• 2
  • 3
2015-09-26, 19:00
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Jösses vilka jävla idéer. Det finska snusförbudet är ju inget försök att krossa den finlandssvenska kulturen (många finnar snusar också) utan helt enkelt ett resultat utav EU-lagstiftning och moralkärringar på något cancerforskningsinstitut. Något måtta på paranoian måste det välan ändå vara.
Själv fixar jag, likt många andra, snus på båten. Tre stockar brukar du få för ungefär 100 e, lös som portion. Aldrig handlat under disk.
Citera
2015-09-27, 11:09
Medlem
Avva66s avatar
Jag svarar på min egna gamla fråga här.

Man kan beställa snussatser från Sverige till Finland om man vill göra eget snus, och det avsevärt mycket billigare. Det är heller inte olagligt, eftersom man inte köper färdigt snus.

Att EU förbjuder snus är korruption rakt igenom, tobaksbolagen har uppenbarligen en enorm makt.
Det är ju så jäkla dumt. Anders Borg, Sveriges förra finansminister. I och för sej bra enligt mej, men han höjde snusskatten i stället för skatten på Cigaretter. Endast av den anledningen att Cigarettsmugglingen då skulle öka, och att Snus inte smugglas till Sverige.
Citera
2015-09-27, 11:51
Medlem
Bertil85s avatar
Jag bor i Sverige så det är inga problem att skaffa snus.
Citera
2015-10-04, 17:29
Medlem
beardbraids avatar
Det lustiga är att "langarna" åker på att betala tobaksskatt på snuset. Hur kan man punktbeskatta en förbjuden vara? Det närmsta man kommer en tillåten vara är väl kompostjord.
Citera
2015-10-29, 21:46
Medlem
HiiriHazes avatar
Kör en "snusresa" till haparanda några gånger om året, får beställning av kollegor och vänner vad jag ska ta hem (mot betalning förstås).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in