangers. Orosmomentet här ligger i att man lirar Champions Leauge. Men man borde vilja knäppa Celtic i den förmodade finalen och måste då först vinna här. Kilmarnock är dessutom ett rätt risigt lag i ligan och Rangers borde vinna även om någon av toppspelarna ställs vid sidan.
Celtic. Man har mindre att uträtta i Europaspelet, och jag ser inte varför man inte skulle vilja piska Rangers i cupfinalen.
Övriga matcher är halvgarderade i mitt R-0-7-16 + 2 MG.