2010-10-13, 02:32
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82

Men det kan vara frågan om önsketänkande.
Har för övrigt svårt att se hur UEFA inte ska kunna klubba fram 3-0 till Italien innan helgen. Det vore högst märkligt.

Mjo. Enligt reglerna tycker åtminstone jag då att det borde ändras till en etta, men å andra sidan har jag aldrig varit med om att de offentliggjort ett lottat resultat och sedan ändrat på det. Verkar märkligt. Sade de verkligen på SvS att matchen lottats tvåa? Då måste de ha fått besked om att matchen ska spelas om, tycker jag.

Känns ändå bäst att vänta tills det kommer upp ett offentligt resultat innan man kan fastställa den där tvåan. Det skulle ju kunna vara så att de lottar med en gång, men avvaktar att offentliggöra resultatet ifall att Italien tilldöms segern.
Senast redigerad av spleendid 2010-10-13 kl. 02:35.
Citera
2010-10-13, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Mjo. Enligt reglerna tycker åtminstone jag då att det borde ändras till en etta, men å andra sidan har jag aldrig varit med om att de offentliggjort ett lottat resultat och sedan ändrat på det. Verkar märkligt. Sade de verkligen på SvS att matchen lottats tvåa? Då måste de ha fått besked om att matchen ska spelas om, tycker jag.

Känns ändå bäst att vänta tills det kommer upp ett offentligt resultat innan man kan fastställa den där tvåan. Det skulle ju kunna vara så att de lottar med en gång, men avvaktar att offentliggöra resultatet ifall att Italien tilldöms segern.

Jag har personligen ringt in och fått det beskedet. Det har även andra fått på Svenska Spels forum - så jag utgår från att det stämmer.
Jag fick uppfattningen att man inväntade beslut från UEFA om omspel kunde bli aktuellt och i så fall om det skulle ske inom fem dagar, annars gäller lotten.
Att tilldöma Italien segern på tipset vore direkt taskigt mot spelarna då matchen avbröts av fansen och det rättvisaste är givetvis att gå efter lotten där 12 står mot 2 samt 2.
Så på så vis kan ju inte italientippare gnälla över att man aldrig fick en chans, för oddsmässigt hade man ju övertag.

Vet dock inte hur man resonerar.
Men att man lottat och att det blev en tvåa förefaller klarlagt. Utdelningen lär väl inte bli rasande ändå, kanske 10 000 och sen utökning av tolvor och elvor.
Knappast några tior va?

Omspel kan nog inte bli aktuellt med tanke på helgens ligaomgång i kombination med CL till veckan. I så fall är det på väldigt lång sikt.
UEFA-beslut innan helgen?
Sannolikt, men vem fan vet. Dom kanske har annat att stå i och inte känner för att jobba på helgen.
Citera
2010-10-13, 10:26
Medlem
Hur fan kan det bli skräll-lottning varenda gång på svs. Lapparnas fördelning var alltså 12-2-2 och ändå lyckas dom "dra" det minst sannolika istället för storfavoriten. Det är verkligen inte första gången det händer
Citera
2010-10-13, 11:08
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Hur fan kan det bli skräll-lottning varenda gång på svs. Lapparnas fördelning var alltså 12-2-2 och ändå lyckas dom "dra" det minst sannolika istället för storfavoriten. Det är verkligen inte första gången det händer

Hur som helst så känns inte det särskilt rättvist att Italien skulle ha 75% av lapparna, 10 tidningars tips känns väl sådär tycker jag.

Jag skulle snarare säga 50% 35% 15% hade vart mer rättvist., dvs 8st lappar för Italien, 6 för oavgjort och 2 för Serbien.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2010-10-13 kl. 11:11.
Citera
2010-10-13, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Hur som helst så känns inte det särskilt rättvist att Italien skulle ha 75% av lapparna, 10 tidningars tips känns väl sådär tycker jag.

Jag skulle snarare säga 50% 35% 15% hade vart mer rättvist., dvs 8st lappar för Italien, 6 för oavgjort och 2 för Serbien.
Håller med. Italien är verkligen inte så bra som 10-tidningar gör gällande.
Eller för den delen spelarna.
Citera
2010-10-13, 15:52
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Även om inte Italien är speciellt bra så är dom fortfarande väldigt mycket bättre än Seriben.
Serberna fick spö av Estland med 3-1 och skulle du kunna tänka dig att Italien hade förlorat mot Estland?

10 tidningars tips om Italien är inte mer än klockrent, det är och skulle ha varit en given etta då Serbien är helt urform just nu.
Citera
2010-10-13, 15:54
Medlem
Hur jävla lång tid ska det ta? Man vill ju veta om man har vunnit eller inte.
Citera
2010-10-13, 15:56
Bannlyst
Saxat från Sportbladet:
Matchen mellan Italien och Serbien fick avbrytas efter de serbiska fansens upplopp.

Nu kan Serbien uteslutas från mästerskapsspel.

Den 28 oktober tar Uefa beslut.

Min tanke är ju att om beslutet kommer först den 28:e så bör lottning gälla. Den 28 är ju som en bit bort i tiden, långt efter femdagarsgränsen.
Citera
2010-10-13, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF
Även om inte Italien är speciellt bra så är dom fortfarande väldigt mycket bättre än Seriben.
Serberna fick spö av Estland med 3-1 och skulle du kunna tänka dig att Italien hade förlorat mot Estland?

10 tidningars tips om Italien är inte mer än klockrent, det är och skulle ha varit en given etta då Serbien är helt urform just nu.

Å andra sidan höll ju Italien på att få spö av just Estland.
Italien spelade 0-0 mot Nordirland, som i sin tur spelade oavgjort med Färöarna så sent som igår.
Med din logik är ju Italien lika usla som Färöarna.

Det enda vi kan vara överens om är att Italien sannolikt var favoriter, men inte tunga favoriter. Italien är faktiskt nästan lika kassa som Frankrike just nu.
Citera
2010-10-13, 16:03
Medlem
Hörde också att matchen eventuellt skulle lottas till en 2:a
Citera
2010-10-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Hörde också att matchen eventuellt skulle lottas till en 2:a
Från vem?
Citera