Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Mjo. Enligt reglerna tycker åtminstone jag då att det borde ändras till en etta, men å andra sidan har jag aldrig varit med om att de offentliggjort ett lottat resultat och sedan ändrat på det. Verkar märkligt. Sade de verkligen på SvS att matchen lottats tvåa? Då måste de ha fått besked om att matchen ska spelas om, tycker jag.
Känns ändå bäst att vänta tills det kommer upp ett offentligt resultat innan man kan fastställa den där tvåan. Det skulle ju kunna vara så att de lottar med en gång, men avvaktar att offentliggöra resultatet ifall att Italien tilldöms segern.
Jag har personligen ringt in och fått det beskedet. Det har även andra fått på Svenska Spels forum - så jag utgår från att det stämmer.
Jag fick uppfattningen att man inväntade beslut från UEFA om omspel kunde bli aktuellt och i så fall om det skulle ske inom fem dagar, annars gäller lotten.
Att tilldöma Italien segern på tipset vore direkt taskigt mot spelarna då matchen avbröts av fansen och det rättvisaste är givetvis att gå efter lotten där 12 står mot 2 samt 2.
Så på så vis kan ju inte italientippare gnälla över att man aldrig fick en chans, för oddsmässigt hade man ju övertag.
Vet dock inte hur man resonerar.
Men att man lottat och att det blev en tvåa förefaller klarlagt. Utdelningen lär väl inte bli rasande ändå, kanske 10 000 och sen utökning av tolvor och elvor.
Knappast några tior va?
Omspel kan nog inte bli aktuellt med tanke på helgens ligaomgång i kombination med CL till veckan. I så fall är det på väldigt lång sikt.
UEFA-beslut innan helgen?
Sannolikt, men vem fan vet. Dom kanske har annat att stå i och inte känner för att jobba på helgen.