• 2
  • 3
2017-01-12, 19:39
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pieorpaj
15 kr är ju rätt normalt skulle jag säga. I december hade ICA här priset 48 kr/st i 2-3 veckor Hoppas innerligt att de inte sålde en enda...

Varför inte ? Tråkigt om din ICA hade fått slänga dem...
Citera
2017-01-12, 19:44
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pieorpaj
15 kr är ju rätt normalt skulle jag säga. I december hade ICA här priset 48 kr/st i 2-3 veckor Hoppas innerligt att de inte sålde en enda...
48 spänn st!? Och folk hävdar att det är dyrt med kött!
Citera
2017-01-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Varför inte ? Tråkigt om din ICA hade fått slänga dem...
Det hade de kunna sluppit med ett vettigt pris också. Det är inte bara konsumenterna som är boven i matsvinnshistorien.
Citera
2017-01-12, 22:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Det här är väl kanske inte så mycket att gnälla om.
Men har inte avokadon blivit fruktansvärt dyr på sistone?
Nu kostar den 15:- styck typ.

Jag läste att det är avokado-brist på grund av klimatförändringar och ökad efterfrågan.
Någon som vet var man kan köpa billigt?
Snarare tvärtom? Ica har haft pris 5 kr st 2 veckor i rad nu (först ica kantum och nära sen supermarket). PÅ min lokala butik har dem nästan alltid 2 för 20.

Jävligt gott med avocado. Kommer dock ihåg när jag först provade. Lade i bitar i yoghurten och fick fan kväljningar. Men nu är det en av favoriterna.
Citera
2017-01-13, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Snarare tvärtom? Ica har haft pris 5 kr st 2 veckor i rad nu (först ica kantum och nära sen supermarket). PÅ min lokala butik har dem nästan alltid 2 för 20.

Jävligt gott med avocado. Kommer dock ihåg när jag först provade. Lade i bitar i yoghurten och fick fan kväljningar. Men nu är det en av favoriterna.

Jaha så pass?
Jag har precis börjat prova på att köra Vegansk kost och då är ju Avokado rena guldgruvan.
Men om du säger att det finns såna priser ofta, så finns det ju hopp
Citera
2017-01-13, 08:33
Medlem
AuticaMinores avatar
Att äta avokadon naturell har jag aldrig riktigt förstått meningen med. Utan några vidare tillbehör smakar denna näringsrika frukt mest som krämigt gräs.

Nej, finhackad (på gränsen till puré-aktig) och sen ner med avokadon i tunn spaghetti toppad med smält smör och örtagårdskrydda. Där kommer dess säregna smak mer till sin rätt enligt mina smaklökar.

Eller mosad i gräddfil eller creme fraiche med gräslök, finriven jalapeno och ett kryddmått citronzest som tillagda smaksättare. Ljuvligt att hälla på lite rykande nötig mandelpotatis.

Har nyligen också upptäckt att avokado smakar riktigt gott ihop med rullade rostbiff eller saltrulleskivor till ostbrickan. Gärna med en liten bit orange paprika samt en klick Rhode Island som fyllning.
Citera
2017-01-17, 01:09
Medlem
carminaburanas avatar
Lidl har alltid billig avocado i nät. antog r är det 29.90 för 700 g eller 20 kr när se har drive. alltid bra med. inte i ofta de är brunstringiga
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in