2010-10-13, 01:01
Bannlyst
"Avbryts match, som spelas helt inom Tipsomgången, före den ordinarie matchtidens utgång och förklaras den av arrangerande fotbollsförbundet för färdigspelad gäller det resultat som förelåg vid matchens slut. Med färdigspelad match avses här match som ej ska spelas till slut eller spelas om vid senare tillfälle. Har för avbruten match inget besked, huruvida matchen är färdigspelad eller ej, erhållits från arrangerande fotbollsförbund e d senast 5 dagar efter Tipsomgången, anses matchen ej vara färdigspelad. Erhålls från arrangerande fotbollsförbund fler än ett besked inom denna tid, gäller det senast avgivna beskedet."

Jag tolkar detta som att om UEFA ger segern till Italien inom fem dagar så kommer det att bli etta på kupongen och således inte lottning.
Drar beslutet ut på tiden så kommer det att bli tvåa via lottning.

Jag får 13 rätt oavsett vilket, men det blir ju skillnad på cashen.
Citera
2010-10-13, 01:02
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Idag är väl felet att det blev för få kryss i överspelade ettor, som exempelvis Grekland, som ju var nära att bli oavgjord.
Beror lite på vilken skräll man talar om också.

Ganska precis det jag menade. Nästan alla matcher viktar över åt endera hållet, och så länge 80 % av kupongerna får 3-4 matcher gratis (Tjeckien, Danmark, Grekland - som ansågs i stort sett lika säkra som Portugal, Spanien, England) ska det mycket till för att komma någon vart i utdelningsväg. Helskrällar (att fel lag vinner matchen) är förstås alltid bättre än halvskrällar (kryss). Möjligt att det räcker med tre helskrällar men krävs fem halvskrällar en omgång som denna. Sen tror jag knappast att vissa skrällar hade varit mer värda än andra. Hade Skottland valt att arkebusera Spanien så hade det varit lika mycket värt som om Israelerna fortsatt sin massaker på Grekland.

Du har för övrigt inte glömt möjligheten att ändra ett inlägg? Jag menar; det är inte första gången du drar med dig Niagarafallen när ett av dina tips är jordens medelpunkt.
Citera
2010-10-13, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
På fotbollskanalen sa de att matchen kunde sluta 3-0 till Italien precis som vid Danmark-Sverige matchen för några år sen.

Jepp, noterade också detta. Bara att hoppas att UEFA har mycket att göra i veckan så inget besked kommer inom fem dagar.
Men skulle tro att dom klubbar 3-0 redan inatt eftersom det drabbat italien.
Citera
2010-10-13, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Ganska precis det jag menade. Nästan alla matcher viktar över åt endera hållet, och så länge 80 % av kupongerna får 3-4 matcher gratis (Tjeckien, Danmark, Grekland - som ansågs i stort sett lika säkra som Portugal, Spanien, England) ska det mycket till för att komma någon vart i utdelningsväg. Helskrällar (att fel lag vinner matchen) är förstås alltid bättre än halvskrällar (kryss). Möjligt att det räcker med tre helskrällar men krävs fem halvskrällar en omgång som denna. Sen tror jag knappast att vissa skrällar hade varit mer värda än andra. Hade Skottland valt att arkebusera Spanien så hade det varit lika mycket värt som om Israelerna fortsatt sin massaker på Grekland.

Du har för övrigt inte glömt möjligheten att ändra ett inlägg? Jag menar; det är inte första gången du drar med dig Niagarafallen när ett av dina tips är jordens medelpunkt.

Mina tips är viktigare än andras, mest för att mina alltid är rätt.
Citera
2010-10-13, 01:07
Bannlyst
Någon som kan tolka följande:

https://svenskaspel.se/img/webb/Spelregler_Stryktips_Europatips_Måltips_Topptips_J oker.pdf
Match som börjar innan Tipsomgångens start eller som inte är färdigspelad vid Tipsomgångens slut anses ha slutat med det resultat som framkommer vid särskild lottdragning. Detsamma gäller avbruten match som spelas helt inom Tipsomgången men inte inom i stycket ovan föreskriven tid förklaras färdigspelad liksom match som slutar med seger för ena laget utan spel (walkover). Föreligger i annat fall särskild anledning att frångå matchresultatet, kan Svenska Spel besluta att lottresultatet ska gälla.
Citera
2010-10-13, 01:19
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Mina tips är viktigare än andras, mest för att mina alltid är rätt.

Jag förstår mycket väl att dina tips är viktiga för dig eftersom du lägger ned väldigt mycket pengar på ditt spelande, men det är synd att det ska behöva gå ut över netiketten. Nu är inte jag moderator men jag tror att det kallas för "flood" när man spammar ett forum med en oavbruten monolog. Du är dessutom mycket väl medveten om att du postar för döva öron, och att ingen kommer att hjälpa dig med tolkningar av Svenska Spels paragrafer, vilket i sin tur bekräftar monologen. En dessutom manifesterande sådan, där du på ett utdraget sätt stoltserar med dina tipsresultat. Men du kan väl åtminstone editera istället för att spamma.

Grattis till 13 förresten!
Citera
2010-10-13, 01:24
Bannlyst
Citat:
Jag förstår mycket väl att dina tips är viktiga för dig eftersom du lägger ned väldigt mycket pengar på ditt spelande, men det är synd att det ska behöva gå ut över netiketten. Nu är inte jag moderator men jag tror att det kallas för "flood" när man spammar ett forum med en oavbruten monolog. Du är dessutom mycket väl medveten om att du postar för döva öron, och att ingen kommer att hjälpa dig med tolkningar av Svenska Spels paragrafer, vilket i sin tur bekräftar monologen. En dessutom manifesterande sådan, där du på ett utdraget sätt stoltserar med dina tipsresultat. Men du kan väl åtminstone editera istället för att spamma.

Grattis till 13 förresten!
Givetvis hoppas jag att någon ska veta vad som gäller om en match avgörs via diskvalificering.
Det har ju hänt förut.

Som jag tolkar reglerna bör lotten gälla om matchen inte spelas inom fem dagar, vilket inte kommer ske då det är full omgång i helgen och dessutom CL nästa vecka.
Plus att vid omspel måste man dra igång ett större säkerhetspådrag.

Men vid diskvalificering bör det som jag fetade kunna vara applicerbart. Men det vore ju trevligt om någon som spelat under längre tid har levande exempel.
Citera
2010-10-13, 01:25
Medlem
Det stod väl 0-0 när matchen avbröts och då ska det väl vara ett X.
Citera
2010-10-13, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oppfinnar-Jocke
Det stod väl 0-0 när matchen avbröts och då ska det väl vara ett X.

Matchen avbröts efter sex minuter. Tror det finns någon tidslinje man måste passera.
X är i alla fall uteslutet vad jag förstått, så länge matchen inte spelas om pronto och slutar X.
https://svenskaspel.se/img/webb/Spelregler_Stryktips_Europatips_Måltips_Topptips_J oker.pdf
Citera
2010-10-13, 02:16
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Givetvis hoppas jag att någon ska veta vad som gäller om en match avgörs via diskvalificering.
Det har ju hänt förut.

Som jag tolkar reglerna bör lotten gälla om matchen inte spelas inom fem dagar, vilket inte kommer ske då det är full omgång i helgen och dessutom CL nästa vecka.
Plus att vid omspel måste man dra igång ett större säkerhetspådrag.

Som jag tolkar reglerna kommer matchen att lottas även om den spelas om inom 5 dagar. "Med färdigspelad match avses här match som ej ska spelas till slut eller spelas om vid senare tillfälle."

Den matchen som finns på kupongen är således att betrakta som färdigspelad och kommer att lottas såvida Italien inte tilldöms segern inom 5 dagar.

Eftersom tio tidningar samtliga trodde på Italien kommer urnan därför att innehålla 12 ettor, 2 kryss och 2 tvåor vid lottdragning. En lottdragning som alltså blir av dels om det inte kommer något besked inom 5 dagar och dels om matchen beslutas att spelas om.

Edit: Egentligen uttrycker sig Svenska Spel lite tvetydigt i den paragrafen. Liksom: "Med färdigspelad match avses här match som ej ska spelas till slut eller spelas om vid senare tillfälle."

Man kan fråga sig om de avser "match som ej ska spelas till slut eller ej spelas om vid senare tillfälle", d.v.s. om ordet ej gäller för båda varianterna. Jag tolkar det dock som att "Färdigspelad match = Match som ej ska spelas till slut" och "Färdigspelad match = Match som spelas om vid ett senare tillfälle.", d.v.s. att ej endast gäller första delen.
Senast redigerad av spleendid 2010-10-13 kl. 02:26.
Citera
2010-10-13, 02:24
Bannlyst
Citat:
Som jag tolkar reglerna kommer matchen att lottas även om den spelas om inom 5 dagar. "Med färdigspelad match avses här match som ej ska spelas till slut eller spelas om vid senare tillfälle."

Den matchen som finns på kupongen är således att betrakta som färdigspelad och kommer att lottas såvida Italien inte tilldöms segern inom 5 dagar.

Eftersom tio tidningar samtliga trodde på Italien kommer urnan därför att innehålla 12 ettor, 2 kryss och 2 tvåor vid lottdragning. En lottdragning som alltså blir av dels om det inte kommer något besked inom 5 dagar och dels om matchen beslutas att spelas om.

Lotten är redan dragen och gav en tvåa.

Det jag reagerar på är formuleringen i spelreglerna som lyder:
Detsamma gäller avbruten match som spelas helt inom Tipsomgången men inte inom i stycket ovan föreskriven tid förklaras färdigspelad liksom match som slutar med seger för ena laget utan spel (walkover). Föreligger i annat fall särskild anledning att frångå matchresultatet, kan Svenska Spel besluta att lottresultatet ska gälla.

Men det kan vara frågan om önsketänkande.
Har för övrigt svårt att se hur UEFA inte ska kunna klubba fram 3-0 till Italien innan helgen. Det vore högst märkligt.
Citera
2010-10-13, 02:31
Medlem
perezhiltohs avatar
jaha,det var ju bull.. jag hade fått 13 rätt vid ett kryss.. säker att det inte kan bli ett kryss på kupongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in